×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
 امام جمعه دشتستان: کمبود شیر خشک در بازار باعث گله‌ی مردم شده است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ مطرح شد:

حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه و خودسازی:
۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان
۳- کنترل گوش و چشم
۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین
۵- کسب روزی حلال
۶- اجتناب از کسب حرام

– اموری که موجب زیاد شدن برکت در زندگی می‌شود:

۱. ایمان و تقوا
خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرَی آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْارْضِ» (اعراف، آیه۹۶)

«و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم.»

امام رضا (ع) می‌فرماید: «خداوند به یکی از پیامبران خود چنین وحی فرمود: «اِذَا اُطِعْتُ رَضِیتُ وَاِذَا رَضِیتُ بَارَکْتُ وَلَیْسَ لِبَرَکَتِی نَهَایَهٌ»؛ (کافی، ج۲، ص۲۷۵)
«هرگاه اطاعت شوم ، خشنود مى گردم و چون خشنود گردم ، برکت مى دهم و برکت من پایانى ندارد.»

حضرت علی (ع) در نهج البلاغه: «فَمَنْ اَخَذَ بِالتَّقْوَی عَزَبَتْ عَنْهُ الشَّدَائِدُ بَعْدَ دُنُوِّهَا وَاحْلَوْلَتْ لَهُ الْاُمُورُ بَعْدَ مَرَارَتِهَا وَانْفَرَجَتْ عَنْهُ الْاَمْوَاجُ بَعْدَ تَرَاکُمِهَا وَاَسْهَلَتْ لَهُ الصِّعَابُ بَعْدَ اِنْصَابِهَا وَهَطَلَتْ عَلَیْهِ الْکَرَامَهُ بَعْدَ قُحُوطِهَا وَتَحَدَّبَتْ عَلَیْهِ الرَّحْمَهُ بَعْدَ نُفُورِهَا وَتَفَجَّرَتْ عَلَیْهِ النِّعَمُ بَعْدَ نُضُوبِهَا وَوَبِلَتْ عَلَیْهِ الْبَرَکَهُ بَعْدَ اِرْذَاذِهَا؛ کسی که تقوا را پیشه کند، سختی‌ها پس از آنکه به او نزدیک شده‌اند از او دور می‌شوند،‌ امور پس از تلخی‌شان برایش شیرین می‌شوند و امواج متراکم [سختی‌ها] گشایش می‌یابد و سختی‌ها و مشکلات به‌وجودآمده، آسان می‌گردد. کرامت ازدست‌رفته او باز می‌گردد، و رحمت گریزان از او، جلب می‌شود و نعمت‌ها پس از فرونشستن، به جوشش در می‌آید و برکت پس از کم‌شدنش، فزونی می‌گیرد.»

۲. رعایت انصاف و عدالت
حضرت علی(ع) می‌فرماید: «بِالْعَدْلِ تَتَضَاعَفُ الْبَرَکَاتُ؛ رعایت عدالت، باعث افزایش برکت‌ها خواهد شد.»
امام صادق(ع) نیز فرمود: «اِنَّ النَّاسَ یَسْتَغْنُونَ اِذَا عَدَلَ بَیْنَهُمْ وَتُنَزِّلُ عَلَیْهِمُ السَّمَاءُ رِزْقَهَا وَتُخْرِجُ الْْاَرْضُ بَرَکَاتَهَا بِاِذْنِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ؛ اگر بین مردم به عدالت رفتار شود، همه بی‌نیاز و دارا می‌شوند و آسمان روزی‌اش را بر آنها نازل کرده و زمین برکاتش را به اذن خداوند خارج می‌کند.»

۳. پرداخت زکات
حضرت علی(ع) به کمیل فرمود: «یَا کُمَیْل! اَلْبَرَکَهُ فِی مَالِ مَنْ آتَی الزَّکَاهَ وَ وَاسَی الْمُؤْمِنِینَ وَ وَصَلَ الْاَقْرَبِینَ؛ ای کمیل! برکت در مال کسی است که زکات می‌پردازد و به افراد با ایمان رسیدگی و به خویشان خود کمک می‌کند.»

۴. زن، مایه برکت زندگی
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «تَزَوَّجُوا لِلرِّزْقِ فَاِنَّ لَهُنَّ الْبَرَکَه؛ برای رسیدن به رزق و روزی ازدواج کنید؛‌ زیرا برای زنان برکت [مقرر شده] است.» نیز فرمود: «اَعْظَمُ النِّسَاءِ بَرَکَهً اَیْسَرَهُنَّ مَؤُونَهً؛ با برکت‌ترین زنان، کسانی هستند که خرجشان کم‌تر باشد.»

۵. شستن دست‌ها و وضو گرفتن قبل از غذا

امام صادق(ع) فرمود: «مَنْ غَسَلَ یَدَهُ قَبْلَ الطَّعَامِ وَبَعْدَهُ بُورِکَ لَهُ فِی اَوَّلِهِ وَآخِرِهِ؛ کسی که دست خود را قبل و بعد از خوردن غذا بشوید، در آغاز و انتها برایش برکت به همراه می‌آورد.»

امام صادق(ع) می‌فرماید: «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکْثُرَ خَیْرَ بَیْتِهِ فَلْیَتَوَضَّأ قَبْلَ حُضُورِ الطَّعَام.»
رسول خدا(ص) نیز فرمود: «وضو و شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا، برکت و سلامتی به دنبال خواهد داشت.»گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی
۲- جلسات قرآن خانگی
۳- تعلیم و تعلم قرآن کریم
۴- گفتن اذان در خانه
۵- اقامه نماز به جماعت
۶- اقامه نماز صبح در مسجد و جماعت
۷- حضور و اقامه نماز در مسجد
۸- هم نشینی با دانشمندان

توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر: « أَکْثِر مُدَارَسَهَ‌ الْعُلَمَاءِ وَ مُنَاقَشَهَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثبْیِتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بِلاَدِکَ، وَ إِقَامَهِ مَا اسْتَقَامَ بِهِ النَّاسُ قَبْلَکَ. » (بحارالانوار، ج ۳۳، ص ۶۰۳٫)

با دانشمندان، زیاد به گفتگو بنشین و با حکما و اندیشمندان، بسیار به بحث بپرداز درباره اموری که به وسیله آن وضع کشورت اصلاح می شود و درباره آنچه موجب قوام کار مردم پیش از تو بوده.

فراگیری دانش و مجالست با علما برای تمام گروه ها و اقشار مردم لازم است،گرچه در این جا مخاطب امام علیه السلام یکی از زمامداران است به نام مالک بن حارث اشترنخعی که از طرف حضرت، سرپرستی مردم و اداره امور کشور مصر را به عهده گرفته است.

یکی از راه های یادگیری دانش، مجالست و همنشینی با دانشمندان است که علاوه بر یادگیری، آثار عملی دیگری نیز دارد:

قال امیرالمؤمنین علیه السلام: «مَنْ جَالَسَ اَلْعُلَمَاءَ وُقِّرَ وَ مَنْ خَالَطَ اَلْأَنْذَالَ حُقِّرَ»
کسی که با علما همنشین باشد، عظمت و وقار می یابد و کسی که با فرومایگان همنشین گردد، پست و کوچک می شود.

لقمان در نصیحت و پند و اندرز به فرزندش می گوید: «یابنی صاحب العلماء وجالسهم وزرهم فی بیوتهم لعلک ان تشبههم فتکون منهم»
(پسرم! با علما مصاحب و همنشین باش و به منزل آنها برای دیدار آنها برو، شاید با این آمد و شد و همنشینی، تو از آنها شوی.)

– عالمی که مجالست او و یادگیری از او و حتی نگاه کردن به او عبادت است کدام عالم است؟

پاسخ به این سؤال با توجه به این دو روایت، به خوبی روشن می گردد:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «قالت الحواریون لعیسی یا روح الله من نجالس؟ قال من یذکرکم الله رؤیته ویزید فی علمکم منطقه ویرغبکم فی الآخره عمله؛»
حواریون از حضرت عیسی علیه السلام پرسیدند: چه کسی را برای همنشینی برگزینیم؟ پاسخ داد: کسی که دیدارش شما را یاد خدا اندازد و سخنش دانش شما را زیاد و کردارش شما را به آخرت تشویق نماید.

امام هفتم، موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند:
«لا تجالسوا عند کل عالم الا عالم یدعوکم من الخمس الی الخمس: من الشک الی الیقین، ومن الکبر الی التواضع، ومن الریا الی الاخلاص ومن العداوه الی النصیحه، ومن الرغبه الی الزهد»
با هر عالمی همنشین و هم مجلس نشوید، بلکه تنها با عالمی همنشین باشید که از پنج چیز شما را به پنج چیز دعوت کند: شما را از شک به یقین، و از کبر به تواضع و فروتنی، و از ریا به اخلاص، و از دشمنی به خیر خواهی، و از دنیاپرستی به زهد

۲️⃣ یکشنبه سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

(حضرت فاطمه زهرا (س)؛ مرکز فیوضات الهی)

بشریت یک‌جا مرهون فاطمه زهرا (س) است، و روزبه‌روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا (س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد. آنچه ما وظیفه داریم این است که خود را شایسته انتساب آن خاندان کنیم که البته معروفین به ولایت آنها بودند دشوار است؛ در زیارت می‌خوانیم که ما معروفین به دوستی و محبت شما هستیم؛ این وظیفه مضاعفی را بر دوش ما می گذارد.

یزدان پناه دفتر امام جمعه برازجان, [۱۵٫۱۲٫۲۳ ۱۶:۴۲]
[Forwarded from برازجان آدینه]
این خیر کثیر که خداوند متعال آن را به پیامبر اکرم (ص) مژده داد و فرمود «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ»- که تأویل آن، فاطمه زهرا (س) است- در حقیقت مجمع همه خیراتی است که روز به ‌روز روز از سرچشمه دین نبوی بر همه بشریت و بر همه خلایق فرو می ریزد. خیلی‌ها سعی کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»(صف/ ۸).

ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم و نزدیک شدن به مرکز نور لازمه و خاصیتش نورانی شدن است. باید با عمل و نه با محبت خالی نورانی بشویم؛ تشبّه و تخلّق به اخلاق آنان را لازم دارد.

این همه فضائل بی‌شمار برای حضرت فاطمه زهرا (س) بیهوده به دست نمی‌آید «امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَهً». خدای متعال زهرای اطهر (س) را آزمود. دستگاه خدای متعال، دستگاه حساب و کتاب است؛ آنچه می بخشد، با حساب و کتاب می بخشد. او، گذشت و ایثار و معرفت و فدا شدنِ این بنده خاص خود را در راه اهداف الهی می داند لذا او را مرکز فیوضات خود قرار می‌دهد.

– حیات طیبه فاطمه زهرا (س)؛ کوتاه‌ترین ولی با برکت‌ترین حیات‌ها

زندگی فاطمه زهرا (س) اگر چه کوتاه بود اما این زندگی از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی دریای پهناور از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است. این زندگی جهادی فاطمه زهرا (س) است که بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بی‌نظیر است و یقیناً در ذهن بشر -چه امروزه در آینده- یک نقطه درخشان و استثنایی است.

۳️⃣27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه

بیست و هفتم آذر ماه روز شهادت دکتر مفتح استاد دانشگاه و روحانی مبارز و انقلابی روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است. تخصیص این روز به ‌این مناسبت ناشی از نیاز مبرمی بود که در جامعه‌ی انقلابی ما احساس می‌شد. چرا که وحدت کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب خونبار ما بوده و هست و حفظ و ادامه‌ی آن به ‌آسیب‌ناپذیری انقلاب و نیل به‌اهداف انقلابی و حفظ کامل دستاوردهای آن خواهد انجامید.

روز وحدت حوزه و دانشگاه، از یادگارهاى ارزشمند امام بزرگوار ماست. این مسأله هم مثل همه‌ى تدابیر و تصمیم‌هاى مهمى که در راه جریان صحیح و اسلامى جامعه‌ى ما، آن حکیم عالى‌مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکى از برکات وجودى ایشان بوده و هست و إن شاء اللّه خواهد بود. اما هنوز در باره‌ى این بنیان مبارکى که امام بزرگوارمان بنا گذاشتند، جا براى سخن گفتن و تحلیل کردن و مطالعه کردن هست.

وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ى اسلامىِ پیشرفته‌ى مستقل، جامعه‌ى امام، جامعه‌ى پیشاهنگ، جامعه‌ى الگو، ملت شاهد ملتى که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند حرکت نمایند. در راه ایجاد چنین کشور و جامعه و ملتى، علاجى جز این نیست که دانشجو و طلبه، حوزه و دانشگاه، روحانى و روشن‌فکرِ تحصیل‌کرده، در کنار هم، دوش‌به‌دوش هم و باهم، به سمت یک هدف حرکت کنند؛ بدون این نمى‌شود.

۴️⃣ پیام‌های وتوی قطعنامه شورای امنیت

آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده : “قانون وتو” مصداق بارز قانون جنگل است. قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰ سال، درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنچگانه و خصوصاً آمریکا به کار گرفته می‌شود. و عجیب اینکه در این سالها بیشترین سود را از این قانون نفرت‌برانگیز، رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی برده است. نمونه اخیر در وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه بود که بازتاب‌های فراوانی داشت

– وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار، حاوی پیام‌ها و نکاتی است:

۱- ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی

به نظر می‌رسد، شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظیفه اصلی خود یعنی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به مناقشات منطقه‌ای با شکست مواجه شده است. با توجه به حق وتوی پنج عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین رسیدن به دیدگاه مشترکی درباره جنگ غزه که متضمن اجماع این کشورها و سایر کشورهای غیر عضو شورای امنیت باشد بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در این میان نقش کشورهای غربی عضو شورای امنیت به سرکردگی آمریکا در جلوگیری از ادامه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آشکار است.

۲- وتوی آمریکا؛ چراغ سبز برای جنایات بیشتر

ایالات متحده به عنوان حامی بی‌قید وشرط اسرائیل با وتوی قطعنامه‌هایی که متضمن آتش بس در غزه هستند عملا به تل آویو برای کشتار و ویرانی بی‌حد در غزه چراغ سبز داده است. بدین ترتیب در حالی که اوضاع غزه از «فاجعه انسانی» عبور کرده و با عباراتی همچون «جهنم روی زمین» و «وضعیت آخرالزمانی» توصیف می‌شود، آمریکا یک بار دیگر با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل کشی فلسطینی‌ها داده است.

۳- وتو یعنی ؛ سنگ را بستن و سگ را رها کردن!

در پی اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت، «گیلعاد اردان» نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قدردانی کرد و قطعنامه درخواست آتش بس فوری در غزه را «تحریف‌شده» خواند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست آشکار نظامی، امنیتی و اطلاعاتی از حماس و دیگر گروههای مقاومت فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی به بمباران بی‌سابقه نواحی مسکونی و تأسیسات عمومی نوار غزه پرداخته است.

ادامه این وضعیت و بی‌تحرکی و انفعال شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند به شکل‌گیری یکی از بزرگترین تراژدی‌های انسانی در قرن بیست و یکم بیانجامد.
نقش‌آفرینی منفی ایالات متحده در جنگ غزه و جلوگیری از اقدام مؤثر شورای امنیت سازمان ملل با وتوی قطعنامه‌ها برای وادارساختن رژیم صهیونیستی به آتش بس در این جنگ برگه سیاه دیگری به کارنامه ضد انسانی آمریکا در زمینه حقوق بشر و حمایت از تروریسم دولتی اسرائیل افزوده است.

۴- وتوی آمریکا ؛ بن‌بست راهبردی صهیونیستها

در طول بیش از ۷۰ روز گذشته رژیم جعلی مانند یک گرگ زخمی خود را به در و دیوار می‌زند اما حتی به یک هدف خود نرسیده است، صهیونیستها حتی موفق به رهایی یک اسیر خود نشده‌اند! بیش از ۲۰۰۰ هزار کشته و هزاران مجروح و آوارگی بیش از ۵۰۰ هزار شهروند صهیونیست بعلاوه شکست‌های راهبردی اطلاعاتی و امنیتی و نظامی خسارات چند ده میلیارد دلاری و مهم‌تر از همه بی‌آبرویی راهبردی رژیم جعلی، زمامداران خیره‌سر و احمق رژیم غاصب را دیوانه‌تر کرده است.

تصویب قطعنامه آتش‌بس اولین پیامدش سقوط نتانیاهو است و به‌دنبال آن نوبت شکست‌های زنجیره‌ای دیگرخواهد شد. اینجاست که آمریکا- علیرغم میل باطنی‌اش به‌خاطر انتخابات سال آینده- به‌دلیل فشارهای سنگین لابی‌های قدرتمند صهیونیست مسیحی در آمریکا، این قطعنامه را وتو می‌کند تا اندکی تنفس مصنوعی و روحیه به سربازان مفلوک و دولت در هم شکسته و ور رفته غاصب بدهد.

۵- تشدید نفرت جهانی از آمریکا

این اقدام آمریکا موجب خشم بیشتر افکار عمومی از صهیونیستها و تشدید نفرت جهانی از ایالات متحده آمریکا خواهد شد. بالاتر این‌که؛ به تهدید منافع این کشور در مناطق مختلف دنیا به‌ویژه در جهان عرب و اسلام منجر خواهد شد و حتی وحدت داخلی آن را هم دچار مشکل خواهد کرد و بذر دودستگی پاشیده و تنش‌های داخلی در این کشور را نزدیک خواهد کرد.

۵️⃣ کمبود شیر خشک در بازار

کمبود شیر خشک در بازار باعث گله‌ی مردم شده است متاسفانه فروش شیر خشک با کدملی هم در این امر بی اثر بود!
از ۲۰ مهرماه به داروخانه ها اعلام شد شیر خشک را در قبال اخذ کد ملی و تاریخ تولد نوزاد به مصرف کننده ارائه بدهند و همین اتفاق هم افتاد، اما با وجود این تمهیدات در تامین نیاز بازار اتفاق خاصی نیفتاد و همچنان در داروخانه ها شیر خشک یافت نمی شود، لذا مسؤولان برای حل این معضل چاره اندیشی کنند.

برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۹/۲۴) بدین شرح اعلام شد ….

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۹/۲۴) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید محمد امین رضوی نیکو به مناسبت ایام فاطمیه

۲) برگزاری مراسم استقبال از دو شهید سرافراز گمنام

۳) برپایی میز خدمت با حضور مدیران بانک های سپه، مسکن، قرض الحسنه مهر ، پست بانک و مرکز رشد علم و فناوری شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۴) برپایی ایستگاه کمک به ملت مظلوم فلسطین توسط اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

۵) برپایی مهد آدینه با همکاری معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۶) استقرار خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برازجان در محل برگزاری مراسم نماز جمعه

۷) برپایی ایستگاه فروش کتاب سیره شهدای گرانقدر

۸) برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت ایام فاطمیه با حضور دو شهید سرافراز گمنام با مداحی حاج محمدرضا بهروزی

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس غلامرضا حسین زاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.