×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
سید حسن نصرالله دبیر حزب‌الله ترور شد

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شهادت دبیرکل این حزب را در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت تایید کرد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ،حماس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت…

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که به همراه جمعی از یارانش در نبرد طوفان الاقصی به شهادت رسید، تسلیت گفت.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که این جنبش تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها به ساختمان های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی بزدلانه می‌داند.

 در پی اعلام شهادت این شهید بزرگوار تصویری در فضای مجازی با عنوان

«عکسی که کامل شد» دست به دست می‌شود که طبق آن تمامی اعضای حاضر در عکس از جمله نصرالله به مقام شهادت نایل آمدند.

از چپ به راست: ‏مصطفی بدرالدین، فواد شکر، حاج ابوعلی علویه، سید حسن نصرالله، سردار قاسم سلیمانی، سردار احمد کاظمی، سردار محمدرضا زاهدی، عماد مغنیه، حاج علی ابوسلیم

پیام سید حسن خمینی در پی شهادت سید حسن نصرالله: راه نصرالله ادامه دارد….

سیدحسن خمینی:

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی‌های پوچ و وحدت حول محور رهبر انقلاب؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق….

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به منظور شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

سردار نیلفروشان به درجه رفیع شهادت نائل آمد‌…

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله وحشیانه رژیم موقت اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله به شهادت رسید‌.

وزیر بهداشت لبنان : درپی حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان ۱۱ نفر شهید و ۱۰۸ تن زخمی شده‌اند…

 پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی برافراشته شد

پس از اعلام خبر شهادت سید مقاومت، سید حسن نصر الله پرچم گنبد مطهر حرم رضوی تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

زندگی نامه شهید سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله (۳۱ اوت ۱۹۶۰ – ۲۷‌ سپتامبر ۲۰۲۴) روحانی شیعه و سیاستمدار لبنانی بود که از ۱۹۹۲، به‌عنوان سومین دبیرکل حزب سیاسی و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان فعالیت کرد.

نصرالله در خانواده‌ای از شیعیان لبنان به دنیا آمد و تحصیلاتش را در صور به پایان رساند. او مدتی به جنبش امل پیوست و پس از آن به حوزهٔ علمیه‌ای در بعلبک رفت. او بعدها در مدرسهٔ امل به تحصیل و تدریس پرداخت. نصرالله پس از تهاجم ۱۹۸۲ اسرائیل به لبنان به حزب‌الله پیوست. در پی دورهٔ کوتاه مطالعات دینی در ایران، نصرالله پس از ترور سید عباس موسوی در سال ۱۹۹۲ به لبنان بازگشت و رهبر حزب‌الله شد.

نصرالله در ۳۱ اوت ۱۹۶۰ در برج حمود از محله‌های شرق بیروت به دنیا آمد. او فرزند ارشد میان ۹ فرزند دیگر خانواده محسوب می‌شود. در زمان کودکی، پدرش به شغل سبزی و میوه‌فروشی مشغول بود. 

حسن نصرالله تحصیلات مقطع ابتدائی را در زادگاهش سپری کرد و دورهٔ راهنمایی را در محله‌ای به نام سن‌الفیل در شرق بیروت گذراند.

سید حسن نصرالله از ابتدای شکل‌گیری حزب‌الله در آن به فعالیت پراخت، در سال ۱۹۸۵ وی با انتقال به بیروت مسئولیت‌های سنگین‌تری را عهده‌دار شد.

و سرانجام در تاریخ ۷ مهر سال ۱۴۰۳ در حملات وحشیانه رژیم اسرائیل ترور شد و لبیک حق را پذیرفت. 

 پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است….

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار مردم بیدفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هارِ ِصهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند.

همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند.

این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت.

امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث

آن را یاری کنند.

 

والسلام على عباد الله الصالحین

سید علی خامنه‌ای 

۷ مهر ۱۴۰۳

 

به نا به این گزارش پایگاه و سایت خبری برازجان سلام این مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و به اطلاع مردم شریف برازجان می رساند که امشب ۷ مهر روبروی کاروانسرای مشیر الملک برازجان بعد از نماز مغرب و عشا مراسم محکومیت  این واقعه ار رژیم اسرائیل برگزار می شود ،

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.