×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 5 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تب دنگی چیست این روزها در فضای مجازی همه جا صحبت از آن است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، تب دنگی چیست؟

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود. این بیماری به نام تب استخوان شکن هم شناخته می‌شود. این بیماری توسط چهار نوع ویروس دنگی (DENV-۱, DENV-۲, DENV-۳, DENV-۴) ایجاد می‌شود. علائم آن شامل تب بالا، دردهای شدید عضلانی و مفصلی، سردرد، راش پوستی، و در برخی موارد حالت تهوع و استفراغ است. تب دنگی در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری شایع است. درمان خاصی برای تب دنگی وجود ندارد و مراقبت‌های حمایتی مانند استراحت، مصرف مایعات، و استفاده از داروهای ضدتب و ضد درد معمولاً توصیه می‌شود. جلوگیری از گزش پشه‌ها و کنترل جمعیت آنها مهم‌ترین روش‌های پیشگیری هستند…

خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

هفت استان ما شامل چهار استان جنوبی کشور، در معرض خطر گزش پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی قرار دارند.سیستان و بلوچستان، هرمزگان،بوشهر و خوزستان جزو استان‌های پرخطر ابتلا به بیماری به شمار می‌روند. در استان گیلان آلودگی وجود دارد و مازندران و گلستان در معرض رشد پشه هستند.

از آن‌جا که رفت و آمد به کشورهایی مانند امارات زیاد است و پشه آئدس در این کشور وجود داشته، پشه‌های موجود در کشور ما نیز آلوده شده‌اند و وقتی پشه های آلوده وجود دارند دیر یا زود، سایر استان‌ها نیز مستعد ابتلا و شیوع بیماری هستند و اپیدمی (همه‌گیری) بیماری را شاهد خواهیم بود.

تخم پشه آئدس از طریق تایرهای فرسوده می‌تواند به همه جا منتقل شود اما بُرد پشه نهایتا ۵۰۰ متر است و مسافران باید در جزایر جنوبی و مراکز توریستی جنوب کشور مراقب این بیماری باشند….

امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر

معاون بهداشت وزارت بهداشت: پشه آئدس در یک روز تا ۱۰ نفر را می‌تواند بگزد و خونخواری انجام بدهد و افراد را آلوده به تب دنگی کند.

تاکنون ۱۳۸ بیمار تب دنگی در کشور شناسایی شده‌اند که فقط ۷ مورد از آن‌ها از طریق انتقال داخلی و محلی به بیماری مبتلا شده‌اند که عمدتا در بندر لنگه ساکن هستند.

 ۱۲۵ مورد از بیماران در امارات به تب دنگی مبتلا شده‌اند. یک نفر از بیماران فوت شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.