×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 17 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهردار برازجان در نشست با اصحاب رسانه مطرح نمود؛ احداث زیر گذر میادین امام خمینی (ره) و شهید چمران یکی از ابر پروژه های شهرداری برازجان

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نشست خبری شهردار برازجان به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه برگزار شد . عکاسان سید محمد مهدی امیری و ابوالفضل قاسمی 

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : مرتضی قدوسی در نشست با خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهارداشت: فارغ از هر نگرش سیاسی وجه اشتراک همه ما برای آباد شدن برازجان تلاش می کنیم تا شاهد پیشرفت شهر باشیم.


شهردار برازجان ،  بابیان اینکه توانمندی حوزه مدیریت، در شهرداری همیشه برایم اولویت بوده است اضافه کرد: سه ابر پروژه شاخص در دستور کار شهرداری برازجان است.
شهردار سه پروژه شاخص را اینگونه اعلام نمود اولین پروژه، پل و خیابان ارتباطی بلوار کشاورز به میدان شهدای خلیج فارس با نام شهید رئیسی» اعتبارات لازم جهت اجرای این پروؤه ۱۰۰ میلیارد تومان است که تامین اعتبار آن از ناحیه استاندار محترم حمایت خواهد شد و در هفته دولت نیزکلنگ زنی می گردد.

دومین ابر پروژه شهر برازجان؛ احداث زیر گذر میادین امام خمینی وشهید چمران است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بابت مطالعات این کار انجام شده است ،آزمایشات خاک آن نیز انجام گرفته است و یک میلیارد بابت این آزمایش پرداخت شده است و یک ماه دیگر فاز اول آن وارد مناقصه می شود؛برآورد هزینه این پروژه بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و در ۳ فاز انجام خواهد شد و مدت زمان انجام این پروژه نیز طبق پیش بینی ها ۱۸ماه خواهد بود.
وسومین پروژه مسقف کردن بازار روز برازجان که طراحی و مطالعه آن نیز انجام شده که حالتی سنتی خواهد داشت، با نگاهی گردشگری و سرمایه ای به آن این‌کار در آینده انجام خواهد شد.
وی از ساخت تندیس خبرنگار فقید مرحوم علی پیرمرادی توسط استاد برجسته کشوری «فرهاد بحرینی» خبر داد و عنوان کرد: حدود ۴ ماه گذشته تصمیم بر ساخت تندیس علی پیرمرادی که قرار شد این تندیس در روز خبرنگار بر روی بلواری که به نام « علی پیرمرادی» نامگذاری شده نصب شود اما روند ساخت این تندیس به تاخیر افتاد و ان‌شاءالله تا پایان هفته آینده تندیس مرحوم پیرمرادی در مکان مورد نظر نصب خواهد شد
قدوسی از جابجایی سایت پسماند خبر داد و در این خصوص گفت: آخرین جابجایی این سایت قریب به ۴۰ سال پیش انجام شده بود، از سال گذشته انتقال این سایت در دستور کار قرار گرفت ،مکان های پیشنهادی در جلسه فرمانداری مطرح خواهد شد و پس از انجام استعلامات مورد نیاز جابجایی صورت خواهد گرفت.

شهردار برازجان در خصوص زیرگذر ناجی دژگفت: هدف ازاجرای این پروژه استحکام کاروانسرا وجلوگیری ازخارج شدن کاروانسرای مشیر الملک از حالت رانشی می باشد که با تشریح پروژه به مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاونت عمرانی اداره کل میراث فرهنگی و مجموعه استانداری و عدم ایجاد مشکلات قانونی در مسیر اجرای آن، موفق به کسب نگاه مثبت و استقبال آن ها از این پروژه شدیم، این طراحی زیر گذر توسط اساتید دانشگاهی انجام شده است ومشکل ما را برای حداقل۱۵۰سال حل خواهد کرد و اگر زیر گذر ایجاد شود سواره به زیر گذر رفته و بازار از ماشین ها خلوت خواهد شد.
قدوسی بابیان اینکه این پروژه در سه فاز انجام خواهد شد و اعتبارش به زودی ابلاغ می شود افزود: اما با پیش بینی هایی که انجام شده است، این پروژه اعتبارش بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.
مرتضی قدوسی، شهردار برازجان در خصوص آرامستان جدید برازجان تصریح کرد: هزینه هنگفتی برای آماده سازی آن شده است و ۲ هزار قبرآماده شده است اما اصلا شرایط ابتدایی یک آرا مستان را ندارد حدود ۳ رودخانه فصلی نیز از آن مسیر عبور می کنند و باید به مکان دیگری منتقل شود، این آرامستان مورد نقد و انتقاد همه مردم قرار گرفته و راضی به دفن میت خود در آن مکان نیستند.
شهردار شهر برازجان وسعت وسرانه فضای سبز شهر را ۱۵۳هکتار اعلام نمود که با این اقلیم نگهداری این فضا خود یک چالش است، باید به فکر تقویت و بهسازی سایر فضاهای سبزمان باشیم.با ساماندهی پارک شهید کشتکار، پارک دانش آموز و پارک شهیدان خدادادی در محله حسین آباد به سرانه‌ی فضای سبزمان چیزی افزوده نشده است.زیرا در فصل تابستان بسیاری از درختان و فضای سبز ما از بین می روند.

محراب بنافی رئیس شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه کارهای خوبی در سال های اخیر انجام شد گفت: شهر روز به روز در حال گسترش است و باید سعی کنیم آرامش را در شهر نگه داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: رسانه ها اگر نقد و انتقادی دارند بیایند بیان کنند و ما نیز پاسخکو خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان یکی از چالش ها نبود پارکینگ در شهر عنوان نمود که ازشهرداربرازجان درخواست نمود به پارکینگ طبقاتی در قسمت خیابان بازار و بیمارستان نگاه ویژه ای داشته باشد.

درادامه این نشست مصیب غریب زاده عضو شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص مصوبه ۵۰۰میلیونی باشگاه فوتبال پارس برازجان گفت: باشگاه فوتبال پارس برج ۱۱ پارسال برای درخواست بودجه به شورا مراجعه کرد مصوب شد و به فرمانداری رفت اما چون بودجه شهرداری تمام شده بود رد شد.


وی بابیان اینکه در هیچ کجا، شورا و شهردار کمک نمی کند تصریح کرد: ما سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به همراه چاپ رایگان بنر به باشگاه پارس در سطح شهر کمک کرده ایم.

خانم دکتر صدیقه مهدویان پور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز ضمن تبریک روز خبرنگار نکاتی در مورد طرح های پارک بانوان ، پیشنهاد ساخت کارخانه بازیافت لاستیک درجهت رسیدن به درآمد پایدار، ایجاد بازارچه صنایع

دستی و انجام یک طرح اجتماعی در راستای یکی از مشکلات اجتماعی مطالبی را بیان نمود. سخن مردم 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.