×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حجت الاسلام حسن مصلح؛محرومیت از شفاعت ائمه اطهار (ع)، از پیامدهای سبک شماردن نماز است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام،امام جمعه دشتستان در جمع دانش آموزان دبیرستان دولتی پسرانه باقرالعلوم (ع) برازجان (متوسطه اول) مطرح کرد:محرومیت از شفاعت ائمه اطهار (ع)، از پیامدهای سبک شماردن نماز است.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ظهر روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲، حجته الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان در جمع دانش آموزان دبیرستان دولتی پسرانه باقرالعلوم (ع) برازجان (متوسطه اول) حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و طرح سوال و اعطای جایزه، پیرامون سبک شمردن نماز سخنرانی نمود.

حجته الاسلام مصلح در این مراسم با اشاره به روایت معروف امام صادق علیه السلام که فرمودند: «شفاعت ما شامل کسی که نماز را سبک بشمارد، نمی شود»، بیان داشت: مقصود از سبک شمردن نماز، این است که انسان برای نماز ارزش و اهمیت لازم و شایسته را قائل نباشد و با وجود داشتن اختیار و قدرت برخواندن آن نسبت به این فریضه الهی سستی نماید.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین و شایع ترین مصادیق سبک شمردن نماز این است که انسان بدون هیچ عذری نماز خود را به تأخیر بیندازد به گونه ای که یا در آخر وقت خوانده شود و یا به طور کلّی نماز قضا گردد.

امام جمعه دشتستان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: «کسی که رعایت امانت نکند ایمان ندارد و کسی که در بند پیمان نباشد دین ندارد و کسی که رکوع و سجده نمازش را کامل انجام ندهد (مثل این است که) نماز نخوانده است». اظهار داشت: از مصادیق سبک شمردن نماز که در مراتب پایین سبک شمردن نماز به حساب آورده می شود و در روایات نسبت به آن مذمّت شده، این است که انسان قبل از وقت نماز، آماده نماز نباشد مثلًا وضوی خود را به تأخیر انداخته باشد.

وی در پایان پیامدهای منفی سبک شمردن نماز را اینچنین برشمردند: محرومیت از شفاعت ائمه اطهار (ع)، محشور شدن با طاغوتیان، گرفتار شدن به گناهان کبیره …

در پایان بنا به این گزارش ، در مراسم این روز مدرسه باقرالعلوم برازجان، آقای اتابک ریس کمیته امداد امام خمینی برازجان و اقای توسلی ریس فنی و حرفه ای  برازجان در این محفل، امام جمعه دشتستان همراهی می نمود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.