×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب شهدای دانش آموز در  برازجان تالیف می شود + تصاویر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مجموعه ۵ جلدی از آثار شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر چاپ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان، سیروس فتحی عصر روز دوشنبه سوم دی ماه در نشست هماهنگی تالیف کتاب شهدای دانش آموز دشتستان در محل سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: اواخر سال جاری یا همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در سال ۹۸ یادواره ۴۷۱ شهید دانش آموز استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی گفت: استان بوشهر دو هزار ۱۲۱ شهید والا مقام دارد که از این میان ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش آموز است.

فتحی با تقدیر از همه تلاشگران برنامه های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش دشتستان تصریح کرد: مستندات مربوط به سیره عملی و زندگی شهدا جمع آوری و تحقیقات و پژوهش های لازم در این خصوص انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کتاب شهدای فرهنگی جنوب به چاپ رسده است عنوان کرد: یک مجموعه ۵ جلدی از آثار و زندگی شهدای فرهنگی و دانش آموز تهیه و چاپ خواهد شد.

فتحی افزود: کتاب شهدای دانش آموز دشتستان، بوشهر، تنگستان و دشتی، گناوه و دیلم در حال تدوین و آماده سازی برای چاپ می باشد و همچنین کتاب شهدای جنوب چاپ مجدد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اظهار داشت: در چاپ کتاب شهدا رویکرد پرداختن به نوع زندگی، خاطرات دوران نوجوانی و جوانی و وصیت نامه شهدا مورد توجه بیشتر است.

سیروس فتحی ادامه داد: این کتاب ها با نثری جدید و رویکردی نو در سبک نگارش برای جذب مخاطب به مرحله چاپ خواهد رسید.

وی گفت: بخاطر این که کتاب با قلم های نویسندگان متفاوت برای یک مجموعه واحد چاپ می شود جلسات هم اندیشی برای انتخاب یک رویه و دستورالعمل یکسان نگارشی برگزار می شود.

فتحی خاطر نشان کرد: در کتاب شهدای دانش آموز به شهدای کل مناطق دشتستان شامل بخش مرکزی، آبپخش، سعدآباد، شبانکاره، ارم و بوشکان پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به راه جاودان شهدا و تاثیرات رفتاری و ایمان راسخ آنها در دفاع از اسلام، حفظ ارزش های دینی و میهن بر مردم تاکید کرد: این کتاب که با تحقیقات گسترده همه تلاشگران عرصه فرهنگی آماده خواهد شد با عنایات خاص حضرت حق تبدیل به راهنمای عملی همه مردم به خصوص نسل جوان خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان در این نشست اظهار کرد: چاپ کتاب شهدای دانش آموز کاری ارزشمند فرهنگی و مایه افتخار آموزش و پرورش است.

حبیب اله بوستانی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اقدام به چاپ کتاب شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرده است.

وی گفت: دشتستان دارای ۱۶۰ شهید والا مقام دانش آموز می باشد که یک جلد کتاب تحت عنوان شهدای دانش آموز شهرستان دشتستان به چاپ خواهد رسید.

بوستانی تصریح کرد: در شهریورماه سال جاری با حضور معاونین اداره کل، نویسندگان و صاحب نظران نشست مقدماتی این طرح در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد. همچنین یادوراه شهدای فرهنگی دشتستان در آبان ماه امسال برگزار شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: با علاقه مندی فرهیختگان حاضر در جلسه و صاحب نظران امر امیدواریم با همکاری همه جانبه این کار ارزشی به یک اثر ماندگار و تاثیر گزار تبدیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.