×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 5 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محراب بنافی رئیس شورای اسلامی شهر بیان کرد؛ ما با ارسال نامه های کتبی به ادارات آب و برق شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات و وضعیت نا به سامان آب و برق محله ی نجف آباد و دیگر محلات کم برخوردار شهر شده ایم

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان در صد و نود و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر که با حضور نماینده محله نجف آباد برگزار گردید به بررسی مسائل و مشکلات محله و ارائه راهکارها پرداخته شد.

محراب بنافی رئیس شورای اسلامی شهر بیان کرد؛ ما با ارسال نامه های کتبی به ادارات آب و برق شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات و وضعیت نا به سامان آب و برق محله ی نجف آباد و دیگر محلات کم برخوردار شهر شده ایم.

بنافی افزود؛ ما به عنوان خادمین مردم شریف، هر آنچه در توان داریم را به کار خواهیم گرفت تا محلات قدیمی شهر در مسیر توسعه بیش از پیش قرار بگیرند.

خواجوی نماینده ی محله ی نجف آباد بیان کرد: محروم ترین محله در شهر برازجان محله ی نجف آباد است. محله ای که قدمت آن بیش از ۷۰ سال است ولی یک متر فضای سبز، فضای ورزشی و فرهنگی در آن وجود ندارد.

خواجوی افزود: وضعیت آب محله ی نجف آباد بسیار آلوده و مردم دچار مسمومیت، بیماری های گوارشی و حتی پوستی شده اند. ما در محله ی محروم و کم برخوردار شهر هستیم و قطعی برق بسیار زیاد است. این نوسانات برقی خسارات زیاد مالی و حتی گاها جانی به ما وارد کرده است.

وی ادامه داد: محله ی نجف آباد محل تجمع زباله شده است و باعث ایجاد بوی تعفن و آمدن حشرات موذی و … شده و از هر نظر مردم را اذیت میکند.

اتباع در این محله زیاد است، و محل تجمع و خرید و فروش مواد مخدر شده و امنیت مردم به خطر افتاده و فرهنگ محله را زیر سوال برده است.

مهندس عباسی معاون شهرسازی و عمرانی شهرداری برازجان اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر توجه بسیار زیادی به محلات کم برخوردار دارند و این دغدغه مندی باعث شده که که توجه هات زیادی به این محلات اصیل شهر شود.

وی افزود: هر گونه خدماتی که در یک محله یا شهر بخواهد ارائه شود یک خدمات رو بنایی و یک خدمات زیربنایی دارد، خدمات رو بنایی که همان کارهای مبلمان شهری، آسفالت معابر، کف سازی، پل سازی و … است که در محله نجف آباد حداقل خدمات رو بنایی انجام شده و ما آماده ارائه ی خدمات در هر قسمت محله هستیم.

معاون عمرانی ادامه داد: در بحث فضای سبز، احداث سالن های ورزشی و خدمات زیربنایی تا زمانی که زمینی به عنوان جمهوری اسلامی و کاربری فضای سبز وجود نداشته باشد ما نمیتوانیم هیچ گونه خدماتی در این حوزه ارائه دهیم و منع قانونی دارد.

مسیب غریب زاده رئیس کمیسیون اداری مالی و بودجه اظهار کرد: حق با مردم محله نجف آباد است. کارهای زیادی در این محله انجام شده، ولی کارهای روتین و روزانه بوده و ما در نظر داریم که در زمان تصویب طرح تفصیلی جدید این چهار مورد ( فضای فرهنگی، فضای ورزشی، فضای سبز و فضای بهداشتی) حتما دیده شود.

وحید مصدق رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: فقر از چهره ی محلات علی آباد و نجف آباد و … می بارد، آسفالت کوچه ها اصلا سالم و مناسب نیست، هدایت آبهای سطحی محله و کانیوا کوچه ها هنوز انجام نشده است.

مصدق ادامه داد: با توجه به اینکه در محله، زمین عمومی وجود ندارد ما باید با مالکین خصوصی که حاضر به مشارکت هستند و نمایندگان محله جلسه ای برگزار کرده و با آنها به تعامل برسیم تا بتوانیم با خریداری چند قطعه زمین خواسته های به حق مردم شریف آن محله را انجام دهیم و خدمات مدنظر را ارائه دهیم.

مهدی بهبهانی رئیس کمیسیون حقوقی

بیان کرد: ضمن عرض گلایه مندی باید گفت، متاسفانه برخی از مسئولین توجهی به درخواست های مردمی ندارند.

ما به عنوان نمایندگان مردم شریف، پیگیر وضعیت نا به سامان آب و برق در سطح شهر شده ایم که متاسفانه هیچگونه پاسخی از مسئولین مربوطه دریافت نکردیم.

وی همچنین در رابطه با وضعیت محله ی علی آباد افزود: هیچ کاری برای این منطقه ی قدیمی و اصیل شهر انجام نشده، حداقل کاری که باید برای این محله انجام شود، موضوع آسفالت و پیاده روسازی می باشد که متاسفانه آن هم نیمه کاره رها شده و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

مهدی بهبهانی در آخر خواستار رسیدگی بیشتر به محلات قدیمی شهر برازجان از جمله علی آباد و نجف آباد و ..‌. و همچنین احداث فرهنگسرا در این محلات شد و از همکاران خود در شورای اسلامی شهر خواست تا موضوعات و مشکلات سطح شهر که در حوزه ی اختیارات کمیسیون های اختصاصی خود هست را به طور ویژه تر پیگیری کنند.

دکتر صدیقه مهدویان پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیان کرد: یک عزم جدی میخواهد تا بتوانیم چند قطعه زمین را در این محله برای احداث زمین چمن و فرهنگ سرا خریداری کنیم.

مهدویان پور افزود: ما نمایندگان مردم از جانب خود حتما به اداره آب و برق نامه زده و درخواست خواهیم کرد که با این محلات همکاری لازم را جهت رفع مشکلاتشان داشته باشند.

وی در ادامه خواهان در نظر گرفتن هزینه ای برای بروز رسانی کتابهای کتابخانه، مسجد محله و هیئت محله شد.

سید عبدالمحمد کاظمی عضو شورای اسلامی شهر ابراز کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تا جایی که اختیاراتی داشته اند همراه مردم شریف این محله بوده اند و در توان خود در این نقاط کار انجام داده اند. در محله فضای خالی وجود ندارد و این کار را سخت میکند.

کاظمی افزود :مشکلات محلات تنها با همراهی شهرداری و شورای شهر انجام نمیشود. توان مالی شهرداری کم شده و قول دادن ما به شما بیهوده است و این موضوع این را میطلبد که همه ی مسئولین در مسیر رفع مشکلات این محلات قدیمی قدم بردارند و همراهی لازم را داشته باشند. قطعا ما نیز در حد توان همراه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرداری توان مالی ندارد عنوان کرد: ماه گذشته اضافه کار و تعطیل کاری های کارمندان و کارگران شهرداری به مقدار زیادی کم شده است و ما پیگیر این موضوع نیز خواهیم بود که دلیل کم شدن حقوق کارمندان و کارگران چه بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.