×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شروع دوره کارگاه فرزند پروری مثبت نگر توسط موسسه روانشناسی اندیشمندان برازجان در دانشگاه پیام نور برازجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  در ابتدای شروع اولین کلاس شایسته آیفت مدیر موسسه روانشناسی اندیشمندان سخنان خود را اینگونه آغاز کرد؛
ما در زمینه فرزند پروری کار خود را با سمینار بررسی علل بد رفتاری کودکان آغاز و در ادامه ترتیب دوره آموزشی فرزند پروری مثبت نگر همراه با جزئیات بیشتر و گستردگی بالاتر را دادیم که به یاری خداوند اینگونه دوره های آموزشی مربوط به خانواده ها را ادامه خواهیم داد و افتخار داریم در خدمت مردم عزیز شهر و دیارمان باشیم.

در ادامه فاطمه سادات موسوی ، کارشناسی ارشد بالینی کودک و نوجوان ، مدرس این دوره به شرح عنوان کارگاه پرداخت و فرمود؛
فرزندپروری مثبت نگر شامل گلچینی از بهترین روشهای فرزندپروری و برنامه ای پیشگیرانه و حمایتی است که توسط کویینزلند جمع آوری شده است و کاربردی ترین روش برای آموزش والدین میباشد.

فاطمه سادات موسوی افزود؛ بر اساس نظریه بامریند چهار سبک فرزندپروری وجود دارد که از دو اصل نشأت می‌گیرند:
۱٫ درخواست و توقع والدین
۲٫ پاسخ دهی و پذیرندگی والدین

انواع سبکهای فرزندپروری در این نظریه عبارتند از :
۱_سبک سختگیرانه؛ که در آن درخواست و توقع والدین از کودکان بالاتر از پاسخ دهی و تشویق است، در این خانواده ها یک نفر مدیر و حاکم خانه است و تمام اعمال و رفتار سایر اعضا را تعیین میکند و هیچکس حق اعتراض ندارد، فرزندان در این خانواده ها پرخاشگری و گوشه گیر شده و جرأت مندی پایینی دارند.
۲_سبک سهل گیرانه؛ که در آن درخواست و توقع پایین و پاسخ دهی و تشویق بسیار بالاست، چنین خانواده هایی بچه های لوس تربیت میکنند چرا که هیچ محدودیتی در برآوردن نیاز کودک وجود ندارد.
۳_سبک طردکننده؛ که در آن درخواست و پاسخ و تشویق هر دو پایین هستند، در واقع اعضای این خانواده ها زندگی جزیره ای دارند و هیچکس کاری به دیگری ندارد و در قبال هم احساس مسئولیت نمی کنند.
۴_سبک مقتدرانه؛ که در آن درخواست و پاسخ و تشویق به یک اندازه بالا هستند، این سبک بهترین سبک فرزندپروری است و خانواده هایی با این سبک، فرزندانی جرأت مند و مسئله مدار را تربیت میکنند.

فاطمه سادات موسوی
روانشناس بالینی کودک و نوجوان 

عکاس سید محمد مهدی امیری 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.