×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شور و بصیرت انقلابی دارالحماسه بوشهر تمام شدنی نیست

حماسه بزرگ ۹ دی در کشور و بوشهر فریاد بلند وفاداری به آرمان های انقلاب و آمادگی جانفشانی برای ایران است.

ریشه یابی فتنه ۸۸ در یک دهه اخیر ریشه بسیاری از مشکلات کشور را نشان می دهد. تاریخ نشان داده است هیک کشور و ملتی تا از درون خود شکسته نشود از دشمنان خارجی حتی ابرقدرت ها شکست نخواهند خورد.

از ابتدای انقلاب برخی عناصر که با آرمان ها ی انقلاب اسلامی مردم ایران مخالفت داشتند یا عده ای دیگر که در میانه راه به دلایل منافع شخصی و گروهی نظام جمهوری اسلامی را مانع اهداف خود می دیدند سیاست های مانند نفوذ و انحراف و ضربه زنی به جمهوری اسلامی را از درون دنبال نمودند. فتنه ۸۸ که به بهانه  دروغ و تهمت بزرگ تقلب در انتخابات آغاز شد. مقدمه چینی این فتنه که با هدف ایجاد آشوب در کشور بود از ماه های قبل از انتخابات آغاز شده بود و با تقلید کامل از انقلاب های مخملی در کشورهای دیگر انجام گرفت که با مشاوره و هدایت و کمک مالی آمریکا صورت گرفته بود.

ایجاد التهاب چند ماهه در کشور، توهین به مقدساتف تخریب اماکن عمومی و… از جمله آسیب های فتنه ۸۸ بود اما صبر انقلابی مردم ایران اجازه داد تا اندکی صبر کنند و این صبر باعث آگاهی فریب خوردگان وروشن شدن واقعیت ماجرا شد و سرانجام در ۹ دی مردم طومار فتنه گران را در هم پیچیدند و این روز در تاریخ به عنوان روز بصیرت ثبت گردید.

هر سال ۹ دی سالگرد این حماسه با برگزاری برنامه های بصیرتی گرامی داشته می شود زیرا فتنه گران هنوز هم با شیوه های دیگر به دنبال فتنه گری هستند.

استان بوشهر از ۹ دی ۸۸ تاکنون یکی از پرشورترین راهپیمایی ها ۹ دی را در کشور برگزار می کند. در آستانه سالگرد این حماسه بازخوانی برنامه ۹ دی ۹۶ در استان بوشهر را مرور می کنیم.

برگزاری برنامه‌های متنوع ویژه ۹ دی در استان بوشهر برگزار می‌شود

نصرالله شفیعی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌های متنوع ویژه ۹ دی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

شفیعی گفت: مردم ایران اسلامی با بصیرت، آگاهی و هوشیاری بالای خود همواره در صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضوری گسترده و پرشور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم در صحنه ناکام مانده است ادامه داد: در سال ۸۸ اتفاقاتی در کشور رخ داد که هدف اصلی آنها براندازی نظام بود ولی با حضور مردم بصیر ایران نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نهم دی‌ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است تصریح کرد: تداوم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور مردم در صحنه تضمین شد و حضور مردم در صحنه به عوامل داخلی و خارجی ثابت کرد که مردم همواره پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند و اجازه ضربه زدن به این نظام و انقلاب را به کسی نخواهند داد.

۹ دی روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی است

آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر پیش از روز ۹ دی با تاکید بر حضور پرشور مردم استان بوشهر در مراسم سالروز حماسه ۹ دی گفت: نهم دی روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه‌گران و حضور همگام در این مراسم مورد تاکید است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست  جمعی از روحانیون حوزه علمیه بوشهر با اشاره به حماسه ۹ دی‌ماه این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی با اهمیت دانست و اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در نهم دی‌‌ماه با حضور  حماسی در خیابان‌ها  ضمن لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی فتنه دشمنان انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ، نهم دی را روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت دانست و افزود: روز ۹ دی یک روز بسیار تاریخی است که بر گرفته از متن مبانی دین و نشان از عقل سیاسی دینی است .

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امیر المؤمنان علی «ع» در زمان خود آرزوی تحقق حماسه‌ای مانند حماسه نهم دی را داشتند گفت: وجود خواص بی بصیرت و عوامی که تابع این خواص بی بصیرت در زمان امام علی(ع) بودند مانع از تحقق حماسه‌ای مانند نهم دیماه و چنین برنامه‌هایی شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: آموزه‌های امیرمومنان(ع) و هدایت‌های ایشان در  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری محقق شد و حماسه ۹ دی به عنوان یک فراز تاریخی از ناحیه ولایتمداری مردم و حمایت از ولی فقیه در مقابل فتنه‌ها صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است خاطر نشان کرد: این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه‌گران گرامی داشته شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری در تحقق آموزه‌های دینی و ولایی تصریح کرد: هر کس در منظومه و مدار ولایت حرکت کند و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت داشته و جهاد می‌کند، هم تکلیف شرعی خود را انجام داده، هم بصیرت سیاسی داشته و هم در دنیا و آخرت مصون می‌ماند.

دشمن در ۹ دی به دنبال فروپاشی نظام بود که ناکام شد

امام جمعه دلوار در این رابطه گفت: در جریان فتنه سال ۸۸ دشمنان با مکر و دسیسه های خود به بهانه نتایج انتخابات به دنبال ضربه زدن و نابود کردن انقلاب و فروپاشی جمهوری اسلامی بود، که با هوشیاری و بصیرت مردم ناکام شد.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، عنوان کرد: در جریان فتنه سال ۸۸ دشمنان با مکر و دسیسه‌های خود به بهانه نتایج انتخابات به دنبال ضربه‌زدن و  نابود‌کردن انقلاب و فروپاشی جمهوری اسلامی بود، که با هوشیاری و بصیرت مردم ناکام شد.

وی عنوان کرد: در تاریخ انقلاب هیچ رویدادی به اندازه فتنه ۸۸ دشمن را خرسند و امیدوار نکرد اما ملت ایران در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری توانست دشمن را مایوس و نامید کند..

زاهددوست ادامه داد: حماسه ۹ دی  برگرفته از بصیرت و شعور بالای ملت ایران بود به گونه ای که  در ۹ دی سال ۸۸ مردم بصیر ایران اسلامی با حضوری گسترده و به موقع در صحنه، فتنه‌گران را سرجایشان نشاندند و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی بیان کرد: در واقع دشمنان انتخابات را بهانه‌ای قرار داده بودند تا از این طریق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند،اما با وجود تمامی نقشه‌ها و توطئه‌ها توسط دشمنان، ملت فهیم ما از این آزمون، سربلند بیرون آمدند.

امام جمعه دلوار گفت: مردم عزیز ما در سالگرد این حماسه باید حضوری پررنگ داشته باشند و نباید بگذارند این روز را به عنوان یوم الله و نقطه عطف در تاریخ انقلاب کم‌رنگ و یا خدایی ناکرده به فراموشی سپرده شود .

فتنه جدید به روایت حجت‌الاسلام رئیسی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم ۹ دی بوشهر گفت: مهمترین مولفه قدرت در نظام ملی ما ایمان به خداوند، داشتن رهبری مقتدر و مردمی با بصیرت است.

وی افزود: این شرایط سبب شده که دشمن در مقابل ملت ایران متوقف شود و با وجود اینکه به دنبال ضربه‌زدن به این نظام است اما با سه شاخص خداوند، داشتن رهبری مقتدر و مردمی با بصیرت روبروست.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دوست و دشمن اقرار دارند که پیشرفت این نظام به دلیل رهبری بصیرت‌آفرین و آشنا به مسائل سیاسی و اجتماعی و اهل تصمیم گیری به هنگام است و دشمن در سال ۸۸ اعتماد مردم به نظام اسلامی را نشانه گرفت و با نیت کاستن اعتماد مردم به نظام، تقلب در انتخابات را طراحی و به مرحله اجرا گذاشت.

رئیسی یادآور شد: ۹ دی در تاریخ سیاسی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است و از این جهت به عنوان یوم‌الله نام برده می‌شود که در آن روز قدرت خداوند به همگان اثبات شد و برای شناخت فتنه که راه را غبار‌آلود می‌کند نیازمند داشتن بصیرت هستیم تا بتوانیم صره را ار ناصره تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: البته در سال ۸۸، فتنه‌گران اعتماد مردم را نشانه گرفته و به دنبال این بودند که با بهانه تقلب در انتخابات، کشور را به سوی ناامنی و براندازی نظام پیش ببرند که مردم با بصیرت ایران اسلامی در روز ۹ دی ماه و فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی به میدان آمدند و با سردادن شعارهای وحدت‌بخش، جریان فتنه را خنثی کردند .

رئیسی اظهار داشت: حضور مردم در سنین متفاوت و از طیف‌های مختلف سیاسی در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ که به ندای رهبر خود لبیک گفتند، سبب شد که خیال خام دشمنان نظام که می‌خواستند عقده‌گشایی کنند، را ناامید کنند.

تولیت آستان قدس بیان کرد: دشمن در تدارک فتنه جدید با سوء‌استفاده از مطالبات به حق مردم است که باید در این زمینه هوشیاری به خرج داد سپاس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.