×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: صهیونیستها با جنایتهای وحشیانه خود حقانیت مقاومت را تثبیت کردند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– مقدمات تزکیه :

۱- مجالست با خوبان
۲- ترک مجالست با نااهلان

۳- کنترل گوش و چشم

دیدنی ها و شنیدنی ها بیشترین تاثیر را بر روی اراده انسان می گذارند. برخی کتاب خدا که زیباترین کلام است را سال به سال مطالعه نمی کنند ولی سخنان دیگران را به روز پیگیری می کنند؛ امروزه با وجود سایتهای متعدد و ابزارهای گوناگون باید مراقب وسوسه های شیاطین باشید زیرا آنها شبهات و اعمال زشت را زیبا جلوه می دهند تا ما را بفریبند.

گوش کردن به منحرفان انسان را به نفاق می کشاند

قرآن می فرماید: «إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِهَا وَ یُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِینَ وَ الْکَافِرِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعاً» اگر دیدید عده ای حرف های چرندی می زنند به آنها گوش ندهید چرا که خداوند می فرماید در این صورت شما هم قطعاً مثل آنها خواهید شد و این راه شما را به نفاق می کشاند.

نباید گذاشت ذهن ما با این افکار فاسد درگیر شود، شبهه را باید با عالم در میان گذاشت تا حل شود و گرنه کم کم با آن انس گرفته و نهایتاً آن را می پذیرید؛ همانطور که در مسابقات ورزشی هم وزن ها رقابت می کنند، در مباحث اعتقادی نیز باید کسی که علم کافی دارد وارد شود.

در آیه ۱۱۲ سوره انعام خداوند می فرماید سنت ما اینگونه است که برای امتحان بشر در مقابل عوامل خیر، عوامل شر را قرار دادیم که اینها با سخنان آراسته دیگران را منحرف می کنند تا جایی که عده ای به آنان دل می دهند.

آسان ترین راه تقویت اراده کنترل چشم است

یکی از راه های تقویت اراده را انجام کارها از آسان به سخت است. انسان با انجام کارهای ساده تر توانایی برای اعمال مشکل تر پیدا می کند، یکی از این کارهای آسانی که زمینه ساز رشد معنوی است کنترل چشم است؛ این امر جلوی صدها باب گناه را می گیرد.

چشم را باید کنترل کرد حتی در موارد حلال نیز نباید خیره شد، گاهی نگاه انسان به جایی می افتد که دیگر نمی تواند چشم از او بردارد و اگر هم بتواند تا مدت ها آن تصویر ذهن را به خود مشغول می کند؛ خداوند می فرماید « قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» به مومنین بگو چشم خود را پایین بیندازند.

قرآن و اهل البیت (ع) تنها راه شناخت حقیقت است

کسب شناخت و معرفت پس از عقل تنها از طریق قرآن و اهل بیت علیهم السلام برای ما ممکن است. ما خیلی مسائل را می دانیم ولی در هنگام عمل یادمان نمی آید؛ علم داریم ولی زنده و فعال نیست.

تنها راه زنده نگه داشتن شناخت یادآوری است. آدمی طوری آفریده شده که اگر مطلبی را تکرار نکند از یادش می رود و توجهش نسبت به آن موضوع کم می شود و چیزهای دیگر توجهش را جلب می نماید؛ تکرار پنج باره نماز در شبانه روز و توصیه به قرائت مداوم قرآن به همین دلیل است.

باید حداقل سالی یک بار قرآن را دوره کرد حتی کسانی که حافظ قرآن هستند نیز باید آن را مرتب بخوانند تا فراموششان نشود.
راه ورود شیاطین به دل را با کنترل چشم و گوش خود ببندید

راههای نفوذ به دل چشم و گوش است، اجازه ندهید شیاطین بدون اجازه و اختیار شما در دلتان راه پیدا کنند؛ بگردید و حرف های خوب را پیدا کنید و کتابهای خوب را بخوانید؛ انسان با عمر محدود خود فرصت نخواهد داشت تمام نظریات موجود در عالم را بشنود و از بین آنها بهترین را انتخاب کند.

یزدان پناه دفتر امام جمعه برازجان, [۰۳٫۱۱٫۲۳ ۱۴:۵۵]
[Forwarded from برازجان آدینه]
گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی
۲- جلسات قرآن خانگی
۳- تعلیم و تعلم قرآن کریم
۴- گفتن اذان در خانه
۵- اقامه نماز به جماعت

۶- اقامه نماز صبح در مسجد و جماعت:

– چهار روایت در فضیلت نماز جماعت صبح

نماز جماعت صبح، سخت ترین نماز برای منافقان

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ صَلَّى‏ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْفَجْرَ فَأَقْبَلُ بِوَجْهِهِ عَلَى أَصْحَابِهِ فَسَأَلَ عَنْ أُنَاسٍ یُسَمِّیهِمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَقَالَ هَلْ حَضَرُوا الصَّلَاهَ فَقَالُوا لَا یَا رَسُولَ اللَّهِ- فَقَالَ أَ غُیَّبٌ هُمْ قَالُوا لَا فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ صَلَاهٍ أَشَدَّ عَلَى الْمُنَافِقِینَ مِنْ هَذِهِ الصَّلَاهِ وَ الْعِشَاءِ وَ لَوْ عَلِمُوا أَیُّ فَضْلٍ فِیهِمَا لَأَتَوْهُمَا وَ لَوْ حَبْواً.

امام صادق علیه السلام فرمودند: روزى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله نماز صبح را بجا آورد و چون از نماز فارغ شد رو به اصحاب خویش فرمود و از آنان عدّه را که یک یک نامشان را مى‏برد سؤال فرمود که آیا این افراد برای نماز حاضر شده ‏اند؟ گفتند: نه یا رسول اللَّه، آن حضرت فرمود: آیا ایشان غایب‏اند و در شهر حضور ندارند؟ عرض کردند: نه یا رسول اللَّه، آن حضرت فرمود: آگاه باشید و بدانید که هیچ نمازى بر منافقان سنگین‏تر و سخت‏تر از این نماز (نماز صبح) و نماز عشاء نیست، و اگر مردم میدانستند چه فضیلتى در این دو نماز است حتما در این دو نماز شرکت میکردند هر چند با کشیدن خود بر روى دست‏ها و زانوان یا روى شکم (همچنان که کودکان خردسال راه مى‏روند) باشد.

نماز جماعت صبح، محل نگهبانی خداوند

مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ: قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام مَنْ صَلَّى الْغَدَاهَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَهَ فِی جَمَاعَهٍ فَهُوَ فِی ذِمَّهِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَنْ ظَلَمَهُ فَإِنَّمَا یَظْلِمُ اللَّهَ وَ مَنْ حَقَّرَهُ فَإِنَّمَا یُحَقِّرُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ.

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کسی نماز صبح و عشا را با جماعت به جا آورد، در تحت نگهبانی و ذمه خدا قرار می گیرد و هر کس به او ستم کند، مانند آن است که خدا را ستم کرده است و هر کسی او را تحقیر کند، همانا خدا را تحقیر کرده است.

احیای تمام شب با نماز جماعت صبح

عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله‏ مَنْ صَلَّى الْمَغْرِبَ وَ الْعِشَاءَ الْآخِرَهَ وَ صَلَاهَ الْغَدَاهِ فِی الْمَسْجِدِ فِی جَمَاعَهٍ فَکَأَنَّمَا أَحْیَا اللَّیْلَ کُلَّهُ.

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس نماز مغرب و عشا و صبح را در مسجد با جماعت بخواند، گویا تمام شب را احیا نگه داشته.

عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: قَامَ عَلِیٌّ علیه السلام اللَّیْلَ کُلَّهُ فَلَمَّا انْشَقَّ عَمُودُ الصُّبْحِ صَلَّى الْفَجْرَ وَ خَفَقَ بِرَأْسِهِ فَلَمَّا صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْغَدَاهَ لَمْ یَرَهُ فَأَتَى فَاطِمَهَ علیها السلام فَقَالَ أَیْ بُنَیَّهُ مَا بَالُ ابْنِ عَمِّکِ لَمْ یَشْهَدْ مَعَنَا صَلَاهَ الْغَدَاهِ فَأَخْبَرَتْهُ الْخَبَرَ فَقَالَ مَا فَاتَهُ مِنْ صَلَاهِ الْغَدَاهِ فِی جَمَاعَهٍ أَفْضَلُ مِنْ قِیَامِ لَیْلِهِ کُلِّهِ فَانْتَبَهَ عَلِیٌّ علیه السلام لِکَلَامِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَقَالَ لَهُ یَا عَلِیُّ إِنَّ مَنْ صَلَّى الْغَدَاهَ فِی جَمَاعَهٍ فَکَأَنَّمَا قَامَ اللَّیْلَ کُلَّهُ رَاکِعاً.

امام باقر علیه السلام فرمودند: امیرالمؤمنین علیه السلام شبی را تا اذان صبح به عبادت گذراند وقتی اذان صبح شد حضرت نماز صبح را اقامه نمود سپس خواب بر آن حضرت غالب گشت وقتی رسول خدا صلی الله علیه و آله به نماز جماعت صبح حاضر شد و علی علیه السلام را ندید بعد از نماز به خانه فاطمه زهرا علیها السلام وارد شد و از حضرت فاطمه زهرا علیها السلام سؤال کرد که چرا پسر عموی تو در نماز جماعت ما حاضر نگشته است وقتی حضرت زهرا علیها السلام ماجرا را خبر داد رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ثوابی که از دست علی به واسطه عدم حضور در نماز جماعت فوت شده از ثواب احیای کل شب افضل است با سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله امیرالمؤمنین علیه السلام از خواب بیدار شدند رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: یا علی کسی که به نماز جماعت صبح حاضر شود مثل این است که کل شب را در حال رکوع و سجده گذرانده است.

۲️⃣ 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

– مناسبت های این روز:

۱- تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه

در سال ۱۳۴۳ عناصر رژیم پهلوی که حضرت امام خمینی (ره) را به دلیل مبارزات به زندان انداخته بودند، به دلیل فشارهای مردمی و یاران امام (ره) و روحانیت پس از ده ماه امام را آزاد نمودند اما امام راحل پس از آزادی از زندان و حصر، نهضت و حرکت اسلام خواهانه را ادامه داد و هر روز بر شدت مبارزات خود افزود.

امام در روز تولد حضرت زهرا (س) برابر با چهارم آبان ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب کاپیتولاسیون سخنرانی نمود و تصویب کنندگان و اجراکنندگان را خائن به اسلام و کشور دانست و سپس دستور داد این سخنرانی به صورت اعلامیه توسط مؤتلفه اسلامی و به صورت گسترده پخش شود.

فرازهایی از سخنرانی ایشان چنین بود: «دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ های آمریکایی پست تر کردند. اگر چنان چه کسی یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او می کنند؛ اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می کنند و اگر چنان چه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگ ترین مقام ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد».

بعد از سخنرانی امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ شاه دستور تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه را با یک هواپیمای نظامی صادر نمود، به این امید که با تبعید امام (ره) به ترکیه صدای مخالفان تصویب کاپیتولاسیون و مخالفان حکومتش خاموش خواهد شد اما این تبعید سرآغاز انقلاب اسلامی شد.

۲- کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران

صبح روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش آموزان که مبارزه و اعتراض بر ضد نظان را وظیفه خود می دانستند و شور و حال دیگری داشتند، برای اعتراض به حکومت پهلوی مدارس را تعطیل کرده و به سمت دانشگاه تهران تجمع حرکت کرده تا صدای اعتراض خود را به گوش شاه و حامیانش برسانند. دانش آموزان همراه دانشجویان و گروه های دیگری از مردم در دانشگاه اجتماع کردند.

ماموران حکومت برای اینکه اعتراض کنندگان را پراکنده سازند، ساعت ۱۱ صبح همان روز گاز اشک آور زده اما بازهم صدای دانش آموزان و شعارهایشان بلندتر شد، به همین خاطر ماموران شروع به تیراندازی نموده و ۵۶ جوان و نوجوان را به شهادت رسانده و برخی را مجروح کردند.

امام خمینی (ره) بعد از شهادت دانش آموزان در پیامی فرمودند:«عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است. من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته ام. صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم».

روز ۱۳ آبان که دانش آموزان زیادی برای اعتراض به حکومت پهلوی به شهادت رسیدند، به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش آموز نام گذاری شده است.سهم دانش آموزان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار فراموش ناشدنی است.

۳- تسخیر لانه جاسوسی

یک سال بعد از شهادت دانش آموزان در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت،امریکا برای شکست نهضت مردم تلاش زیادی انجام می داد و سفارت امریکا مرکز و کانون کارشکنی های امریکا در مسیر انقلاب بود. به همین خاطر دانشجویان دانشگاه های تهران، پلی تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و … تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

دانشجویان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ حماسه آفریدند و آخرین امید امریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را ناامید کردند.

آمریکایی ها در هنگام تسخیر سفارت بسیاری از اسناد دخالت ها و تجاوزات خود را نابود کردند اما پس ازتسخیر سفارت این اسناد چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت و مردم بیشتر از آنها منزجر شدند و مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند.

این حرکت دانشجویان آمریکایی ها را خشمگین کرد و آنها دست به اقداماتی مانند فشار آوردن به مجامع بین المللی مثل سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و … بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند.امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و حتی بزرگ تر از انقلاب اول نامیدند.

۳️⃣ 14 آبان روز فرهنگ عمومی

– نگاه رهبری به فرهنگ عمومی:

مسأله‌ى فرهنگ، مسأله‌ى اول و اساسى کشور است

من در ارزش‌گذارى ذهن خودم، به مسائل فرهنگى بهاى زیادى مى‌دهم. یعنى این‌طور اعتقاد دارم که قوام یک کشور به فرهنگ است. ملیت یک ملت به فرهنگ آن ملت است. اگر این تمایز ملت‌ها را مورد نظر قرار دهیم و ببینیم که یک ملت به‌خاطر چه عاملى یک ملت است، خواهیم دید بیش از آنچه که یک ملت را به یک حکومت و یک دولت و یک تشکیلات و قواره‌ى سیاسى و به استقلال براى یک ملت بودن، مى‌شود نسبت داد، به فرهنگ آن مى‌شود نسبت داد.

فرهنگ خیلى اهمیت دارد. اگر ما دنبال استقلال هستیم، باید به فرهنگ مراجعه کنیم و روى فرهنگ کار کنیم. اگر دنبال خودکفایى و رفاه عمومى مردم هستیم، اگر به‌دنبال تدین مردم و یک تمدن بزرگ اسلامى هستیم – که باید باشیم و البته هستیم – باید روى مسأله‌ى فرهنگ تأمل و تلاش و توجه و سرمایه‌گذارى ویژه‌اى بکنیم.

باید مسأله‌ى فرهنگ را مسأله‌ى اول این کشور به حساب آورد. ما اگر توانستیم فرهنگ این کشور را با پایه‌هاى مستحکم و قوى و نهادهاى صحیحى که کارآیى لازم را داشته باشند، پشتیبانى و تقویت کنیم، کار این کشور روى غلتک خواهد افتاد و پیشروى این کشور در همه‌ى زمینه‌هاى مورد نظر تضمین خواهد شد. چنانچه ما فرهنگ را اصلاح و دنبال نکردیم، به احتمال زیاد برنامه‌ریزى‌هاى‌مان ابتر خواهد بود؛ یعنى مدتى تلاش مى‌کنیم، زحمت مى‌کشیم؛ اما نمى‌توانیم به نتایج قطعى آن امیدوار باشیم. لذا مسأله‌ى فرهنگ خیلى مهم است.

۴️⃣ پیامدهای افزایش حجم و شدت جنایت‌ها، بر علیه صهیونیستها

این جنایات، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت می‌گردند تا بلاهایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائیل دربیاورند. کاری که اسرائیل می‌کند، گویا دارد بمب را بر سر یهودی‌ها می‌ریزد؛ چون همه این‌ها به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند؛ کما این‌که شنبه گذشته، بخشی را جواب دادند.

آنها با اقداماتشان جهان اسلام را متحد کردند. قبل از این جهان اسلام یک وضعیت دو دسته داشت و عده‌ای به‌دنبال عادی‌سازی راه افتاده بودند. خود غربی‌ها گفتند این ماجرا سال‌ها همزیستی و گفت‌وگویی بین عرب‌ها و اسرائیلی‌ها را به تعویق انداخت و الان کسی جرأت نمی‌کند در جهان اسلام و در حوزه عربی صحبت از روابط با اسرائیل بکند.

صهیونیستها با این جنایتهای وحشیانه، حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند. یعنی الان در جهان اسلام همه حتی کسانی‌که درباره بعضی از اضلاع مقاومت ابهاماتی داشتند؛ مثلا درخصوص ورود حزب‌الله به سوریه سؤال داشتند، الان در این صحنه همه حق می‌دهند به این‌که جریان مقاومت حق دارد که با سلاح با دشمن صحبت کند و این مقاومت عربی – اسلامی در ذهن تمام مسلمانان در منطقه ثبت شد.

اثر دیگر این جنایات این است که هر کس از اسرائیل حمایت می‌کند و در جهان اسلام منافع و نیروهایی دارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد. یعنی انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها نیروی سیاسی و نظامی و عناصر اقتصادی دارند که امنیت می‌خواهند. با این روندی که اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنند امنیت این‌ها هم در معرض آسیب است.

۵️⃣ بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش آموزان

– پیروزی نهایی و نه‌ چندان دیر مردم فلسطین
– فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه، بی‌سابقه در تاریخ
– کشتار چهار هزار کودک در ظرف سه هفته، جنایتی بی‌سابقه در تاریخ است.
– تکیه صهیونیست‌ها به کمک‌های آمریکا
– اگر حمایت آمریکا و پشتیبانی تسلیحاتی آن نبود، دولت فاسد، جعلی و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در غزه به کمک و در واقع به دست آمریکایی‌ها است.
– ضرورت هوشیاری امت اسلامی در قبال حوادث غزه
– حوادث غزه، میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار»
– قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان، به توفیق الهی بر همه اینها غلبه خواهد کرد.
– تبیین دستاوردهای صبر و ایستادگی مردم غزه
– دل‌های ما بخاطر مصائب مردم فلسطین و بخصوص غزه خون است اما با نگاه عمیق به صحنه معلوم می‌شود پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین هستند که توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.
– صبر و ایستادگی مردم غزه ضربات تحقیرکننده‌ای به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده است.
– کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها و رسوا شدن آنها، از آثار صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن مردم غزه
– مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند. می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.
– سخنان برخی منابع غربی همچون ساماندهی اجتماعات حمایت از فلسطین در انگلیس به وسیله ایران، ناشی از بی‌آبرویی غیرقابل علاج آنها
– آبروی اینها رفت. اینها واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است![با لحن کنایه‌ای به این تحلیل مضحک:] لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟
– تروریست خواندن مبارزان فلسطینی، نشانه بی‌شرمی واقعی سیاستمداران و رسانه‌های غربی
– آیا کسی که از خانه و میهن خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ آیا فرانسوی‌هایی که در جنگ جهانی دوم در پاریس با آلمانی‌ها مبارزه کردند، تروریست بودند؟ چطور آنها مبارز و مایه افتخار فرانسه هستند اما جوانان جهاد و حماس تروریست؟
– غلبه گروهی اندک و با تدارکات و امکانات کم اما با ایمان و عزم راسخ بر دشمن، درس بزرگ طوفان الاقصی
– این گروه با ایمان توانست محصول سالها تلاش جنایتکارانه دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد. فلسطینی‌ها همچنین رژیم غاصب و دولت‌های مستکبر پشتیبان آن را با عمل و شجاعت خود و امروز با صبر خود تحقیر کرده‌اند.
– توقع مضاعف از دنیای اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر

۶️⃣ تقدیر از مواضع انقلابی امیر عبدالهیان

در چهار هفته گذشته، وزیر انقلابی خارجه جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر امیر عبداللهیان، مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان اسلام و حوزه بین المللی بوده است.

تماس های مکرر تلفنی، سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف، به ویژه سفر به نیویورک و ایفای نقش موثر در صدور قطعنامه بر علیه رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ رای، لسان قاطع و بدون لکنت وی در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین، نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است لذا به جاست از مجاهدتهای این دیپلمات شجاع و انقلابی تقدیر شود.

۷️⃣ سفر رییس جمهور به استان کردستان

استقبال باشکوه اقشار اقوام مختلف کردستان از رییس جمهور مردمی و انقلابی نشان از تحقق شعار دولت مردمی و انقلابی است و جلوه ای از پیوند دولت و مردم و موفقیت دولت در جلب اعتماد و رضایت مردم است همچنین تو دهنی محکمی است بر تجزیه طلبانی که در اغتشاشات سال گذشته به دنبال تجزیه و نابودی ایران اسلامی بودند.

برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه بدین شرح اعلام شد ….

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۸/۱۲) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و همچنین هفته بسیج دانش آموزی برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) قرائت قرآن کریم توسط دانش آموز عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

۲) قرائت بیانیه حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقامت ملت مظلوم فلسطین توسط دانش آموزان پسر و دختر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

۳) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام رسول مهاجر مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر

۴) برپایی ایستگاه صلواتی توسط حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم (ع) برازجان جهت پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۵) اجرای گروه سرود انقلاب اسلامی تحت نظر حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم (ع) برازجان

۶) برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون نمازگزاران

۷) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع)

۸) برپایی میز خدمت با حضور رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دامپزشکی ، بیمه سلامت و بیمارستان مهر جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۹) برپایی ایستگاه فروش کتاب های سیره شهدای والامقام

۱۰) برپایی پایگاه جمع آوری کمک های مردمی جهت ملت مظلوم فلسطین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

۱۱) برپایی ایستگاه خوشنویسی توسط هنرمند گرامی آقای سعداله قاسمی جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین

۱۲) تجلیل از دانش آموزان فعال مسجد جامع اهل البیت علیهم السلام برازجان توسط حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه، دهقان معاون برنامه ریزی فرماندار، افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حجج اسلام بهروزی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر و موسوی دبیر ستاد شهرستان دشتستان

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.