×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بخشدار شبانکاره: دانش آموزان عزیز! شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید با گذشته پر افتخاری و تاثیری که دانش آموزان در انقلاب داشته اند، این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری دانش آموزانی انقلابی، آگاه و ولایتمدار نیاز دارد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ شنبه ۱۳ آبان با حضور گسترده آحاد مردم بخش شبانکاره، دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان راهپیمایی با شکوه استکبار ستیزی و روز دانش آموز در شبانکاره برگزار گردید.

این راهپیمایی با خروش مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از میدان حافظ تا یادمان شهدای گمنام ادامه یافت همچنین اقشار مختلف مردم و دانش آموزان با شعارهایی حمایت خود را از مردم و کودکان فلسطین و آرمان های جبهه مقاومت را اعلام داشتند.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در جمع مردمی و دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور رشادت‌ها و شهادت‌های عزیزانی است که در طول دوران انقلاب و نیز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی و در راه دین و میهن خود جانفشانی کردند و همچنین شکست هیمنه آمریکا و استکبار جهانی به دست ملت غیور و بااراده ایران اسلامی است که موجی عظیم از مقاومت در دل آزادگان جهان برافروخت و ابهت پوشالی ستمگران عالم به سرکردگی آمریکا را درهم فروریخت.

ابراهیم حسینی با برشمردن علل نامگذاری این روز و حوادث تاریخی آن افزود: حوادث سه‌گانه این روز عبارتند از:

۱_ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، تبعید حضرت امام خمینی(ره) به خاطر یک سخنرانی پرشوری که چند روز قبلش در شهر مقدس قم علیه اقدامات شاه خائن و قانون کاپیتالاسیون ایراد فرمودند بود. که در آن حق حاکمیت مطلق شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر جامعه اسلامی و ملت ایران رسمیت یافته بود و در مقابل تمام جنایات نیروهای نظامی آمریکایی در کشور هیچ فرد ایرانی و حتی دادگاه های ایران نیز نمی توانست کوچکترین اعتراضی بکند. اما امام آمد و علیه این قانون شاهنشاهی _ آمریکایی اعتراض کرد و مزدوران شاه بلافاصله امام را از کشورمان بیرون و به کشور ترکیه تبعید نمودند .

۲_ کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ در این روز دانش آموزان مدارس مختلف همراه با دانشجویان به طرفداری امام پرداخته و علیه رفتارهای ضد دینی شاه خائن و وطن فروش، شعار سردادند و جلادان مزدور آمریکا از اینها انتقام گرفتند و روی این دانش آموزان و دانشجویان انقلابی آتش گشودند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند.

۳_ تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام راحل، در آن روز به مناسبت سالروز تبعید حضرت امام و سالروز شهادت دانش آموزان، جوان های انقلابی و عاشق و پیرو امام به میدان آمدند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. زیرا در انقلاب اول دست نشانده آمریکا یعنی شاه از کشور بیرون انداخته شد و در انقلاب دوم یعنی ۱۳ آبان ۱۳۸۵ خود آمریکا از کشور ریشه کن و بیرون انداخته شد؛ و نگاه استکبارستیزی را به‌عنوان شاخصه یک حکومت الهی در وجود نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم آن‌چنان رشد داد که در مسیر مبارزه افتخارآمیز، همیشه پیشرو هستند و امتداد این تفکر در حوادث اخیر فلسطین قهرمان هم تبلور یافته و موجب عصبانیت اشرار عالم شده است.

وی در ادامه بیان کرد: استکبار جهانی در تمام این سال ها هر کاری که لازم بود انجام داده است از جنگ تحمیلی ، تحریم و حمایت از گروههای ضد انقلاب … تا به این نظام الهی ضربه بزنند اما به لطف خدا و پشتیبانی مردم با بصیرت ناکام ماندند.

حسینی به دانش آموزان توصیه نمود: دانش آموزان عزیز! قدر خودتان را بدانید قدر انقلابی که با ایثارگری هزاران زن و مرد و پیر و جوان به دست آمده است بدانید. سفارش و وصیت تمامی شهدا این است که پیرو ولایت و امام باشید انقلاب را خوب نگهداری کنید و در مقابل دشمنان مقاومت نشان دهید که خدا با شماست و پیروزی نهاییِ غلبه مستضعفین بر مستکبرین بسیار نزدیک است.

این مقام مسئول ابراز داشت: دانش آموزان عزیز! شما میراث دار گنجینه گرانبهایی هستید با گذشته پر افتخاری و تاثیری که دانش آموزان در انقلاب داشته اند، این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری دانش آموزانی انقلابی، آگاه و ولایتمدار نیاز دارد . خوب درس بخوانید و در کنار درس با تهذیب و رفتار اسلامی خو بگیرید و آینده ای درخشان برای خود و میهنمان رقم بزنید. جنایتهای آمریکا و اسرائیل و انگلیس و استکبار را فراموش نکنید و پشت سر امام امت یعنی حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی حرکت کنید و گوش به فرمان امام باشید و بدانید امروز ایران اسلامی میلیونها امثال شهید محمد حسین فهمیده در دامن خود پرورده است و دشمن از همین می ترسد.

همچنین در ادامه امام جمعه با اشاره به حوادث فلسطین عنوان نمود: یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام و شاید مهمترین آن مسئله فلسطین است زیرا این موضوع نمود جبهه حق و مظلوم در بخش غزه و فلسطین و همچنین نمود ظلم و شیطان در بخش رژیم غاصب و اسرائیل است.

حجت الاسلام پردل خاطر نشان کرد: ما با توجه به وظیفه مسلمانی و انسانی از فلسطینیان حمایت می کنیم زیرا از یک طرف بیت المقدس قبله اول مسلمانان در اشغال حکومتی غاصب است و از طرف دیگر انسان هایی بی گناه که مسلمان هستند هر روزه توسط اسرائیل با بمباران منازل و بیمارستانها به خاک و خون کشیده می شوند.

وی تصریح نمود: ما با وحدت و اعلام همبستگی با مردم غزه می توانیم به آنها از نظر روحی کمک کنیم همچنین با جهاد تبیین که همان روشنگری است تلاش می کنیم تا با بیدار کردن وجدان های انسانی و حمایت و وحدت عمومی به پیروزی آنان علیه ظالمان کمک کنیم.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.