×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
یادداشت «وحدت حوزه ودانشگاه »

به قلم:حجت الاسلام سعید غلامی نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشکده کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس
۲۷آذرماه مصادف باشهادت استاد شهید آیت الله دکتر مفتح در تقویم ایران اسلامی بنام روز وحدت حوزه و دانشگاه ماندگار شده است. روزی که به بهانه آن فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی به این نکته مهم متذکر میشوند که تنها راه برون رفت ازمشکلات مختلف جامعه در گرو همین وحدت و یکپارچگی میان حوزه و دانشگاه است.
طرحی که دشمنان قسم خورده اسلام وانقلاب از آغاز تاکنون باهزینه‌های گزاف همت خود رابکار بستند تا میان حوزویان ودانشگاهیان تفرقه و تشطط ایجادکنند. وخوب دانستند اگراین دو گروه تحصلیکرده و فرهیخته درکنار هم قرار گیرند بدون شک تمام نقشه های دشمن نقش برآب خواهد شد.
مساله وحدت حوزه و دانشگاه درعصر یکی از بزرگترین نیازمندیهای مبرم جامعه علمی و تخصصی ماست. اگر این فاصله ها میان دانشگاه وحوزه کمتر شود بی تردید فراوانند درمیان اساتید و دانشجویان و طلاب،عالمانی متخصص ومتعهد که بواسطه قرار گرفتن درکنار هم بخش قابل توجهی از مشکلات ومعضلات کنونی کشور را مرتفع سازند.
اینکه امروز دربحث معیشت و مسائل اقتصادی بسیاری از خانواده ها دچار مشکلات عدیده هستند بی تردید یکی از مهمترین عوامل این مشکلات استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی ونخبگان حوزوی و دانشگاهی داخلی است. در مجامع وسمینارهای مختلف بارها شاهد این رویش های انقلال اسلامی بوده‌ایم که چگونه از دل حوزه و دانشگاه جوانانی متخصص و متعهد شایستگی های خود را به رخ جهانیان کشیده اند.
سالروزشهادت شهیدمفتح بهانه ای است برای بازگشت نخبگان علمی به اصل وحدت و اتحاد. مادامی که در زمین دشمن بازی کرده و هرکدام از نخبگان دانشگاهی و حوزوی در مسیری مجزا حرکت کنند کاری از پیش نمی رود و این مهم می طلبد مسئولان مرتبط بااین موضوع ،دست همت بالا زده و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی بیشتر ازگذشته به یکدیگر مرتبط نمایند.
و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین سعیدغلامی ۲۷آذرماه ۹۷برازجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.