×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
پیام مهندس محمدی شهردار برازجان به نماینده‌ ارجمند مردم شریف، صبور و ولایتمدار شهر برازجان و رییس محترم شورای اسلامی برازجان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام شهردار محترم برازجان در پاسخ نماینده‌ ارجمند “مردم شریف، صبور و ولایتمدار شهر برازجان” و رییس محترم شورای اسلامی شهر بدین شرح می باشد . 

به نام خداوندی که تجلی عدالت است. حتی در “ذره‌المثقال خیر و شر”.

نماینده‌ ارجمند “مردم شریف، صبور و ولایتمدار شهر برازجان” و رییس محترم شورای اسلامی شهر

با سلام و عرض ادب متقابل؛
بیانه حضرتعالی را خواندم.

لازم است ابتدا عرض کنم که منویات قلبی هر یک از ما که حاصل مراودات و تجربیات قبلی‌مان است (و می تواند با حب و بغض آمیخته باشد) یک چیز است و منطق هم چیز دیگر.
بیانیه بلند شما را خواندم. خوشحالم از اینکه بالاخره حضرتعالی به عنوان رییس شورا خط را شکستید و تصمیم گرفتید حرفتان را شفاف و روشن بگویید بینهایت خوشحالم اما خواندن متن بلند شما نکاتی را در بر داشت که شایسته نبود بی‌تفاوت از کنارشان بگذرم.

۱- فرموده‌اید ” *پس از یکسال از آخرین جلسه سوالات از شهردار و مجموعه شهرداری با دعوت از کارشناسان و… پیرامون تفکیک پلاک تعاونی سلحشوران، با موشکافی و تحقیق…* [تصمیم گرفتیم به تخلفات احتمالی صورت گرفته در این زمینه ورود کنیم]”!

جناب آقای نیکنام!
مردم، شما را به نمایندگی از خود در جایگاه نظارت بر عملکرد شهرداری قرار نداده اند که دو سال پس از عقد یک قرارداد به بررسی زوایای آن بپردازید. آنچه گفته‌اید نه تنها نقطه‌ی مثبتی در کارنامه‌ی شورایی که ریاستش را بر عهده دارید نیست بلکه لازم است نسبت به مسائل مربوط به شورا و شهرداری حساسیت بیشتری به خرج داده، حرکت خود در مسیر توسعه برازجان عزیزمان را موزون تر دنبال کنید.
۲- در ادامه‌ فرموده‌اید: ” *لذا … شورای اسلامی شهر برازجان کوتاه نخواهد آمد و ضمن معرفی متخلفان این پرونده به مراجع قانونی ذیربط درخواست رسیدگی … قوه محترم قضاییه با این مورد خواهم بود* “!
جناب آقای نیکنام عزیز!

اولا: از شما می‌پرسم آیا شما به عنوان رییس شورای شهر، این اختیار را دارید که موضوعی را پیش از مطرح شدن در صحن شورا و تصویب توسط اکثریت اعضا به نمایندگی از شورا به مرجع قضایی ارجاع دهید؟ اگر پاسخ مثبت است که باید فاتحه‌ی فلسفه‌ی کار شورایی را خواند و اگر پاسخ منفی است باید از شما پرسید بر چه اساسی چنین حقی برای خود قائل شده‌اید؟؟

ثانیا: چه کسی به این نتیجه رسیده که متخلفانی در این پرونده وجود دارند؟ اگر مرجع تشخیص، شوراست پس مرجع رسیدگی هم باید شورای شهر باشد؛ حال آنکه خود فرموده‌اید مرجع قضایی باید رسیدگی کند. پس خواهشمند است بر اعصاب خود مسلط باشید و تشخیص وقوع یا عدم وقوع تخلف را به مرجع صلاحیت‌دار وا بگذارید!

۳- شما رییس و سخنگوی شورای شهری هستید که مردمانش را شریف و صبور و ولایتمدار معرفی کرده‌اید. چرا آنقدر این مردم را نامحرم میدانید که در نیمه‌ی عمر شورا تازه یاد شفاف سازی و مصاحبه‌ی مطبوعاتی افتاده‌اید؟؟ قریب یک سال است که ابهامات در مورد عملکرد شورا سبب شده بارها و بارها فعالان اجتماعی خواستار برگزاری یک نشست خبری با حضور اعضای شورا، اهالی رسانه و فعالان اجتماعی باشند اما دریغ از گوشه چشمی! اما حالا…

بگذریم!
۴- آقای رییس!

شما معتقدید در پرونده موسوم به تفکیک پلاک تعاونی سلحشوران تخلفاتی صورت گرفته اما این دلیل کافی برای جار زدن منویات قلبی و قضاوتی که در صلاحیتمان نیست نخواهد بود.

۵- تا آنجا که به واسطه‌ی مطالعات چندین ساله مطبوعات تجاربی کسب کرده ام فکر میکنم تا وقتی مرجع قضایی حکم قطعی (و نه بدوی) مبنی بر محکومیت فرد یا افرادی در یک عنوان اتهامی صادر نکرده، اعلام عمومی وقوع جرم یا فریاد زدن نام افراد به عنوان مجرم، خود مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است و جرم تلقی میشود و در چنین شرایطی حق پیگرد قضایی برای طرف ذینفع را محفوظ میدارد!!

۶- جناب آقای نیکنام عزیز
متن ‌منتشر شده توسط حضرتعالی را دوباره و چندباره خواندم.
این متن نه از طرف شخصی حقیقی مهدی نیکنام بلکه از جانب شخصیت حقوقی رییس شورای شهر یکصد و چند هزار نفری برازجان منتشر شده است. شهری که پر است از ادیبان و انسان‌های فاضلی که قلمشان روح را مینوازد و پایه‌های بی‌قانونی را به لرزه می‌اندازد. دون منزلت این “مردم شریف، صبور و ولایتمدار” است رییس شورای شهرشان مطلبی را منتشر کند که آنقدر پر از ایرادهای املایی و انشایی باشد که فهم فحوای کلامش نیازمند مفسر و ” تحلیلگر باشد. ای کاش همانقدر که پس از این -ان‌شاءالله- در جهت یافتن مشاورین خبره‌ی حقوقی و اجتماعی همت خواهید کرد، نیم نگاهی هم به موضوع یافتن یک مشاور ادبی داشته باشید.

۷- جسارتم را ببخشایید و اطمینان داشته باشید من هم همچون دیگر شهروندان، همین مهدی نیکنام شجاع را میخواهم اما با رعایت قواعد و در طریق حق. چرا که فعالیتهای پشت پرده و بازی دادن افکار عمومی توسط مسئولین -و مخصوصا نمایندگان منتخب مردم- خواسته‌ی مردم نیست!

در پناه خدا پیروز و سرفراز باشید.

با سپاس و تجدید احترام- محمدحسن محمدی- شهردار‌ برازجان 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.