×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت الاسلام مصلح؛نماز اول وقت موجب افزایش رزق و روزی می شود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ کارگاه فقه کسب و تجارت در محل سالن اتاق اصناف شهرستان با سخنرانی حجهالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان برگزار شد….

امام جمعه دشتستان در این کارگاه ضمن محکوم نمودن جنایتهای وحشتناک صهیونیست ها در فلسطین و دعا برای آزادی قدس شریف، گفت: روزی حلال یعنی دستیابی به روزی مشروع برابر دیدگاه دین و فقه اسلامی یعنی کسب حلال نوعی فعالیت اقتصادی در چهارچوب قوانین اسلامی و شرعی است که مهمترین ویژگی آن سودرسانی مادی و معنوی به خود و با رعایت حق الناس است.

وی در ادامه افزود: گرچه کسب حلال در مقام سخن آسان به نظر می رسد ولی بی تردید در عمل بسیار دشوار است تا جایی که روایات ائمه طاهرین (ع) تلاش برای دستیابی به روزی حلال را از شمشیر زدن در میدان جنگ دشوارتر برشمرده اند.

حجهالاسلام حسن مصلح با اشاره به اینکه گزاره های دینی بسیاری در پیوند با کار و فعالیت های اقتصادی مشروع گزارش شده اند اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) از جمله پاداش های کسب روزی حلال را باز شدن درهای بهشت به روی فرد می دانند.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات ائمه طاهرین (ع) با بیان اینکه عبادت هفتاد جز است که برترین و مهمترین جز آن کسب حلال است، راهکارهای افزایش رزق و روزی را اینچنین برشمرد:

۱- تقوا ، ۲- احسان به والدین ، ۳- صله رحم ، ۴- دستگیری از نیازمندان ، ۵- صدقه ، ۶- مهمانی دادن و ضیافت در منزل ، ۷- ادب ، ۸- دائم الوضوء بودن ، ۹- نماز اول وقت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.