×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 29 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرکت در انتخابات به عنوان اعتماد به اصل نظام،‌ موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان است

 پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ کشور در حالی به روز انتخاب رییس جمهور جدید نزدیک می شود که بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای دومین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، انتخابات زودهنگام به دلیل شهادت آیت الله ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم در سانحه هوایی برگزار می شود.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ زهرا علیزاده هیت علمی و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در پیامی به این سایت در باب حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نوشت….

هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوبترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رییس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می شود.

وی افزود : شرکت در انتخابات به عنوان اعتماد به اصل نظام،‌ موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان است.

برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسوولان و کاهش فساد،‌ توزیع عادلانه قدرت،‌ شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی،‌ افزایش وحدت و انسجام، بالا رفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، افزایش قدرت چانه زنی در سیاست های بین المللی و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و به یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز صرف نظر از انتخاب اصلح، حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای که به عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می شود، موضوع اصلی و مورد تاکید مسوولان نظام است.

برگزاری انتخابات در کشور بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که به تعداد سالهای عمر این نظام یک انتخابات در کشور برگزار شده است که نشان می دهد مردمسالاری دینی و رای و نظر مردم در اداره کشور اهمیت دارد و این ویژگی، جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام های سیاسی جهان متمایز کرده است.

پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام، نکته‌ بسیار مهم این است که حضور مردمی در عرصه‌های مختلف مانند آنچه که در سنوات گذشته همواره چشمگیر بوده و مردم همیشه حضور داشته‌اند، این بار هم اتفاق خواهد افتاد.
مصداق بارز این مشارکت هم حضور مردم در تشیع پیکر پاک شهید جمهور و شهدای خدمت بود.
حماسه دوم بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، حماسه بزرگ انتخابات است که به جهت تقویت منافع ملی، مشارکت در آن یک ضرورت و یک نیاز ملی است. آنچه که امروز نگاه جهانیان به آن معطوف شده، این است که مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضور و مشارکتشان چگونه خواهد بود، چرا که هر چه مشارکت بیشتری از مردم محقق شود، قطعا در سطح بین‌الملل، در سطح داخلی و تولید قدرت، منافع ملی و حفظ استقلال کشور تاثیرگذار خواهد بود.
آنچه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اهدافی است که در راستای پیشرفت ایران اسلامی مدنظر قرار گرفته و هدفگذاری شده است. بنابراین به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی قطعا مشارکت و حضور مردم در کنار آنچه که در موضوع حکمرانی به عنوان حکومت مردم پایه بنا شده است، مهم است.
با توجه به اهمیت ویژه‌ای که جایگاه ریاست جمهوری در کشور داشته و بر اساس قانون اساسی کشور رئیس جمهور بعد از رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد مردم با آگاهی از این موضوع برای اینکه سرنوشت آینده خودشان را رقم بزنند، برای این مشارکت آگاهی و دانایی کافی دارند.

چنانچه طی چهار سال، کارکرد و عملکرد شخص رئیس جمهور و هیأت دولت خوب و عالی باشد، قطعا تاثیر این عملکرد برای سال‌های آینده نمود خواهد داشت، چرا که در کشور زیرساخت‌های مورد نیازی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

بنابراین انتخاب فرد اصلح به واسطه مشارکت مردم قطعا می‌تواند در پیشرفت ایران اسلامی و حفظ منافع ملی و استقلال کشور تاثیرگذار باشد. اینکه در منطقه، خاورمیانه و در غرب آسیا و سطح بین اللمللی حرف محکمی برای گفتن خواهیم داشت و این ویژگی خاص از مشارکت مردمی به وجود خواهد آمد.

انشالله مردم فهیم ایران اسلامی همچون گذشته در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خوبی داشته باشند چرا که سرنوشت خود را می‌خواهند برای چهار سال و نیز سال‌های بعد رقم بزنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.