×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
 امام جمعه دشتستان: بازار روز برازجان ساماندهی شود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– سبک زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) 

بی شک تأسی به سیره و سنت آن حضرت براساس آیه‌‌کریمه «و لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه» راهگشای مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.

– هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت

– در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید.

– نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود.

– هر که را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.

– وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید.

– با مردم چنان معاشرت می کرد که هر کس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است.

– هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد.

– هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد.

– چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو.

– سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود.

– هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد.

– چون با کسی سخن می گفت کاملا بر می گشت و رو به او می نشست.

– با هر که می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست.

– در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا.

– هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن.

– در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد.

– هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد.

– اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.

– اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت.

– اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد.

– کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد.

– هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد.

– هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید.

– پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.

– چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمودـ «چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود «بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟»

– با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد.

– دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت.

-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود.

– بیش از همه صله رحم به جا می آورد.

– به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد.

– کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد.

– آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هر آنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند.

– هر که عذر می آورد عذر او را قبول می کرد.

– هرگز کسی را حقیر نمی شمرد.

– هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند.

– هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد.

– هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد.

– از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود.

۱⃣ میلاد نبی اکرم (ص) و امام چعفر صادق (ع) و هفته وحدت؛ فرصت تقویت همگرایی مسلمانان 

اسلام که در میان ادیان مختلف، به‌ عنوان اجـتماعی‌ ترین دین مطرح است، بیشتر تعالیمش در قالب جماعت و اجـتماع قابلیت ظهور و اجرا پیدا می‌کند و هـمین امر باعث شده است از قدیمی‌ترین تا جدیدترین متون فقهی، اخلاقی و کلامی سهم مهمی از آموزه‌های خود را به موضوع وحدت و جماعت‌گرایی اختصاص دهند.

نقطه مقابل وحدت و اتحاد، تفرقه و تـشتت اسـت. دشمنان با تمام توان، وحدت اسلامی را نشانه گرفته‌اند و با تمام ابزار و وسایل خود در این راه تلاش می‌کنند.

در حقیقت هفته وحدت، میراث‌ گران‌بهای حضرت امام است. پس از امام خمینی (ره) نیز، رهبر معظم انقلاب، همواره و در شرایط گوناگون حافظ وحدت مسلمانان حول محور حضرت رحمت للعالمین پیامبر گرامی اسلام بودند.

حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در خطبه ها افزود....

۲⃣ شروع سال تحصیلی جدید

از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است. موضوعی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است». 

به همین دلیل ایشان علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌ سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کردند و گفتند «در باب آموزش‌ و پرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی تحول است».

امام جمعه دشتستان ادامه داد ؛ هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه راهبری‌ ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است. 

نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را، علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم.

۳⃣ هفته دفاع مقدس

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. 

صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی درصدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آنها حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌، ‌اقتصادی و … از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت. 

از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان‌ یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود.

در چنین روزی رژیم بعثی عراق جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرد ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. 

تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

علیرغم کارشکنی‌های رییس جمهور وقت بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند.

پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. 

حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود.

۴⃣ جنایت های اخیر رژبم صهیونیستی در لبنان و غزه

روز سه شنبه (۲۷ شهریور) حوالی ساعت ۱۵:۳۰ تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به «پیجر» معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و مؤسسه‌های حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند.

این عملیات تروریستی به زخمی شدن صدها نفر و شهادت چند نفر دیگر منجر شد. رژیم صهیونیستی در حالی که در میدان نظامی ناتوان است، برای جبران شکست های پی در پی خود در مقابله با رزمندگان جبهه مقاومت؛ اصرار دارد در لایه امنیتی و تروریستی عملیات کند، تا برای رژیم رو به زوال خود اعتبار و ابرویی کسب نماید.

این اقدامات تروریستی و امنیتی مذبوحانه و وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی در لبنان به راه انداخته و ترورهای همزمان حدود یک ماه و نیم اخیر و در ادامه آن ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی برای ایجاد تصویری شکست‌ناپذیر از رژیم صهیونیستی است.

 این در حالی است که طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم را در هم شکست و حزب‌الله لبنان در عملیات اربعین، انصارالله با هدف قرار دادن بیش از ۸۰ کشتی با مقصد سرزمین‌های اشغالی و شلیک موشک هایپرسونیک و پهپاد و عملیات‌های سایر اضلاع مقاومت و به‌ خصوص عملیات وعده صادق اعتبار این رژیم منحوس را از بین برده و لذا چنین اقداماتی آورده راهبردی برای رژیم صهیونیستی ندارد و اگرچه آسیب‌هایی به گروه‌های مقاومت وارد می‌کند، اما کمکی به روند رو به اضمحلال رژیم نمی‌کند.

۵⃣ نابسامانی بازار روز برازجان

متاسفانه علی رغم قول و وعده های مکرر مسؤولان شهر اعم از فرمانداری و شهرداری و شورا مشکل بازار روز اعم از سد معبر و ترافیک و فروشندگان غیرمجاز همچنان آزار دهنده و نابسامان است و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند و هر کدام از دستگاه ها رفع مشکل را به دستگاه دیگر محول می‌کند و دیگران را مقصر می داند.

انتظار می رود مسؤولان امر نسبت به این مطالبه به حق مردم تدبیر و چاره ای بیندیشند و بازار روز را سامان داده و به این معضل پایان دهند.

به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۶/۳۰) بدین شرح اعلام شد…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۶/۳۰) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای حاج عباسعلی اسدی رزمنده و راوی دوران دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس 

۲) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به ملت مظلوم فلسطین و دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)

۳) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه توسط پایگاه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام

۴) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۵) برپایی ایستگاه صلواتی توسط اتاق اصناف، بسیج و اتحادیه های تحت پوشش شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پذیرایی از نمازگزاران

۶) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۷) برپایی ایستگاه فروش کتاب و نوشت افزار دانش آموزی

۸) برپایی ایستگاه سلامت توسط پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انجام تست فشار خون نمازگزاران

۹) تقدیر از فعالین کانون فرهنگی هنری الغدیر مصلای جمعه برازجان آقایان: مهدی حقیقت، نوید عرب مفرد و علی خزاعی توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه، بارگاهی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، سرهنگ یحیایی جانشین و حجت الاسلام شاد مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه (ع) شهرستان دشتستان و رضایی مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر برازجان

۱۰) تجلیل از دانش آموز برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه، سرهنگ یحیایی جانشین ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه (ع) و خلیفه معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

۱۱) عکس یادگاری بسیجیان جان برکف پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) روستای دهقاید با حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان

۱۲) حضور پاسداران، بسیجیان، پیشکسوتان جهاد و شهادت، پرسنل فراجا و پلیس راهور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.