×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیین بزرگداشت روز خبرنگار در بوشهر برگزار شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: این آیین با حضور ده ها نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستانهای مختلف استان بوشهر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ استان بوشهر در این آئین گفت: در دولت سیزدهم در راستای پشتیبانی از رسانه ها بیش از ۴۱ میلیارد تومان آگهی‌های دولتی به روزنامه ها، هفته نامه ها و مطبوعات استان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که قلم خبرنگار ماناتر و تیزتر و برّان‌تر کار خود را جلوتر ببرد. هرچیزی که ذره ای بخواهد نقش خبرنگار آزادی‌خواه را کُند کند، قطعا مطلوب ما نیست.

معاون سیاسی استاندار باشهر نیز در این برنامه گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ” موفقیت دولت، موفقیت نظام است” همه ما موظفیم به دولت کمک کنیم.

پورات ادامه داد: با تلاش‌های مشترک، امیدواریم در مدت باقی‌مانده از این دولت، مسائل و کمبودها را برطرف کنیم و طرح‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

پورات همچنین از افتتاح و عملیاتی شدن طرح‌های متنوع در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اطلاع رسانی دستاوردهای دولت و ایجاد امید در جامعه تا حد زیادی مرهون تلاش‌های خبرنگاران است که این مهم باید در دولت جدید نیز به شکل ویژه دنبال شود.

مازیار هوشمند مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر در ادامه آیین بزرگداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر به عنوان تشکلی فراگیر چند ماموریت را از دو سه دوره گذشته با جدیت دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث فراهم کردن شرایط شغلی همکاران رسانه ای، کارهای خوبی در زمینه بیمه خبرنگاران انجام شده است، افزود: یکی از خطوط قرمز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث حمایت از رسانه ها، موضوع بیمه کارکنان رسانه هاست که به امنیت شغلی کارکنان رسانه برمی گردد.

هوشمند ادامه داد: یکی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث حمایت از رسانه ها، منوط به بیمه کردن همکاران رسانه ای بوده است.

وی بیان کرد: در راستای توانمندسازی و ارتقا سواد رسانه ای اهالی رسانه بویژه خبرنگاران چندین کارگاه در سال گذشته برگزار شد و برای ۶ ماه آینده نیز ۴ دوره آموزشی و در حدود ۵ کارگاه آموزشی با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و از طریق مرکز مطالعات برگزار می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر گفت: همچنین در زمینه تربیت خبرنگار متخصص در حوزه صنعت، کشاورزی، شیلات و دریانوردی ۴ کارگاه آموزشی با کمک و حمایت کمیته روابط عمومی پتروشیمی های منطقه پارس تدارک دیده ایم که اولین کارگاه آموزشی در بحث نیروی تخصصی حوزه صنعت است.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که سال ها از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل های رسانه ای دنبال می شود، بحث برخورداری کارکنان پایگاه های رسانه ای از معافیت سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه است.

همچنین در بخشی از این آیین، جشنی پور مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان بوشهر با انتقاد از وجود برخی افراد غیر متخصص و ناکارآمد در حوزه خبر و رسانه که علی رغم نداشتن مجور در حال فعالیت هستند ، گفت: این اشخاص با آبروی حوزه خبر و رسانه بازی می کنند و نیاز است در این زمینه بطور دقیق پالایش لازم داشته باشیم.

در این مراسم تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای به بیان دیدگاهها و نظرات و نیز مسایل و مشکلات خبرنگاران در زمینه های مختلف پرداختند.
در بخش پایانی این رویداد، اعضا خانه مطبوعات و رسانه های استان و پیشکسوتان حوزه رسانه با دریافت لوح سپاس و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

این آیین به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس برگزار گردید. روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.