×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 29 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه و خودسازی:
۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان
۳- کنترل گوش و چشم
۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین
۵- کسب روزی حلال
۶- اجتناب از کسب حرام
۷- محاسبه نفس
۸- وعظ و موعظه
۹- تفکر
۱۰- یاد مرگ

– آثار یاد مرگ و قیامت

با توجه به ترس ارزشمند مؤمنان از مرگ، یاد آن بسیار سفارش شده است چرا که اگر انسان، پیوسته به یاد مرگ باشد، خود را برای آن لحظه آماده می‌کند و سعی و تلاش در این دارد که از گناهان و زشتی‌هایی که سبب عذاب اخروی می‌شود، اجتناب می‌ورزد. علاوه بر آن، یاد مرگ باعث می‌شود که در برابر سختی‌های دنیا آرامش یابد چون با یاد مرگ پایان پذیری مصیبت‌ها را نشان می‌دهد و تحمّل آنها را آسان می‌سازد.

اگر به دنبال یاد مرگ و قیامت، عمل باشد و یا دست کم انسان با توجه خاص و با دیده عبرت به مرگ نظر کند آثار و ثمره‌های گوناگونی برای او ایجاد خواهد شد که روایات زیر نشان دهنده گوشه‌ای از آثار یاد مرگ است:

۱- رغبت داشتن بر انجام عمل صالح

امام صادق علیه السلام به ابوبصیر فرمود: «أَ مَا تَحْزَنُ أَ مَا تَهُمُّ أَ مَا تَأْلَمُ قُلْتُ بَلَی وَ اللَّهِ قَالَ فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ مِنْکَ فَاذْکُرِ الْمَوْتَ وَ وَحْدَتَکَ فِی قَبْرِکَ وَ سَیَلَانَ عَیْنَیْکَ عَلَی خَدَّیْکَ وَ تَقَطُّعَ أَوْصَالِکَ وَ أَکْلَ الدُّودِ مِنْ لَحْمِکَ وَ بِلَاکَ وَ انْقِطَاعَکَ عَنِ الدُّنْیَا فَإِنَّ ذَلِکَ یَحُثُّکَ عَلَی الْعَمَلِ وَ یُرَوِّعُکَ عَنْ کَثِیرٍ مِنَ الْحِرْصِ عَلَی الدُّنْیَا»

آیا اندوهگین نمی‌شوی؟ مهموم نمی‌گردی؟ به رنج گرفتار نمی‌آیی؟ ابوبصیر عرض کرد: آری.

امام فرمود: هرگاه چنین شد، مرگ و تنهایی قبر را یاد آور. روزی را یاد کن که چشم‌هایت از حدقه درآمده بر گونه‌ات می‌افتد و بندبند بدنت از هم جدا می‌شود و کرم‌ها گوشت بدنت را می‌خورند و از دنیا بریده می‌گردی. یاد این مطالب تو را بر عمل تشویق می‌کند و از حرص بر دنیا بازمی‌دارد.

۲- از بین رفتن زیاده خواهی

امام علی علیه السلام فرمود: «مَنْ أَکْثَرَ ذِکْرَ الْمَوْتِ رَضِیَ مِنَ الدُّنْیَا بِالْیَسِیر» – آنکه فراوان به یاد مرگ باشد به اندکی از دنیا خوشنود شود.

رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «أکثروا ذکر الموت فإنّه یمحّص الذّنوب و یزهّد فی الدّنیا فإن ذکرتموه عند الغنی هدمه و إن ذکرتموه عند الفقر أرضاکم بعیشکم.»

مرگ را بسیار به یاد آرید زیرا یاد مرگ گناهان را پاک می‌کند و حرص دنیا را کم می‌کند، اگر مرگ را به هنگام توانگری به یاد آرید اهمیت آن را کم می‌کند و اگر به هنگام تنگدستی یاد کنید، شما را از زندگی‌تان خشنود می‌سازد.

۳- صبر بر مصیبت‌ها

مرگ را زیاد یاد کنید، روزی را که از قبرها خارج می‌شوید و در پیشگاه خدای عزوجل می‌ایستید (یادآور شوید) که مصیبت‌ها را بر شما آسان می‌گرداند.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ شنبه ۲۵ شوال شهادت امام صادق علیه السلام

ائمه‌ی ما (علیهم الصّلاه و السّلام) تمام زجر و مصیبتشان به‌ خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند؛ والّا اگر امام صادق و امام باقر (صلوات الله علیهما) یک گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ی شرعی می‌گفتند، کسی به آنها کاری نداشت.

ابو حنیفه اصحاب دارد، حسن بصری اصحاب دارد. پس، چرا به آنها کاری ندارند؟ چون می‌دانند که آن حضرت داعیه‌ی امامت دارد؛ اما آنها داعیه‌ی امامت نداشتند. ابو حنیفه داعیه‌ی امامت نداشت. این علمای معروف داعیه‌ی امامت نداشتند. اینها هارون، منصور و عبدالملک را به عنوان امام زمان قبول داشتند. امام یعنی چه؟ امام یعنی رئیس دین و دنیا.

اینها ادعای امامت نداشتند؛ کسی‌که ادعای امامت داشت، او همین امام مظلوم و عزیز امام صادق (علیه‌السّلام) ما بود. امام صادق دنبال امامت یعنی ریاست دین و دنیا بود؛ منتها شرایط جور نمی‌آمد؛ اما ادعا که بود.

برای خاطر همین ادعا هم آن بزرگواران را کشتند. برای حاکمیت دین است که پیامبران برایش مجاهدت کردند و ائمه برایش کشته شدند.

۲️⃣ 18 اردیبهشت ماه: روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه می کوشد که اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ را عرض تبریک دارم.

۳️⃣ حمایت دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا از مظلومان فلسطین

حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، در ۱۰ سال پیش است که برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند.

استکبار جهانى و دشمنان بشریّت همواره در مقابل بیدارى ملّت‌ها احساس خطر کرده‌اند.

در هر نقطه‌اى از عالم، هر نهضت و جریانى که با هدف بیدارى ملّت‌ها و رهایى آنها از بندهاى استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌هاى مستکبر جهانى در پى سرکوبى و خاموش کردن صداى این بیدارى برآمده‌اند.

موضوع اصلى این دشمنان بشریّت که به‌عنوان یک راهبرد اساسى از سوى آنان دنبال می‌شود، جلوگیرى از شکل‌گیرى این آگاهى و بیدارى عمومى است. زیرا اگر این بیدارى شکل بگیرد منافع آنها به خطر مى‌افتد.

۴️⃣ روایت حماسه وعده صادق

حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند؛ و الا چنان دستخوش تحریف می‌شوند که اصل ماجرا کاملاً تغییر ماهیت می‌دهد و یا کاملاً از حافظه‌ها محو می‌گردد. این واقعیت یکی از بزرگترین درس‌های قیام عاشورا است.

همان ندایی تقدیری که برای حضرت سیدالشهداء علیه السلام «یَا حُسَیْنُ! اُخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ یَرَاکَ قَتِیلاً» رقم زد، برای روایت حماسه و استمرار گفتمان عاشورا و کربلا برای امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیهما «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ یَرَاهُنَّ سَبَایَا» (لهوف، ص۶۵) را مقرر فرمود.

حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند؛ و این مهم در عصر جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی و ادراکی، اهمیتی مضاعف می‌یابد.

امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند. حماسه وعده صادق، نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون مواجهه مستقیم با طلسم حیات و شیشه عمر تمدن مادی غرب یعنی اسرائیل داشته است، بیش از سایر حماسه‌ها به روایت فتح نیازمند است.

۵️⃣ نگرانی ها در مورد تأخیر در تصویب و ابلاغ قانون عفاف و حجاب

لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب مدتهاست بین دولت، مجلس و شورای نگهبان رفت و بازگشت داده می شود و تاکنون به تصویب نهایی شورای نگهبان نرسیده است !؟

این نگرانی وجود دارد که به خاطر برخی مصلحت اندیشی ها یا ملاحظات مالی و یا موارد دیگر در ابلاغ نهایی و اجرای این لایحه بیش از این تاخیر به وجود آید.

خانواده ها و مردم متدین ما ماههاست که منتظر تصویب و اجرای این قانون هستند تا دستگاههای مرتبط با توجه به مسؤولیت هایی که در این قانون برای آنها تعریف شده به تکالیف خود عمل کنند و این نگرانی مردم و خانواده ها به جا و به حق است که نشود برخی دستگاه ها به بهانه تاخیر در تصویب لایحه عفاف و حجاب از مسؤولیتشان شانه خالی کنند و در این مساله مهم ساکت و بی تفاوت بمانند و همه مسؤولیت ها بر عهده و گردن نیروی انتظامی بماند.

به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۲/۱۴) بدین شرح اعلام شد….

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۲/۱۴) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای سلیمان حیاتی اصل مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

۲) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج)

۳) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۴) حضور مدیر، معاونین و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به همراه فرهنگیان گرانقدر در مراسم نماز جمعه برازجان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

۵) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به ملت مظلوم فلسطین و صدقه برای سلامتی امام زمان علیه السلام

۶) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۷) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۸) برگزاری رزمایش کاروان تبلیغ (سفیران رضوان) توسط مدرسه علمیه حضرت رقیه سلام الله علیها برازجان با موضوع جهاد تبیین و انجام مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی

۹) برپایی ایستگاه صلواتی توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و پذیرایی از نمازگزاران جمعه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

۱۰) برپایی ایستگاه فروش کتاب سیره شهدای گرانقدر

۱۱) تجلیل از دانش آموزان فعال در مراسم نماز جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه، آقایان حیاتی اصل مدیر و خلیفه معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

۱۲) برپایی ایستگاه کتاب و محصولات غذایی خانگی توسط پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت آسیه

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس غلامرضا حسین زاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.