×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان:با هنجارشکنانی که امنیت اخلاقی و روانی جامعه را به خطر انداخته اند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام.آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ توسط حجته الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه و خودسازی:
۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان
۳- کنترل گوش و چشم
۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین
۵- کسب روزی حلال
۶- اجتناب از کسب حرام

۷- محاسبه نفس
منظور از محاسبه نفس این است که هر کس در پایان هر سال یا ماه و هفته و یا در پایان هر روز به محاسبه کارهاى خویشتن بپردازد، و عملکرد خود را در زمینه خوبیها و بدیها، اطاعت و عصیان، خدا پرستى و هوا پرستى دقیقاً مورد محاسبه قرار دهد، و درست مانند تاجر موشکاف و دقیقى که همه روز یا هر هفته و هر ماه و هر سال به حسابرسى تجارتخانه خود مى پردازد و سود و زیان خویش را از دفاتر تجارى بیرون مى کشد و ترازنامه و بیلان تنظیم مى کند، به یک محاسبه الهى و معنوى دست زند و همین کار را در مورد اعمال و اخلاق خویش انجام دهد.

مجموعه آیات و روایات این پیام مهم را براى همه انسانها دارد که هرگز محاسبه را فراموش نکنید، و اگر مى خواهید بار شما فردا سبک باشد، در این جهان به حساب خویش برسید، پیش از آن که در آن جهان به حساب شما برسند. از جمله:

۱ ـ در حدیث معروف رسول خدا (صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «حاسِبُوا اَنْفُسَکُمْ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبُوا وَ زِنُوها قَبْلَ اَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهّزُوا لِلْعَرْضِ الاَْکْبَرِ»؛ (خویشتن را محاسبه کنید پیش از آن که به حساب شما برسند و خویش را وزن کنید قبل از آن که شما را وزن کنند! [و ارزش خود را تعیین کنید پیش از آن که ارزش شما را تعیین نمایند] و آماده شوید براى عرضه بزرگ روز قیامت)!

۲ ـ در حدیث دیگر از همان حضرت خطاب به ابوذر مى خوانیم: «یا اَباذَرْ حاسِبْ نَفْسَکَ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبَ فاِنَّهُ اَهْوَنُ لِحِسابِکَ غَدَاً وَزِنْ نَفْسَکَ قَبْلَ اَنْ تُوزَنَ …»؛ (اى ابوذر! به حساب خویش برس، پیش از آن که به حساب تو برسند، چرا که این کار براى حساب فرداى قیامت تو آسانتر است، و خود را وزن کن پیش از آن که تو را وزن کنند!).

۳ ـ در حدیثى از امیرمؤمنان على (علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: «ما اَحَقَّ لِلاِْنسانِ اَنْ تَکُونَ لَهُ ساعَهٌ لایَشْغَلُهُ شاغِلٌ یُحاسِبُ فِیْها نَفْسَهُ، فَیَنْظُرَ فیمَا اکْتَسَبَ لَها وَ عَلَیْها فى لَیْلِها وَ نَهارِها»؛ (چقدر شایسته است که انسان ساعتى براى خود داشته باشد، که هیچ چیز او را به خود مشغول نسازد و در این ساعت، محاسبه خویش کند و بنگرد چه کارى به سود خود انجام داده و چه کارى به زیان خود، در آن شب و در آن روز).

در این حدیث به وضوح مسأله محاسبه در هر روز، آن هم در ساعتى که فراغت بطور کامل حاصل باشد، آمده است؛ و این امر از شایسته ترین امور براى انسان شمرده شده است.

۴ ـ همین معنى در حدیث امام صادق (علیه السلام) به شکل دیگرى آمده است، مى فرماید:«حَقٌّ عَلى کُلِّ مُسْلِم یَعْرِفُنا، اَنْ یُعْرِضَ عَمَلَهُ فى کُلِّ یَوْم وَ لَیْلَه عَلى نَفْسِهِ، فَیَکوُنُ مُحاسِبَ نَفْسِهِ، فَاِن رَأى حَسَنَهً اسْتَزادَ مِنْها وَ اِنْ رأى سَیِّـئَهً اِستَغْـفَرَ مِنْها لِئَلاّ یُخْزى یَوْمَ الْقِیامَهِ»؛ (بر هر مسلمانى که معرفت ما را دارد لازم است که اعمال خود را در هر روز و شب، بر خویشتن عرضه بدارد، و حسابگر نفس خود باشد؛ اگر حسنه اى مشاهده کرد براى افزودن آن کوشش کند، و اگر سیّئه اى ملاحظه نمود از آن استغفار نماید، مبادا روز قیامت رسوا گردد!).

۵ ـ همین معنى از امام کاظم (علیه السلام) به گونه دیگرى روایت شده است؛ فرمود: «یاهِشامُ لَیْسَ مِنّا مَنْ لَمْ یُحاسَبْ نَفْسَهُ فى کُلِّ یَومِ فَاِنْ عَمِلَ حَسَنَهً اسْتَزادَ مِنْهُ وَ اِنْ عَمِلَ سَیِّئاً اِسْتَغْـفَرَ اللّهَ مِنْهُ وَ تابَ»؛ (کسى که هر روز به حساب خویش نرسد از ما نیست، اگر کار خوبى انجام داده از خدا توفیق فزونى طلبد [و خدا را بر آن سپاس گوید] و اگر عمل بدى انجام داده استغفار کند و به سوى خدا برگردد و توبه کند!).
گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 10 رجب میلاد باسعادت حضرت جوادالائمه (ع)

الکافی عن یَحیى الصَّنعانی : دَخَلتُ عَلى أبی الحسن الرِّضا علیه السلام وَهُوَ بِمَکَّهَ وَهُوَ یَقشِرُ مَوزا وَیُطعِمُهُ أبا جَعفَرٍ علیه السلام فَقُلتُ لَهُ : جُعِلتُ فِداکَ هذا المَولودُ المُبارَکُ ؟ قالَ : نَعَم یا یَحیى هذا المَولودُ الَّذی لَم یولَد فی الإسلامِ مِثلُهُ مَولودٌ أعظَمُ بَرَکَهً عَلى شیعَتِنا مِنهُ .

حدیث – الکافى ـ به نقل از یحیى صنعانى : در مکّه به حضور امام رضا علیه السلام رسیدم ، دیدم حضرت ، موزى پوست مى کَند و در دهان ابو جعفر (امام جواد) علیه السلام مى گذارد . عرض کردم : فدایت شوم ! فرزند گرامى شما همین است ؟ فرمود : آرى یحیى ! این فرزندى است که هیچ فرزندى در اسلام بابرکت تر از او براى شیعیان ما زاده نشده است.

حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان افزود …

۲️⃣ 13 رجب میلاد موفورالسرور امیرالمومنین (ع)

– فضائل امیرالمؤمنین (ع) در منابع فریقین

بخش مهمی از معارف دین- چه در منابع اهل سنت و چه در منابع شیعی- بیان مبسوط فضائل حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) است. به عنوان نمونه و از باب تیمن و تبرک ابن‌ عباس از پیامبر خدا (ص) نقل می‌کند: «لَو أنَّ الأَشْجَارَ أَقْلَامٌ وَ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ وَ الْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ»- اگر درختان قلم باشند و دریاها مرکب، جنیان شماره‌گر و انسان‌ها نویسنده؛ نمى‌توانند فضائل على‌بن‌ابى‌طالب (علیه‌السلام) را شماره کنند- (کفایه الطالب گنجی‌الشافعی، ص۲۵۱؛ لسان‌المیزان ابن‌حجر، ج۵، ص۶۳؛ مناقب خوارزمی‌الحنفی، ص۲۰؛ ینابیع الموده القندوزى الحنفى، ج۱، ص۳۶۴، باب۴۰، ح۵).

۳️⃣ دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی»

۱- در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳٫۵ میلیون کیلومترمربع به ۱٫۷ کــاهش یــافت. انقلاب اسلامی باوجود هـجوم ابـرقـدرت‌ها یـک وجب هم نداد.

۲- رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد.

۳- بحرین استان چهاردهم ایران با بی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.

۴- سران کشور‌ها بار‌ها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده گفته‌اند ای ‌کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.

۵- دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه ‌تنها عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود.

۶- در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی امریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود. آن‌ها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند.

۷- سفارت آمریکا در تهران با ۴۰۰۰ کارمند عملاً اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.

۸- با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید.

۹- نتیجه سلطه آمریکا اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ ٪ مردم ایران زیر خط فقر بودند.

۱۰- انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.

۴️⃣ مجلس تراز انقلاب اسلامی

– مجلس در نظام جمهوری اسلامی

ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

مجلس، پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است.

درباره قداست، اهمیت و جایگاه حساس و سرنوشت‌ساز مجلس و نقش آن در صلاح و فساد جامعه و کشور و نظارت بر کارها و اصلاح امور و برخورد قاطع و دلسوزانه با مسائل کشور، اصول مصرح در قانون اساسی در مورد مجلس، بیانات رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و بیانیه‌ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌ العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، بهترین دلیل و گواه است.

۵️⃣ اجلاس ۲۶ ائمه جمعه و توفیق زیارت نائب الامام

ضمن ابلاغ سلام به مردم شریف مناطق از جمله بیانات مهم معظم له تحسین و تمجید از ایمان، ایثار و فدارکاری ملت بود

– مردم ایران، مردمی عمیقاً دوست‌داشتنی
مردم ما مردمی بسیار خوب و مؤمن هستند و حتی کسانی‌که به برخی ظواهر ملتزم عملی نیستند، دلشان با خدا و معانی و مفاهیم معنوی است؛ ضمن این‌که ملتزم نبودن در عمل به نوعی در برخی رفتارهای همه ما وجود دارد.

وفاداری و آمادگی برای حضور در میدان‌های گوناگون دفاع از ایران و نظام اسلامی در مقابل انواع تهاجم تبلیغاتی، عملی، سیاسی و اقتصادی بدخواهان ویژگی ممتاز مردم است.

مردم ما در هر موقعیتی که کشور و انقلاب نیاز به دفاع داشته است با به خیابان آمدن، صبر، شعار و حمایت و حتی با رفتن به میدان جنگ، وفاداری خود را نشان داده‌اند و به همین علت امام بزرگوار قاطعانه می‌فرمود ایمان مردم ما بهتر از ایمان مردم صدر اسلام است.

۶️⃣ عملیات تنبیه و انتقام سخت سپاه از تروریست ها

دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم گردید.

به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.

ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملاً رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید.

در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید.

مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملاً حساب‌ شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر است.

این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

۷️⃣ 29 دی رو غزه (در کلام رهبری)

– و اما مسأله فلسطین ..

امروز دست خدا در مسأله بین‌المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است. مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.

برجسته شدن مظلومیت و در عین حال پیروزی مردم غزه در چشم جهانیان، از آثار و برکات صبر و توکل آنان است. در مقابل، امروز کسی در دنیا قائل به پیروزی رژیم غاصب و خبیث صهیونیستی در جنگ نیست و در نظر آحاد مردم دنیا و سیاسیون، این رژیم، موجودی ظالم، بی‌رحم‌، گرگ خونخوار و شکست خورده و متلاشی است. مردم غزه با ایستادگی خود اسلام را در چشم انسان‌های جستجوگر عالم، ترویج و قرآن را محبوب کردند.

– تـمـجـیـد و تحسین کار بزرگ ملت یمن و دولت انصارالله در پشتیبانی از مردم غزه

یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند چرا که انسان خداترس از غیر خدا نمی‌ترسد و این کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل الله است.

به اذن پروردگار این مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و فعالیت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند و خداوند نصرت و یاری خود را شامل همه کسانی نماید که در راه مورد رضایت او حرکت می‌کنند

۸️⃣ انتصاب فرمانده جدید انتظامی شهرستان

تبریک بابت انتصاب سرهنگ محمودیان به فرماندهی جدید انتظامی شهرستان که شخصیتی است مؤمن، متعهد، انقلابی، کارآمد و آشنا به شهرستان

مردم نجیب و ولایتمدار قدردان همه مدیران انقلابی هستند که صادقانه و مجاهدانه به مردم خدمت می کنند ما با تمام وجود از همه مدافعان امنیت اعم از سپاه و نیروی انتظامی و اطلاعاتی حمایت می‌کنیم به ویژه از عزیزان جان برکف نیروی انتظامی در مقابله با پدیده ها و عوامل فسادسازی که در فضای مجازی و حقیقی امنیت اخلاقی و روانی مردم ما را تهدید می کنند و جامعه مذهبی و انقلابی را نگران نموده است اعلان حمایت و پشتیبانی می کنیم و از همه نهادهای مرتبط به ویژه فرماندار محترم، دادستانی محترم، سپاه عزیز، اداره اطلاعات و ستاد امر به معروف می‌خواهیم که در جهت حفاظت از امنیت اخلاقی در کنار این نیروهای جان برکف باشند و با هماهنگی و هم افزایی عرصه را بر اشرار و هنجارشکنان ضدانقلاب تنگ و ناامن کنند.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۱۰/۲۹) بدین شرح اعلام شد….

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۱۰/۲۹) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام ابراهیم شهسوار با موصوعات برنامه معنوی اعتکاف ، فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، لزوم شرکت همگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

۲) برپایی ایستگاه سلامت توسط پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون از نمازگزاران

۳) برپایی میز خدمت با حضور مدیران ادارات ثبت احوال ، ثبت اسناد و املاک ، امور عشایری و شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج فجر

۵) برپایی ایستگاه فروش کتاب سیره شهدای گرانقدر

۶) فعالیت خادمین نوجوان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه

۷) فعالیت کفشداری مصلای جمعه و ارائه خدمات توسط جوانان

۸) برپایی غرفه فلسطین به مناسبت روز غزه در مصلای جمعه برازجان و مصاحبه حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان با موضوع پیروزی های جبهه مقاومت بویژه ملت مظلوم فلسطین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.