×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس کمیته امداد امام خمینی برازجان،عمده فعالیت کمیته امدادمعیشت مددجویان کمیته است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، این نشست با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دشتستان برگزار شد.بارگاهی گفت:…

یکی از مجموعه هایی که امام راحل برای مردم کم برخوردار و قشر مستضعف بنیان گذاشت کمیته امداد است که برای حمایت از محرومان جامعه می باشد….

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان ۲۳ دی ماه طبق روال شنبه های پاسخگویی در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان با اصحاب رسانه دیدار کرد و ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن حلول ماه رجب گفت:عمده فعالیت کمیته امدادمعیشت مددجویان است که ماهانه به صورت منظم به حساب مددجو واریز می شود و سالیانه مبلغی به عنوان افزایش مستمری به آنان پرداخت می گردد و اکنون در شهر برازجان به ۵هزار و ۷۳۴ خانوار که معاذل ۱۲ هزار و ۱۱۷ نفر می باشند خدمات ارائه داده می شود.

مهدی اتابک بیان کرد: فعالیت حمایت ما در قالب جهیزیه است و تامین لوازم ضروری، اجاره مسکن، ودیعه مسکن و خدمات به سالمندان که در سال جاری تعداد ۵۸ نفر از نوعروسانمان را جهیزیه داده ایم و بسته های جهیزیه پنج کالای ضروری که خانه به آن نیاز دارد را شامل می شود که سعی شده این کالا ها را در اختیار نوعروسان قرار دهیم با توجه به شعار دولت در خصوص جوانی جمعیت کمیته امداد نیز سهم خود را در این قالب اقدام می کند.

وی در خصوص پرداخت جهیزیه، تاکید کرد: مبلغ ۱۷میلیارد و ۹۸۰میلیون در این قضیه پرداخت شده که مربوط به ۹ماه اخیر است و ۴۰ جهیزیه پشت نوبت نیز داریم که امسال برای همان ۵۸ مورد ۲۵۸لوازم را تهیه و تقدیم کردیم که ارزش آن ۸میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است.

او در خصوص حمایت در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، افزود: امسال ۴۷۴نفر از کمیته امداد شهر برازجان اجاره مسکن و۱۱۷ نفر دیگر نیز ودیعه مسکن گرفتند البته اعتبار ودیعه مسکن اعتبار دولتی است که در ابتدای سال این اعتبار از طریق دولت تامین می شود و در بانک های عامل تزریق می شود که مدد جویانمان را به این بانک ها ارجاع می دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: سال جاری ۵میلیارد تومان اعتبار ودیعه اجاره مسکن برازجان بود که البته این جوابگوی نیاز ما نیست ولی این مبلغی بود که به ما تخصیص داده شد.

وی در خصوص سالمندان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر برازجان دو هزار سالمند تحت پوشش دارد که خدماتی مثل، کپسول اکسیژن، تخت، ویلچر، تشک مواج و وسایل پزشکی از این قبیل را سعی می کنیم تهیه کنیم و امسال ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در خصوص آن ها هزینه شده است.

اتابک گفت : در خصوص هزینه بیماری طرح بیمه های اجتماعی را داریم که به اصطلاح طرح طلایی کمیته امداد هستند که مرکز روی آن حساس است که این بیمه اجتماعی شامل زنان خانه دارسرپرست، از سن ۴۶ تا ۵۰ سال هستند بیمه آنان را پرداخت می کنیم که ۲۳۰ زن سرپرست خانوار اکنون فعال هستند و امسال ۹ میلیارد و۱۰۰میلیون ریال در این زمینه اعتبار هزینه کرده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: تاکنون ۲هزار و۸۴۹ نفر خدمات حمایتی را دریافت کرده اند ونزدیک به ۳۶ میلیارد ریال بدون از معیشت و حقوق هزینه شده است.

وی ادامه داد: در بحث درمان سال جاری ۱۹میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به مدد جویان پرداخت شده است.

این مقام مذکور در خصوص اشتغال تصریح کرد: کل اعتباردر بحث اشتغال در سال ۱۴۰۲مبلغ۱۰۳ میلیارد تومان است که سهم ۹۹۶ نفر برای اشتغالزایی می شود.

اتابک اضافه کرد: ۵۲میلیارد و۹۰۰میلیون توامان از این مبلغ اشتغال را جذب کرده ایم و ۴۲میلیارد و۶۰۰میلیون توان دیگر مانده است تا جذب کنیم و ۴۴درصد از اشتغال اداره برازجان را پوشش داده ایم که برای ۱۶۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در خصوص طرح اکرام، اظهار داشت: این طرح شامل افراد ایتام و محسنین می شود در این مورد باید گفت که محسنین سرپرست دارند اما شرایط سرپرستشان به گونه ای است که توان کار ندارند و بیمارهستند و کمیته امداد تا سن حداکثر ۱۸سال را در دوگروه پوشش می دهد.
وی گفت: این گونه افراد استقبال به حمایت از آن ها کم است زیرا مردم بیشتر به حمایت کودکان و خردسالان می پردازند واکنون ۲۲۶ نفر یتیم را تحت پوشش خود داریم که حامیان از آن ها حمایت می کنند و تعداد محسنین۱هزار و ۶۰ نفر است که جمعا ۱هزار و ۲۸۶نفر یتیم و محسنین را داریم و تعداد خیرین ما در حوزه اکرام۲هزار و ۶۲۱نفراست.

او بیان کرد: تعداد ایتام و محسنینی که حامی ندارند نیز اکنون ۳۰۰ نفراست و استقبال می کنیم از مردمی که همیشه ما را در این قضیه حمایت کردند.

وی افزود ؛ در بهمن ماه جشن خودکفایی برای ۳هزار مددجو بر گزار خواهد شد و برنامه سال آینده طبق سرفصل هایی که اول سال جدید ارائه می گردد برنامه ریزی می شود.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس سید محمد مهدی امیری

نوشته زهرا ماندنیان،جام جم انالین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.