×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اخرین امار فوت شده حجاج ایرانی سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری از زحمات و تلاش‌های نیروهای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: تاکنون ۱۷ نفر از زائران (یک نفر در مدینه و ۱۶ نفر در مکه) در سرزمین وحی فوت شده اند که ۹ نفر آنان (هشت نفر اهل سنت و یک شیعه) در مکه دفن می شوند.

بنا بر این گزارش ؛ اعزام زائران به سرزمین وحی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

بنا بر اعلام منابع عربستانی، امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حجاج، از اتباع سایر کشورها و ۲۰۰ هزار تن نیز شهروندان عربستان در مناسک حج ابراهیمی شرکت کردند. ۲۲.۳ درصد حجاج از اتباع کشورهای عربی، ۶۳.۳ از اتباع کشورهای آسیایی و ۱۱.۳ نیز از اتباع کشورهایی آفریقایی هستند. حجاج کشورهای اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها نیز ۳.۲ درصد از کل را تشکیل می دهند.

در پایان یادآور شویم آیین حاجی های عزیز بر اثر گرما و یا بیماری پیش زمینه ای جان خود را از دست داده‌اند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.