×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ریس بهزیستی دشتستان،معلولین فرصت مناسبی است جهت افزایش آگاهیهای مردم در خصوص ارتقاء خدمات به معلولان/ امام جمعه دشتستان:سیلندر گاز مورد نیاز مردم به قیمت یارانه ای تأمین شود

به گزارش سایت پایگاه پایگاه تحلیلی برازجان سلام؛ کمالی رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه شهر برازجان ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر گفت،روز معلولین فرصت مناسبی است جهت افزایش آگاهیهای مردم در خصوص ارتقاء خدمات به معلولان…

وی در ادامه بیان نمود،۷۸۳۱ نفر معلول از بهزیستی شهرستان دشتستان خدمات دریافت می نمایند

وی اظهار نمود ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی ویژه بیماران اعصاب و روان مزمن و سالمندان و چهار مرکز روزانه حرفه آموزی و آموزشی تحت نظارت بهزیستی شهرستان در حال خدمت رسانی می باشند.

همچنین کمالی با اشاره به پرداخت کمک هزینه تامین مسکن ۸۱ نفر معلول و ایجاد اشتغال برای ۶۴ نفر و تامین جهیزیه ۳۰ معلول در سال جاری از همه مسئولین، خیرین، تشکل های مردم نهاد ، فعالین اجتماعی بابت همکاری با بهزیستی خصوصا در اجرای طرح های خدمت رسانی به این قشر تحت عنوان توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرها و روستاهای شهرستان تشکر و قدردانی نمودند.

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ مطرح شد:….

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه :

۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان
۳- کنترل گوش و چشم
۴- بهره گیری از مشورت مربیان و مشاوران امین
۵- کسب روزی حلال
۶- اجتناب از کسب حرام

– آثار کسب حرام عدم پذیرش عبادات:

پیامبراکرم : «اَلعِبادَهُ مَعَ أکلِ الحَرام کَالْبِناء عَلَى الرّمْلِ»

«عبادت کردن با حرام خواری، مانند بنا کردن ساختمان روی زمین ریگ‌زار است»
در روایت دیگری می‌فرماید؛

«اَلعِبادَهُ مَعَ اَکلَ الحرامِ کَالبِناءِ عَلَى الماء»
یعنی چنان که بنا بدون زیرسازی محکم، خراب و نابود می‌شود و صاحبش بهره‌ای از آن نمی‌برد، عبادت کسی که از حرام پرهیز نمی‌کند هم فایده‌ای برایش ندارد.

امام صادق علیه السلام می‌فرماید: هر گاه کسی مالی از غیر راه حلال به دست آورد و با آن به حج مشرّف شود، چون گوید «لَبَّیْکَ اللّهُمَّ لَبَّیْکَ»، خطاب می‌رسد: «لا لّبَّیْکَ لا سَعْدَیُکَ» «تو نیامدی و رستگار نشدی»؛ یعنی حج تو با مال حرام قبول نمی‌شود.

و نیز فرمود: «هر کس مالی را از راه حرام کسب کند، اگر آن را صدقه بدهد، از او پذیرفته نمی‌شود، اگر آن را باقی بگذارد (و بمیرد)، توشه دوزخش می‌شود».

– عدم استجابت دعا

در حدیث قدسی خدای متعال می‌فرماید:
«فَمِنْکَ الدُّعَاءُ وَ عَلَی الْإجَابَهُ فَلا تَحْجِبُ عَنِّی دَعْوَهٌ إلَّا دَعْوَهَ آکِلِ الْحَرَامِ»

«بنده من! تو دعا کن؛ من اجابت می‌کنم. بدان که تمام دعاها به پیشگاه اجابت من می‌رسد؛ مگر دعای کسی که مال حرام می‌خورد».

شخصی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: دوست دارم دعایم مستجاب شود. حضرت فرمود:

«طَهّرْ مَأکَلَکَ وَ لا تُدْخِلْ بَطْنَکَ الْحَرَامَ»
«خوراک خودت را پاک گردان و از حرام خواری دعا کن».

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

«مَنْ أَکَلَ لُقْمَهَ حَرَامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَهٌ أَرْبَعِینَ لَیلَهً؛ وَ لَمْ تُسْتَجَبْ لَهُ دَعْوَهٌ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً وَ کُلُّ لَحْمٍ ینْبِتُهُ اَلْحَرَامُ فَالنَّارُ أَوْلَى بِهِ»

«نماز کسی که لقمه‌اش حرام است تا چهل روز از ارزش چندانی برخوردار نیست و تا چهل روز دعای او مستجاب نمی‌گردد و هر مقدار از بدن که پرورش یافته لقمه حرام باشد سزاوار آتش و سوختن است»

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی
۲- جلسات قرآن خانگی
۳- تعلیم و تعلم قرآن کریم
۴- گفتن اذان در خانه
۵- اقامه نماز به جماعت
۶- اقامه نماز صبح در مسجد و جماعت
۷- حضور و اقامه نماز در مسجد

– مسجد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مسجد نقش مهمی در پیشگیری و کنترل آسیبها دارد. آمارها و تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد مجرم و آسیب دیده، غیرمسجدی هستند و به بیانی، افراد مسجدی، در نسبت با غیرمسجدی ها، کمتر دارای پرونده های مجرمانه هستند زیرا کسی که به مسجد می رود و اهل رفت و آمد با انسانهای خداشناس و دیندار است، در مقابل مشکلات و نقص های دنیوی (اعم از مالی و غیرمالی) چندان و به مانند دیگران، متوسل به خشونت و جنایت و یا سرقت و اختلاس و مانند اینها نمی شود زیرا اصل این دنیا را محل گذر و امتحان می بیند و زندگی ابدی واقعی را در جای دیگر جستجو می کند همچنین است در خصوص خواسته های نفسانی و لذات جنسی.

ضمن اینکه افراد مسجدی به میزان مسجدی واقعی بودنشان از انس داشتن با خدا و محبت های خالصانه مؤمنان هم سلک خود، سیراب اند و مرض استسقای دنیاطلبان در آنها صادق نیست.

نکته دوم در این خصوص توجه به نقش غیرمستقیم مسجد در کنترل و کاهش آسیب هاست بدین معنی که فعال بودن مسجد و تزریق روح معنویت و دینداری و خداترسی و نیز انس با خدا و متوجه ساختن مردم به روز جزا و حساب و کتاب، به شکل غیرمستقیم و ناخودآگاه در کنترل نفس سرکش و کاهش آسیب ها از هر نوع آن که باشد تأثیر گذار است.

امروز، «نهادهای» معارض مسجد اولاً به شدت زیاد و متکثر شده اند و درثانی به شکل کاملاً حرفه‌ای و حساب‌شده و مطابق با جدیدترین روش‌های مدیریتی روز وارد کارشده و در خصوص گسترش آسیب ها اقدام می‌کنند.

در چنین شرایطی نهاد مسجد بایستی ضمن شناخت دقیق، جایگاه مناسب و بایسته خود در این میان را ترسیم نماید و آنگاه به شکلی کارآمد و به روز در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها ایفای نقش نماید.

مسجد پایگاه دین است و جایگاهی فراتر از همه این نهادها دارد لذا باید با حمایت سخت افزاری و نرم افزاری لازم، این جایگاه را برای ایفای نقش مؤثر آماده ساخت تا بتواند با نهادهای رقیب و معارض، به مقابله برخیزد و نهادهای همکار و موافق خود را تقویت و نقش راهبری آنها را در کنترل و پیشگیری از آسیب ها بر عهده گیرد.

۲⃣ جمعه ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس

( مجلس تراز جمهوری اسلامی، مجلسِ شهید مدرس محور)

مجلس باید مجلسى باشد که بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود. امام (رضوان الله علیه) بارها اسم «مدرّس» را مى‌آوردند.

مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِم‌تر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگرى در او اثر نمی‌کرد. همان وقتى که على‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار می دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

قدرتهاى استکبارى – یعنى همین قدرتهاى سلطه‌گرِ جهانى – که مرتّب روى این کشور و آن کشور دست مى‌اندازند و دولتها و ملّتها را زیر یوغ خودشان می کشانند، عمده‌ى کارشان از ترساندن می گذرد؛ قدرت واقعى‌شان آن‌قدر نیست که بر زبان مى‌آورند.

۳⃣ یکشنبه ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

(ویژگى‌هاى قانون اساسى)

۱. «قانون اساسى ما یک قانون مترقّى، بسیار مستحکم و بسیار هوشمندانه نوشته شده است. براساس این قانون، همه‌چیز در جاى خود قرار دارد و قرار گرفته است» (۱۳۷۹/۰۷/۱۴).

۲. «قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران ترجمان خواسته‌ها و آرمان‌هاى ملّت ایران و نشان‌دهنده‌ى جهت و مسیر حرکت مردم و چارچوب کلّى براى تدوین قوانین و سیاست‌هاى کلّى نظام است»(۱۳۷۹/۱۲/۲۰).

۳. «قانون اساسى در حقیقت تبلور و تجسّم انقلاب است و اهمّیت بسیار زیادى دارد. قانون اساسى ما، جزو مترقّى‌ترین قوانین اساسى دنیاست.

۴⃣ 16 آذر روز دانشجو

– امتداد اندیشه ۱۶ آذر در بدنه دانشجویی کشور

از ۱۶ آذر ۳۲ به بعد، دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش‌آفرینی‌های انقلابی بودند. در پیروزی انقلاب اول، در حماسه انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن‌آوری، با حضور در بسیج سازندگی و نهضت خدمت‌رسانی، در پرشورسازی انتخابات‌ها، در حماسه دفاع از حرم اهل‌ البیت (ع)، با راهبری جریان‌های آزاداندیشی، عدالت‌طلبی و مطالبه‌گری در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، با بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه، با حضور در خیل مدافعان امنیت و… همه و همه گویای بهره‌مندی ایران عزیز از فرزندانی شایسته و باکفایت برای امتداد راه افتخار در گام دوم انقلاب است و رهبر معظم انقلاب با درک دقیق از این موهبت، جوانان را مخاطب اصلی خود در بیانیه گام دوم قرار دادند.

۵⃣ بیانات رهبری در دیدار بسیجیان

نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه‌ی جدید بکلی ناکام ماند، نابودی حزب‌الله جزئی از نقشه بود، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد، خواستند عراق را ببلعند و سوریه را قبضه کنند، نتوانستند، تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب با طرح خائنانه «دو دولتی» هم جزئی از نقشه «خاورمیانه جدید» بود که آن هم نتوانستند

– رهبر انقلاب (مدظله العالی): در قضیه‌ی لبنان آمریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانه‌ی جدیدند، خاورمیانه یعنی؛ همین غرب آسیا.

– گفتند می خواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ی جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ی جدید یعنی یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا آنی که آنها می خواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آنها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد.
آنها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ی جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد.

– آنها خواستند عراق را ببلعند نتوانستند.

– آنها میخواستند سوریه را قبضه کنند عوامل نیابتی خودشان را به اسم داعش و جبههالنصره و از این حرفها انداختند به جان دولت سوریه هفت، هشت، ده سال هم مدام تزریق کردند، پشتیبانی کردند، پول دادند، امکانات دادند نشد ناکام شدند.

– خاورمیانه‌ی جدیدی که آنها می خواستند درست کنند بکلی ناکام شد.

– یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد. (۱۴۰۲/۰۹/۰۸)

۶⃣ ماجرای افزایش هزینه کپسول‌های گاز مایع

با نزدیک شدن به فصل سرما مانند سنوات گذشته تهیه کپسول گاز مایع برای مردم استانی که پایتخت نفت و گاز کشور است، تبدیل به یک دغدغه‌ و نگرانی جدی شده است.

این معضل با اعلام نرخ جدید کپسول گاز مایع، برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سهمیه گاز یارانه ای ندارند و افزایش بعضاً تا ده برابری نرخ ها، غیرقابل تحمل نموده است.

در واقع این نرخ گذاری جدید در کنار ابهامات، اعتراضاتی را از جانب برخی افراد از جمله، اغذیه فروشان، مراکز خوابگاهی و برخی از کارگاهها به همراه داشته است، البته با توجه به تجربه گذشته در دو نرخی شدن بنزین، به نظر می رسد در آینده، شاهد بازار سیاه کپسول های گاز هم باشیم.

لذا لازم است مسؤولان تدبیری بیندیشند که اخلالی در زندگی مردم ایجاد نشود و همچون گذشته سیلندر گاز مورد نیاز مردم به قیمت یارانه ای تامین شود.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی 

۲- جلسات قرآن خانگی

۳- تعلیم و تعلم قرآن کریم

۴- گفتن اذان در خانه

۵- اقامه نماز به جماعت

۶- اقامه نماز صبح در مسجد و جماعت

۷- حضور و اقامه نماز در مسجد

– مسجد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی

 

مسجد نقش مهمی در پیشگیری و کنترل آسیبها دارد. آمارها و تحقیقات نشان می دهد که اکثر افراد مجرم و آسیب دیده، غیرمسجدی هستند و به بیانی، افراد مسجدی، در نسبت با غیرمسجدی ها، کمتر دارای پرونده های مجرمانه هستند زیرا کسی که به مسجد می رود و اهل رفت و آمد با انسانهای خداشناس و دیندار است، در مقابل مشکلات و نقص های دنیوی (اعم از مالی و غیرمالی) چندان و به مانند دیگران، متوسل به خشونت و جنایت و یا سرقت و اختلاس و مانند اینها نمی شود زیرا اصل این دنیا را محل گذر و امتحان می بیند و زندگی ابدی واقعی را در جای دیگر جستجو می کند همچنین است در خصوص خواسته های نفسانی و لذات جنسی. 

ضمن اینکه افراد مسجدی به میزان مسجدی واقعی بودنشان از انس داشتن با خدا و محبت های خالصانه مؤمنان هم سلک خود، سیراب اند و مرض استسقای دنیاطلبان در آنها صادق نیست.

نکته دوم در این خصوص توجه به نقش غیرمستقیم مسجد در کنترل و کاهش آسیب هاست بدین معنی که فعال بودن مسجد و تزریق روح معنویت و دینداری و خداترسی و نیز انس با خدا و متوجه ساختن مردم به روز جزا و حساب و کتاب، به شکل غیرمستقیم و ناخودآگاه در کنترل نفس سرکش و کاهش آسیب ها از هر نوع آن که باشد تأثیر گذار است.

امروز، «نهادهای» معارض مسجد اولاً به شدت زیاد و متکثر شده اند و درثانی به شکل کاملاً حرفه‌ای و حساب‌شده و مطابق با جدیدترین روش‌های مدیریتی روز وارد کارشده و در خصوص گسترش آسیب ها اقدام می‌کنند. 

در چنین شرایطی نهاد مسجد بایستی ضمن شناخت دقیق، جایگاه مناسب و بایسته خود در این میان را ترسیم نماید و آنگاه به شکلی کارآمد و به روز در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها ایفای نقش نماید. 

مسجد پایگاه دین است و جایگاهی فراتر از همه این نهادها دارد لذا باید با حمایت سخت افزاری و نرم افزاری لازم، این جایگاه را برای ایفای نقش مؤثر آماده ساخت تا بتواند با نهادهای رقیب و معارض، به مقابله برخیزد و نهادهای همکار و موافق خود را تقویت و نقش راهبری آنها را در کنترل و پیشگیری از آسیب ها بر عهده گیرد.

۲⃣ جمعه ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس

( مجلس تراز جمهوری اسلامی، مجلسِ شهید مدرس محور)

مجلس باید مجلسى باشد که بتواند در مقابل زورگویى‌ها و زیاده‌خواهى‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌هاى قدرتمندان جهانى بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود. امام (رضوان الله علیه) بارها اسم «مدرّس» را مى‌آوردند. 

مگر خصوصیت مدرّس چه بود؟ از مدرّس عالِم‌تر هم داشتیم. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگرى در او اثر نمی‌کرد. همان وقتى که على‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار می دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

قدرتهاى استکبارى – یعنى همین قدرتهاى سلطه‌گرِ جهانى – که مرتّب روى این کشور و آن کشور دست مى‌اندازند و دولتها و ملّتها را زیر یوغ خودشان می کشانند، عمده‌ى کارشان از ترساندن می گذرد؛ قدرت واقعى‌شان آن‌قدر نیست که بر زبان مى‌آورند.

۳⃣ یکشنبه ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 

(ویژگى‌هاى قانون اساسى) 

۱. «قانون اساسى ما یک قانون مترقّى، بسیار مستحکم و بسیار هوشمندانه نوشته شده است. براساس این قانون، همه‌چیز در جاى خود قرار دارد و قرار گرفته است» (۱۳۷۹/۰۷/۱۴).

۲. «قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران ترجمان خواسته‌ها و آرمان‌هاى ملّت ایران و نشان‌دهنده‌ى جهت و مسیر حرکت مردم و چارچوب کلّى براى تدوین قوانین و سیاست‌هاى کلّى نظام است»(۱۳۷۹/۱۲/۲۰).

۳. «قانون اساسى در حقیقت تبلور و تجسّم انقلاب است و اهمّیت بسیار زیادى دارد. قانون اساسى ما، جزو مترقّى‌ترین قوانین اساسى دنیاست.

۴⃣ 16 آذر روز دانشجو

– امتداد اندیشه ۱۶ آذر در بدنه دانشجویی کشور

از ۱۶ آذر ۳۲ به بعد، دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش‌آفرینی‌های انقلابی بودند. در پیروزی انقلاب اول، در حماسه انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن‌آوری، با حضور در بسیج سازندگی و نهضت خدمت‌رسانی، در پرشورسازی انتخابات‌ها، در حماسه دفاع از حرم اهل‌ البیت (ع)، با راهبری جریان‌های آزاداندیشی، عدالت‌طلبی و مطالبه‌گری در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، با بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه، با حضور در خیل مدافعان امنیت و… همه و همه گویای بهره‌مندی ایران عزیز از فرزندانی شایسته و باکفایت برای امتداد راه افتخار در گام دوم انقلاب است و رهبر معظم انقلاب با درک دقیق از این موهبت، جوانان را مخاطب اصلی خود در بیانیه گام دوم قرار دادند.

۵⃣ بیانات رهبری در دیدار بسیجیان 

نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه‌ی جدید بکلی ناکام ماند، نابودی حزب‌الله جزئی از نقشه بود، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد، خواستند عراق را ببلعند و سوریه را قبضه کنند، نتوانستند، تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب با طرح خائنانه «دو دولتی» هم جزئی از نقشه «خاورمیانه جدید» بود که آن هم نتوانستند

– رهبر انقلاب (مدظله العالی): در قضیه‌ی لبنان آمریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانه‌ی جدیدند، خاورمیانه یعنی؛ همین غرب آسیا. 

– گفتند می خواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ی جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ی جدید یعنی یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا آنی که آنها می خواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آنها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد. 

آنها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ی جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد.

– آنها خواستند عراق را ببلعند نتوانستند.

– آنها میخواستند سوریه را قبضه کنند عوامل نیابتی خودشان را به اسم داعش و جبههالنصره و از این حرفها انداختند به جان دولت سوریه هفت، هشت، ده سال هم مدام تزریق کردند، پشتیبانی کردند، پول دادند، امکانات دادند نشد ناکام شدند.

– خاورمیانه‌ی جدیدی که آنها می خواستند درست کنند بکلی ناکام شد.

– یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد. (۱۴۰۲/۰۹/۰۸)

۶⃣ ماجرای افزایش هزینه کپسول‌های گاز مایع

با نزدیک شدن به فصل سرما مانند سنوات گذشته تهیه کپسول گاز مایع برای مردم استانی که پایتخت نفت و گاز کشور است، تبدیل به یک دغدغه‌ و نگرانی جدی شده است.

این معضل با اعلام نرخ جدید کپسول گاز مایع، برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سهمیه گاز یارانه ای ندارند و افزایش بعضاً تا ده برابری نرخ ها، غیرقابل تحمل نموده است.

در واقع این نرخ گذاری جدید در کنار ابهامات، اعتراضاتی را از جانب برخی افراد از جمله، اغذیه فروشان، مراکز خوابگاهی و برخی از کارگاهها به همراه داشته است، البته با توجه به تجربه گذشته در دو نرخی شدن بنزین، به نظر می رسد در آینده، شاهد بازار سیاه کپسول های گاز هم باشیم.

لذا لازم است مسؤولان تدبیری بیندیشند که اخلالی در زندگی مردم ایجاد نشود و همچون گذشته سیلندر گاز مورد نیاز مردم به قیمت یارانه ای تامین شود.

به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۹/۱۰) بدین شرح اعلام شد…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۹/۱۰) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای جعفر کمالی رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان به مناسبت روز معلولین

۲) برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون

۳) برپایی ایستگاه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات خواهران نمازگزار توسط کارشناس مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان

۴) برپایی میز خدمت با حضور مدیران بانک های ملی، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و اداره تعاون روستایی جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۵) برپایی ایستگاه کمک به ملت مظلوم فلسطین توسط اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

۶) برپایی مهد آدینه با همکاری معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

۷) تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و اسدی مسؤول ستاد نماز جمعه برازجان

۸) استقرار خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برازجان در محل برگزاری مراسم نماز جمعه

۹) برپایی میز کتاب سیره شهدای والامقام 

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید. عکاس غلامرضا حسین زاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.