×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بخشدار شبانکاره؛باید بر روی مهارت‌های فردی و گروهی بچه‌ها کار شود،که با انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و پرورشی حرکت شود

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛طرح یک روز بدون کیف در مدارس ابتدایی منطقه شبانکاره با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه، کوروش رستمی رئیس آموزش و پرورش اجرا شد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره با برشمردن تاثیرات مثبت این طرح، اجرای طرح روز بدون کیف در مدارس را به منظور تقویت فعالیت‌های پژوهشی و پرورشی مهم دانست و در این زمینه بیان داشت: دراین روز باید بر روی مهارت‌های فردی و گروهی بچه‌ها کار شود، آموزش حافظه محوری در مدارس باید برچیده شده و به سمت انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و پرورشی حرکت شود. در کارکرد ذهنی در طرح یک روز بدون کیف دانش آموزان مفاهیم را بهتر یاد می‌گیرند، این طرح باعث می‌شود کودک با مفاهیم ساخت فضا و شکل آشنا شود.

در کارکرد اجتماعی خلاقیت و آشنایی دانش آموزان با دنیای اجتماعی از جنبه‌های مثبت این طرح در مدرسه‌ها است. کودک با محیط بیرون ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و استعداد‌های نهفته اش شکوفا می‌شود.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد موقعیت یادگیری توسط معلم برای دانش‌آموزان، بیان داشت: در روز بدون کیف معلمان باید موقعیت یادگیری شبیه زندگی واقعی برای دانش آموزان ابتدایی خلق کنند تا دانش‌آموز در آن موقعیت یادگیری، زندگی را یاد بگیرد.

حسینی با بیان اینکه در اجرای این طرح معلمان شیوه های جدید آموزش را تمرین می کنند افزد: وقتی کتاب روی میز است گویی معلم نگران این است که طبق بودجه بندی برای تدریس کتاب پیش رود و تدریس او دیر نشود اما روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب شبیه زندگی برای بچه ها رقم می‌زند، مانوری برای معلمان است تا معلم تمرین کند روزی که کتاب در دست او نیست چطور باید موقعیت‌های یادگیری در ساحات شش گانه تربیتی خلق کند.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.