×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انقلاب اسلامی، دستاوردها و تکلیف پاسداری

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مبارک باد. 

پیام تبریک فعال اجتماعی به مناسبت هفته دهه فجر بدین شرح اعلام شد…

اسماعیل ضیاء:انقلاب اسلامی، دستاوردها و تکلیف پاسداری

۱٫ استقلال ۲٫ آزادی ۳٫ جمهوریت ۴٫ اسلامیت ؛ چهار واژه پر معنا و با ارزش سال ۱۳۵۷ مردم ایران می باشد که مبنا و اساس همه شعارها و البته مطالبات آنها را تشکیل می داد.

مردم هر کشوری چنانچه از استقلال کامل برخوردار بودند و برای اداره امور کشور خود گوشه چشمی به ابرقدرتها نداشتند این مردم عزت نفس پیدا می کنند. زیر پرچم مقدس کشورشان با افتخار زندگی می کنند. 

این در حالی است که قبل از انقلاب، سفارت آمریکا در تهران با ۴۰۰۰ کارمند عملاً اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.

ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی، کشور ما مستقل و برای همه امورات کشور؛ خود تصمیم می گیرند و بیگانگان جایی در نظام تصمیم گیری کشور ما ندارند.  

آزادی دیگر مطالبه قیام مردم انقلابی سال ۵۷ می باشد. در زمان رژیم منحوس و دیکتاتور پهلوی بسیاری از آزادی خواهان در گوشه های زندان بودند و یا زیر شکنجه های ساواک جان سپردند. قلم ها و زبان ها از ترس نگاه های امنیتی غلاف شده بود و به خصوص در سال های پایانی حکومت منحوس پهلوی آزادی قلم و بیان بسیار محدود شده بود. طوری که انسان های آزاده و فهمیده و فرهیخته احساس خفگی می کردند. 

جمهوریت و مردم سالاری که در نظام پادشاهی هیچ جایگاهی نداشت. در همه زمینه ها امر ملوکانه بود که تکلیف بایدها و نبایدها را مشخص می کرد. مجالس سنا و شورای ملی فرمایشی و بیشتر انتصابی بود تا انتخابی. به همین دلیل بود که یکی از شعارها و مطالبات مردم در زمان نهضت برای انقلاب اسلامی شعار جمهوری خواهی بود. 

جمهوریت نظام با تدبیر رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در کنار اسلامیت نظام در فروردین ۱۳۵۸ به رای مردم گذاشته شد و مردم این اصل مهم را در قالب “جمهوری اسلامی” برای نظام اداری و سیاسی کشورشان برگزیدند. 

بر همین مبناست که تقریبا طی این ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تقریبا هر سال یک انتخابات در کشور عزیزمان برگزار شده است. 

انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراهای شهر و روستا چهار انتخاب مهم مردم ایران در نظام مقدس فعلی است. انتخاباتی که مظهر اراده ملت و نماد جمهوریت نظام می باشد. و از این انتخابات های نام برده شده حدود یکماه دیگر دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بصورت همزمان برگزار می شود تا مردم با نقش آفرینی خود در انتخابات، مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند. از این روست که شرکت در انتخابات یک حق و هم یک تکلیف است.

 

دستاورد دیگر انقلاب سال ۱۳۵۷ ملت ایران، اسلامیت نظام بود. اکثریت ۹۹ درصدی مردم ایران مسلمان هستند و لذا حق آنها است بر اساس آموزه های دین مبین اسلام نظام اداری و اجرایی کشور خود را طراحی و بر اساس آن زندگی کنند. 

نکته مهمی که در زمان رژیم گذشته به آن توجهی نمی شد و علما و متدینین جامعه از آنچه که علنا بی توجهی به احکام اسلام بود شاکی و ناراضی بودند. 

 

انقلاب اسلامی ایران طی این ۴۵ سال عمر با برکت خود البته دستاوردهای بسیار با ارزش و مهمی داشته که باعث فخر و مباهات ملت ایران است. دستاوردهای علمی و فناوری های نو که در برخی موارد ایران از معدود کشورهای دارای این فناوری ها می باشد. 

یادمان نمی رود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند. ولی امروز از بسیاری از کشورهای جهان برای درمان به ایران می‌آیند. 

مع الوصف این انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال به زحمت و مرارت های زیاد سرپا نگه داشته شده و برای حفظ و نگهداری این میراث گرانبها، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار شهید از بهترین جوانان این مرز و بوم جان گرانبهای خود را تقدیم نموده اند. و امروز کمترین سوء تدبیر، فساد و بی توجهی به مطالبات و درخواست ها و مشکلات مردم خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدای معزز این انقلاب است. 

از طرفی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای در لبیک به ندای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظهم الله) مهمترین وظیفه و تکلیف هر ایرانی است که دل در گرو پاسداشت خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.