×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
امام جمعه دشتستان: مسؤولان نسبت به حفظ حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان بیشتر نظارت و مراقبت کنند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه و خودسازی:

 ۱- مجالست با خوبان 

۲- ترک مجالست با نااهلان

۳- کنترل گوش و چشم

۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین

۵- کسب روزی حلال

۶- اجتناب از کسب حرام

۷- محاسبه نفس

۸- وعظ و موعظه

۹- تفکر 

۱۰- یاد مرگ

– یاد مرگ از نگاه امام حسن مجتبی علیه السلام :

«اسْتَعَدَّ لِسَفَرِکَ وَ حَصِّلْ زَادَکَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِکَ … وَ اعْمَلْ لِدُنْیَاکَ‏کَأَنَّکَ‏ تَعِیشُ‏ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِکَ کَأَنَّکَ تَمُوتُ غَداً، وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِیرَهٍ وَ هَیْبَهً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَهِ اللَّهِ إِلَی عِزِّ طَاعَهِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» 

(برای سفر آخرت آماده باش و توشۀ آخرت را قبل از آنکه اجل فرا برسد، جمع‌آوری کن… . برای دنیا چنان کار کن که گویا تا ابد زنده هستی و برای آخرت به‌ گونه‌ای تلاش کن که گویی فردا خواهی مرد. هرگاه بخواهی بدون داشتن فامیل و قبیله ی بزرگ، عزیز گردی و بدون داشتن سلطنت (مانند سلاطین) مهابت و بزرگی داشته باشی، از ذلّت نافرمانی خداوند، به سوی عزّت فرمانبرداریش بیرون آی.)

اگر انسان مهیّا و آماده ی عزیمت به منزل آخرت نباشد، معلوم است که خیلی خسارت خواهد دید. توصیه برای این آمادگی، در آیات و روایات زیاد به چشم می‌خورد. در نصایح فقها و علمای اخلاقی نیز شبیه این سفارش فراوان یافت می‌شود. مثلاً مرحوم ‌شهید اوّل «رحمت‌الله‌علیه» در رسائل می‌فرماید: باید دائماً به فکر مرگ باشیم، همیشه آمادگی کوچ از این دنیا را داشته باشیم، در شبانه‌ روز ده بیست مرتبه به یاد معاد بیفتیم تا نصب العین ما شود. 

انسان باید وقت خروج از خانه، به این فکر کند که آیا بر می‌گردد یا نه؟ در محل کار به خود بگوید: آیا من از اینجا خارج می‌شوم یا نه؟ هر شب موقع خواب، با خود بیندیشد که آیا فردا صبح بیدار می‌شود یا نه؟ و به این صورت، ده بیست مرتبه به فکر مرگ، قبر و قیامت باشد. با این فکر، اعمال خویش را اصلاح کند و راجع به گذشته، واقعاً توبه نماید و با توبه، گناهان و خطاهای خود را جبران کند.

علمای علم اخلاق، به این عمل، قانون مراقبه می‌گویند که انصافاً قانون بسیار خوبی است. حتی امام هفتم، حضرت موسی‌بن‌جعفر «سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: «لَیْسَ‏ مِنَّا مَنْ‏ لَمْ‏ یُحَاسِبْ‏ نَفْسَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ» (کسی که هر روز نفس خود را محاسبه نکند، شیعه نیست.)

بر این اساس، شیعه ی حقیقی باید پیش از خواب و هنگام رفتن به رختخواب، حساب روزش را بکند و محاسبه ی او نظیر کسی باشد که اکنون می‌خواهند او را در قبر بگذارند.

قرآن کریم می‌فرماید: برخی انسان‌ها هنگام قبض روح، با خدا دردِ دل می‌کنند و می گویند:«رَبِّ ارْجِعُونِ، لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فیما تَرَکْتُ کَلاَّ»؛ (خدایا مرا برگردان تا آدم بشوم. خطاب می‌شود: امکان ندارد و باید در عالم برزخ بمانی!)

امّا هر شب موقع خواب، انسان می‌تواند برگردد، می‌تواند توبه کند و توبه ی وی پذیرفته می شود. همان موقع انسان باید فکر کند که اگر اکنون ملک الموت جان مرا گرفته بود و به‌جای رختخواب، به سوی قبر می‌رفتم، چه می‌کردم؟ پس حال که خداوند متعال توفیق توبه و بازگشت داده و می‌تواند پرونده ی اعمال خویش را پاک گرداند، باید نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشد. به‌ خصوص در زمان حاضر که مرگ‌های ناگهانی فراوان شده، انسان باید بیشتر به یاد قیامت باشد و هر شب اعمال خویش را محاسبه و پس از آن توبه کند.

به عبارت دیگر، بنابر سفارش امام حسن مجتبی «سلام‌الله‌علیه» آمادۀ مرگ باشد. آن حضرت می‌فرمایند: قبل از آن که پشیمان بشوید، قبل از آن که بگویید: ‌ای کاش! ای کاش! مهیّای سفر آخرت باشید.

توجه داشته باشید که این ای کاش گفتن‌ها، در عالم قبر و برزخ و قیامت، فایده‌ای ندارد. چنانکه قرآن در آیه ی دیگری می‌فرماید: «ذلِکَ‏ بِما قَدَّمَتْ‏ أَیْدیکُمْ‏»؛ یعنی هر چه انسان از دنیا به آخرت بفرستد، در قیامت به همان مبتلا خواهد شد؛ اگر اعمالش خوب است، مونس خوب دارد و جایگاهش نیز مطلوب است، و اگر اعمال بد داشته، مونس او بد و وحشتناک خواهد شد و جایگاه ناپسندی به وی می‌دهند.

احتمال وجود معاد و عذاب برزخ و قیامت نیز کافی است که انسان مهیّای مرگ باشد، چه رسد اینکه قطعی و یقینی است. اساساً اگر کسی به این یقین هم نرسد، رفع «ضرر احتمالی» لازم و واجب است.

ابن‌ابی‌العوجاء که در زمان امام صادق «سلام‌الله‌علیه» می‌زیسته، شخصی نابغه، ولی کوردل بوده است. روزی امام صادق «سلام‌الله‌علیه» او را در مکّه دیدند. به وی فرمودند: تو چرا اینجا آمده‏ای؟ گفت: برای اینکه تفریح کنم و کارهای جنون‏آمیز مردم را تماشا نمایم. امام«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: 

«انْ یَکُنِ الْامْرُ کَما تَقُولُ- وَ لَیْسَ کَما تَقُولُ- نَجَونا وَ نَجَوتَ وَ انْ یَکُنِ الْامْرُ کَما نَقُولُ- وَ هُوَ کَما نَقُولُ- نَجَونا وَ هَلَکْتَ»؛ اگر مطلب این باشد که تو می‏گویی؛ که قطعاً چنین نیست؛ ما و تو اهل نجات هستیم، ولی اگر مطلب این باشد که ما می‏گوییم؛ که قطعاً چنین است؛ ما نجات می‏یابیم و تو هلاک خواهی شد.

نقل شده است که ابن ابی العوجاء، ساعتی بعد از این جریان عبرت انگیز از دنیا رفت. 

همه باید توجه به مرگ و معاد داشته باشند و فکر این را بکنند که اگر الان به عالم برزخ بروند، چه دارند؟ چه توشه‌ای آماده کرده‌اند؟ در عالم برزخ، شفاعت هم مشکل است، امام صادق «سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: برزخ با خودتان، در قیامت از شفاعت ما استفاده کنید. این جمله نیاز به شرح دارد، ولی آنچه مسلّم است، اینکه پروردگار عالم، از حقّ‌النّاس نمی‌گذرد. به عزّت و جلال خودش قسم خورده که از ظلم ظالم، یعنی از حقّ مردم نمی‌گذرد: «وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَجُوزُنِی ظُلْمُ ظَالِمٍ»

خواب یکی از علمای بزرگ را دیدند و فهمیدند که نگران است. گفت: من هیجده تومان به فلان کاسب بدهکار بودم و این بدهکاری باقی مانده است. در عالم برزخ از من می‌پرسند که چرا هیجده تومان را ندادی؟ آن آقا بیدار شده و به پسر ایشان که او نیز یکی از علما بود، ماجرا را گفته بود. پسر به بازار رفته بود و کاسب مورد نظر را پیدا کرده بود و پرسیده بود شما از پدر ما طلب دارید؟ گفته بود: بله، هیجده تومان طلب دارم. گفته بود: چرا به ما نگفتید تا پرداخت کنیم؟ آن کاسب گفته بود: ترسیدم بگویم و شما منکر شوید، ‌چرا خود آقا در دفترش ننوشته بود؟ بالأخره فرزندان آن عالم، بدهی او را رد کردند. همان آقا یا پسر ایشان خواب دیده بودند که آن عالم راحت و آسوده شده است.

اگر کسی از غفلت دوری کند و آماده ی سفر آخرت باشد، از تضییع حقّ مردم حذر می‌کند، اموال مردم را به ناحق نمی‌خورد، احتکار نمی‌کند، گران فروشی نمی‌کند، از غیبت، تهمت و شایعه دوری می‌گزیند، به بزرگان، به‌عنوان سیاست و به ‌عنوان انجام وظیفه، تهمت نمی‌زند. آبروی دیگران را نمی‌ریزد، که بردن آبرو، بدتر از بردن مال است.

آدم باید تلاش کند که راحت از دنیا برود. خوشا به حال کسانی که مثل گلی که بو می‌کنند، جانشان را به جان آفرین تسلیم می‌نمایند. این‌گونه مردن، علم نمی‌خواهد، تقوا می‌خواهد، آمادگی برای سفر می‌خواهد.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 15 رمضان میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام 

امام حسن (ع) می‌فرمایند: «نیک‌ترین نیکی‌ها و زیباترین زیبایی‌ها، خوش اخلاقی است» (إِنَّ أَحْسَنَ‌ الْحَسَنِ‌ الْخُلُقُ‌ الْحَسَنُ) 

این روایت علاوه بر جذابیت‌های متنی و سندی، دارای معنا و مفهوم بسیار شاخص و محوری است و شایسته است که انسان در طول عمر خود برای داشتن حیات طیبه الهی و انسانی، این فرمایش حضرت را همواره مدنظر فکر و عمل خود قرار دهد.

چرا که امام (ع)، در این حدیث حَسَنیّه، جایگاه خوش‌اخلاقی را چنان والا می‌دانند که آن را «أحسنُ الحسن» -برترین نیکی‌ها- معرفی می‌فرمایند. احسن الحسن یعنی خوبی‌ها و نیکی‌هایی که انسان می‌تواند انجام دهد، بسیار متکثر و متنوع است ولی بالاترین این خوبی‌ها و نیکی‌ها در حق خود و جامعه، حسن خلق یا اخلاق نیکو است.

همان‌گونه درک مفهوم حسن خُلق در سنّت اسلامی، دارای در دو معنای خاص و عام به کار می‌رود. معنای خاص حسن خلق، بر فضائل اخلاقیِ ناظر بر مُدارا، مهربانی و حُسن معاشرت با مردم دلالت دارد و معنای عام آن، مجموعه تمامی رفتارهای نیکو و اخلاق پسندیده است. اما آنچه معنای جامع حُسن خلق است عبارت است از نرم‌خویی، پاکیزه‌گفتاری، گشاده‌رویی و با دیگران آن‌گونه زیبا برخورد کردن است که انتظار داریم دیگران با ما همان‌طور رفتار کنند.

۲️⃣ اعمال و فضایل ماه مبارک رمضان

رمضان از مصدر «رمض» به مفهوم شدت گرما و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است. انتخاب چنین واژه‌ای به راستی از دقت نظر و لطافت خاصی برخوردار است؛ چرا که سخن از گداخته شدن است و شاید به تعبیری دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بی‌امانش، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است.

در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) علت نام‌گذاری ماه مبارک رمضان به “رمضان” اینگونه بیان شده است: “این ماه را “رمضان” نامیدند چون گناهان را می‌زداید. “

در برخی احادیث آمده است که “رمضان” یکی از نام‌های خدای سبحان است و نهی شده است که آن را بدون احترام و افزودن واژه “ماه” به کار ببرند. رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: “نگویید “رمضان” چون “رمضان” یکی از نام‌های خدای تعالی است. بلکه بگویید “ماه رمضان. “

این ماه اهمیت خاصی نسبت به دیگر ماه‌های سال دارد و تنها ماهی است که نام آن در قرآن کریم آمده است.

ماه رمضان زمانی است برای راهنمایی مردم، بیان راه، روش هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است پس هر کس که این ماه را دریابد باید در آن روزه بگیرد و هر کسی بیمار و یا در سفر باشد باید به همان تعداد از روزهای دیگر را روزه بگیرد.

حضرت علی (ع) در خطبه خود در اولین روز از ماه مبارک رمضان فرمودند: ” ای مردم، این ماه، ماهی است که خداوند بر ماه‌های دیگر برتری داده است همچون برتری ما خاندان اهل البیت (ع) بر دیگر مردم و ماهی است که درهای آسمان و درهای رحمت در آن گشوده شده و درهای دوزخ در آن بسته می‌شوند. این ماه شما همچون ماه‌های دیگر نیست، روزهایش برترین روزها و شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعت‌ها است. “

در مورد اعمال ماه مبارک رمضان در مفاتیح الجنان اعمال زیادی ذکر شده است که جهت خواندن و انجام این اعمال به این کتاب مراجعه نمایید، اما به طور کلی اعمال ذیل در ماه رمضان وارد شده است:

۱- روزه: که از واجبات بر مؤمنین است. روزه وسیله‌ای است جهت تربیت روح و روان انسان. البته، روزه مختص بدن نیست بلکه روزه زبان، چشم، نفس، قلب، روح و سر نیز ضروری است. 

روزه زبان عبارتست از: محافظت و نگهداری زبان از دروغ و غیبت و تهمت و امثال این‌ها.

روزه چشم عبارت است از: خودداری نمودن چشم از نگاه کردن به مناظر ممنوعه و حرام. 

روزه گوش عبارت است از: خودداری کردن از شنیدن سخنان لغو و بیهوده و غیبت و… 

روزه نفس که عبارت است از: ترک آرزوها و آمال دنیوی و ترک شهوات نفسانی، 

روزه قلب که عبارت است از: تخلیه قلب از محبت دنیا و زینت‌های آن. 

روزه روح عبارت است از: تخلیه آن از آرزوی نعمت‌های اخروی. 

روزه سر عبارت است از: قطع نمودن از غیرخدا و باز داشتن روح و روان از غیر او. 

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «روزه سپری در برابر آتش است. روزه بگیرید تا تندرست شوید. برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن‌ها روزه‌داری است. »

۲- قرائت قرآن: در احادیث آمده است که ماه رمضان بهار قرآن است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «با قرآن به استقبال ماه رمضان بروید. ضمن اینکه ثواب قرائت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر است با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر. »

۳- دعا و استغفار: ماه رمضان ماه دعا و استغفار است. روایت شده که امام زین‌العابدین (ع) در این ماه جز به دعا و تسبیح و استغفار و تکبیر لب نمی‌گشود. چرا که طبق فرموده پیامبر (ص) : «دعای روزه‌دار ردّ نمی‌شود. »

۴- خواندن ادعیه مخصوص ماه مبارک رمضان که در هر روز و برای تعقیبات نماز وارد شد. مثل دعای یا علی یا عظیم… و دعای اللهم ادخل علی… و دعای افتتاح و دعای سحر و دعای افطار و…

۵- غسل نمودن در این ماه که ثواب بسیار دارد.

۶- خواندن نمازهای مخصوص ماه مبارک رمضان

۷- افطار که از لحظات بسیار معنوی در ایام رمضان است. خداوند در این زمان هزار هزار کس یعنی یک میلیون نفر را در هر روز از ماه رمضان از آتش جهنم نجات می‌دهد. ضمناً یکی از اعمال پسندیده و خوب ماه رمضان افطاری دادن به روزه‌داران است که طبق روایت از امام صادق (ع) آمده است که افطاری دادن در ماه رمضان اجر کسی را دارد که ۳۰ بنده مؤمن را آزاد کرده باشد.

۸- سحر: پس از افطار، سحر هم از لحظات پر معنویت ایام رمضان است که ادعیه و اعمال مخصوص دارد. در حدیثی آمده است که (حق تعالی و ملائکه صلوات می‌فرستند بر آن‌ها که استغفار می‌کنند در سحرها و سحری می‌خورند) خواندن نماز شب و نافله، دعا و استغفار و… هم از اعمال سحر است.

۹- نیکی در حق مؤمنان، صله رحم، رسیدگی به درماندگان و مستحقان، صدقه و انفاق، خواندن نمازهای واجب و مستحبی، صلوات بر پیامبر (ص)، دعا در حق مؤمنان و گذشتگان، قرائت قرآن و ادعیه، استغفار، یتیم نوازی و… از اعمال این ماه مبارک است.

۳️⃣ شعار سال ۱۴۰۳ : جهش تولید با مشارکت مردم

رهبر انقلاب: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود. لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم: «جهش تولید با مشارکت مردم» این شعار امسال است. (۱۴۰۳٫۰۱٫۰۱)

– مهمترین سخنان نوروزی رهبر انقلاب :

– در سال گذشته شعار «مهار تورم و رشد تولید» را مطرح کردیم، کارهای خوبی انجام شد اما فاصله ی زیادی با مطلوب ما داشت.

– جهش تولید به‌نظر کار بزرگ و شاید در نظر بعضی نشدنی است اما من معتقدم این شدنی است.

– اقتصاد یکی از نقطه‌ضعف‌های ماست. اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا کند در همۀ اوضاع کشور تاثیر می‌گذارد. می‌شود گفت در دین و دنیای مردم تاثیر می‌گذارد.

– دولت کنونی دولتی است که از لحاظ تلاش، تحرک و فعالیت انصافاً نمره ی بالایی می‌گیرد

 – امسال اولین سال شروع برنامه ی هفتم توسعه است. اهداف این برنامه تک‌ رقمی‌ کردن تورم، تولید ۹۰ درصدِ کالاهای اساسی در داخل، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی و طرح‌های عظیم است. اگر بخواهیم به این اهداف دست پیدا کنیم باید از حضور مردم استفاده کنیم. 

– در زمینه ی اقتصاد باید تحرک خارجی و بین‌المللی داشته باشیم و بدون آن کار پیش نخواهد رفت

– مجموعه ی ملت ما بانشاط هستند اما بعضی افراد غافل منفی‌بافی می‌کنند

– خودمان به دست خودمان در وحدت ملی اختلال ایجاد می‌کنیم و همه در این غفلت شریکیم. همه باید اتحاد را حفظ و آن را تقویت کنیم. این سیاست قطعی نظام است.

– اختلاف فکری و سیاسی طبیعی است اما نفرت‌پراکنی غیر از این‌هاست 

– قضیه ی غزه حقانیت تشکیل جبهه ی مقاومت را نشان داد

– در این چند ماه اخیر جبهه ی مقاومت از وضع واقعی خود رونمایی کرد

– آمریکایی‌ها نمی‌توانند در منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند 

– رژیم صهیونسیتی از غزه بیرون بیاید شکست خورده، بیرون نیاید هم شکست خورده

– تناقض تصمیم‌های صهیونیست‌ها و اختلافات عمیق، این رژیم را به سقوطِ بیشتر نزدیک خواهد کرد.

– آمریکا در مسئله ی غزه بدترین تصمیم ممکن را گرفت.

۴️⃣ حفظ حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان

ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی متاسفانه گزارش های مردمی بسیاری در ارتباط با بی‌حجابی و اقدامات هنجارشکنانه و ضد اخلاقی از بازار و بعضی اماکن عمومی می رسد که موجب رنجش و تکدر خاطر مردم شده، معلوم نیست تا کی باید مردم شهید داده و متدین ما شاهد اینگونه هنجارشکنی ها باشند؟! و تا کی به انتظار اقدام انقلابی و قانونی مسؤولان بمانند!؟ 

اداره اماکن و مسؤولان ذی ربط باید بیشتر نظارت و مراقبت کنند تا ضمن تکریم مردم و مسافران نوروزی ، حرمت احکام و حدود الهی در ماه مبارک رمضان شکسته نشود.

با همه احترام و تکریم مهمانان نوروزی انجام برخی کارهای هنجارشکنانه و غیراخلاقی بخصوص در این روزها و این ماه، قابل قبول نیست 

اینگونه تخلف از حدود شرعی و قانونی موجبات ناراحتی و دلخوری مردم به ویژه خانواده محترم شهدا شده است و این عزیزان با تماس و مراجعه حضوری به ما ناراحتی و نگرانی خود را ابراز می کنند.

به نا به این گزارش در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۳/۰۱/۰۳) توسط حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام ابراهیم شهسوار امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل (ع) با موضوع عفاف و حجاب

۲) استقرار پایگاه جمع آوری کمک به معیشت نیازمندان در ماه مبارک رمضان و صدقه جهت سلامتی امام زمان علیه السلام توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

۳) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران جمعه برازجان توسط پایگاه مقاومت بسیج انصار الحسین علیه السلام

۴) فعالیت نوجوانان و جوانان در قسمت کفشداری

۵) فعالیت مهد آدینه و نگهداری کودکان توسط معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۶) اهداء هدایای دانش آموزان برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و برخی از مسؤولین شهرستان

۷) اهدای لوح سپاس توسط دکتر بنافی فرماندار شهرستان به نمایندگی از طرف دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر به حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در راستای همراهی با دولت ایران قوی آیت الله رئیسی به ویژه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و جهاد تبیین

تجلیل استاندار بوشهر از امام جمعه دشتستان حجت الاسلام حسن مصلح

در بین الصلاتین نماز جمعه برازجان مورخه ۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ دکتر بنافی فرماندار شهرستان به نمایندگی از طرف دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر از حجهالاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در راستای همراهی با دولت ایران قوی آیت الله رییسی به ویژه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و جهاد تبیین با اهداء لوح سپاس تجلیل نمود.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید .


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.