×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رقصهای پنهان در نقاب سند ۲۰۳۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ابتذال فرهنگی در نظام آموزشی ما با نام نشاط اجتماعی در حالی کلید خورد که همه می دانستند که دامنه آن وسیع تر از نام آن هست.
وقتی با فشار افکار عمومی و سخنان گوهر بار رهبر انقلاب پرچمداران سند ۲۰۳۰ نتوانستند به صورت مستقیم به میل خود برسند طرحی بومی را کلید زدند.
طرحی بومی بنام نشاط اجتماعی که در موج افکار عمومی برای روح و روان نسل جوان و اینده جامعه ترسیم شده بود تا باعث شادابی نسل جوان در جهت ترقی و شکوفاهی شود در در حالی که این فقط گمراهی اذعان عمومی بود  ، طرح نشاط اجتماعی در مدارس در قالبی پنهان در واقع داشت سند ابتذال ۲۰۳۰ را طراحی و اجرا می کرد و ریشه آن تنها در جریان چپ حاکمان محلی نداشت بلکه ریشه در افکار مادی گرای غرب نشین و و جریان لیبرال تسلط یافته بر حاکمان کلیدی داخلی داشت و انها ملزم بر اجرا ،  اما پس از واکنشها بهتر بود که به آرامی و با لباسی دیگر این طرح اجرا می شد تا اقناع کننده باشد اما در نهایت حاکمان محلی باز در جهت فروکش دادن به نقدها و  واکنشهای اولیه بر این طرح به اصطلاح نشاط اجتماعی در مدارس در همین استان بوشهر هنگامی که در مقابل نقادها و منتقدین و ناطرین فرهنگی مجبور به پاسخگویی می شدند  این طرح  را طرحی دستوری و ابلاغی می دانستند و خود را مطیع بر اجرا و حرکت در مسیر تحول برنامه ریزی اعلام می کردند .
همه در همان نگاه اول بر آینده و عاقبت آن آگاه بودند ولی خوب بر مذاقی و فرهنگی خوش و بر دلسوزی و مکتبی نامیمون بود و همه در نهایت روزه سکوت گرفتند .

اکنون وسعت این طرح به حدی بالا رفته که کلیپ ها و رقصهای این نشاط دولت تدبیر و امید که تنها راهگشای نشاط اجتماعی بود ،  راهگشای فرار از واقعیت های درونی جامعه شده است .

تاثیرات این قالب غیر فرهنگی به حدی رو به رشد شده است که ترندهای مجازی را به خود تحقق داده است .
این ابتذال درونی در یک مجموعه تربیتی سطح یک کشور که به صورت روزمره در حال شک گیری هست ریشه در یک مکان و جا ندارد که حال پخش و نشر یک یا دو فیلم آن مورد تذکر یا ناخرسندی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد ،
اکنون این طرح مدتهاست در اکثر اموزشگاهها در حال اجراست.
این محصول طراحی نرمی بود که از طریق جریان متبوع دولت و حامیان غرب دوست ، داخلی و خارجی برای زدن ریشه های اعتقادی و مذهبی نسل جوان ایران طراحی و بکار گرفته شده بود که بی شک خروجی این ابتذال در آینده نه چندان دور در ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی درون جامعه و خانواده ها به شکل شکل وسیع تری بروز خواهد داشت و ثمره آن چیزی جز تباهی نسل آینده نخواهد بود چیزی که دقیقا غرب خود اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند .
بی شک هوشیاری آحاد مردم در تذکر به مسئولین و پیگیری آن پیشگیرانه خواهد بود .

امیدوارم که جامعه بتواند با حفظ حریم اخلاقی و اعتقادی خود به جامعه ای پرنشاط و شاداب تبدیل شود اما  راه آن سند ۲۰۳۰ نخواهد بود ،  راه آن حفظ عزت و آزادگی به دور از امیال شیطانیست ،  راه آن نزدیکی به خداوند یکتا و پرستش اوست ،  لذا با تمسک به قرآن کریم مسیر سالمی را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم .

فعال اجتماعی و سیاسی شهرام حسین پور

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.