×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بخشدار شبانکاره:انتخابات شورای دانش آموزی ، تمرین دموکراسی و تعیین سرنوشت در مدارس است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام امروز چهارشنبه دهم آبان ماه، بیست ششمین انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس منطقه شبانکاره با حضور ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه، کوروش رستمی رئیس آموزش و پرورش وسایر مسئولان برگزار گردید.


ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره طی سخنانی درباره فلسفه برگزاری انتخابات گفت: انتخابات نماد مردم سالاری و تجلی حاکمیت مردم بر مردم و تعیین سرنوشتشان است که این از مهمترین دستاورد های انقلاب مردمی ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می باشد.

ابراهیم حسینی بیان نمود: انتخابات شورای دانش آموزی؛ تمرین دموکراسی و تعیین سرنوشت در مدارس است و گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی‌ها و زمینه‌ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت‌پذیری آنان به شمار می‌رود.


وی با اشاره به تاریخچه انتخابات در کشور طی دوره مشروطه و پس از آن که بیشتر بصورت فرمایشی صورت می گرفته و مردم نقشی ملموسی در امور نداشته اند عنوان داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر اصول و فصول قانون اساسی کشور به رای مردم و انتخابات اشاره دارد و مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم، در انتخاب و یا انتصاب مسئولان نظام اسلامی نقش دارند.

نماینده عالی دولت در بخش شبانکاره و رئیس شورای آموزش و پرورش در بخش همچنین به دانش آموزان توصیه نمود: در انتخاب نماینده خود با تحقیق و شناخت کامل از افراد مورد نظر فرد اصلح را برای شورای دانش آموزی مدرسه خود انتخاب نمایند زیرا در واقع به نوعی آن فرد وکیل شما برای حق طلبی و پیگیری امور و خواست شما نزد مسئولان مدرسه، منطقه و استان خواهد بود.

بخشدار شبانکاره با اشاره به انتخابات حساس و سرنوشت ساز اسفند ماه سال جاری افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات مختلف در سرنوشت خود نقش آفرین بوده و این انتخابات چه در قالب مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی در نظام برگزار می شود.

حسینی در پایان ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه جنگی، غیر انسانی، نسل کشی و قتل عام کودکان، زنان و مردم بی دفاع فلسطین در حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیسم اظهار کرد:امسال به واسطه جنایات جنگی و نسل کشی که در غزه در حال وقوع است شدید ترین و خطرناک ترین جنایات تاریخ از سوی صهیونیست ها با کشتار بی رحمانه زنان و کودکان مسلمان فلسطینی را شاهد هستیم از این رو ۱۳ آبان با سایر راهپیمایی ها متفاوت است لذا از همه آحاد مردم به ویژه دانش‌آموزان برای شرکت در این راهپیمایی دعوت بعمل می آورم.


در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره با مقایسه چگونگی مدارس و امکانات در زمانهای گذشته و حال ابراز داشت: دانش آموزان امروز باید قدر داشته های خود و امکاناتی که از طرف خانواده و مدارس در اختیار شان قرار می گیرد را بدانند .و با توجه به درس و فعالیت های آموزشی به بهبود کیفیت علم آموزی خود کمک کنند.

حجت الاسلام محمدپردل اظهار نمود: انتخابات شوراهای دانش آموزی از ارزشمندترین برنامه های گنجانده شده در حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است زیرا به اجتماعی شدن و درک مسئولیت ها به دانش آموزان کمک می کند.

وی در آستانه یوم الله سیزدهم آبان از دانش آموزان خواست که در کنار معلمان در راهپیمایی استکبار ستیزی شرکت نمایند و حمایت فلسطین و مردم غزه را که در این برهه به حمایت ما نیاز دارند فراموش نکنند.


کوروش رستمی رئیس آموزش و پرورش منطقه شبانکاره نیز در خصوص انتخاب شورای دانش آموزی در منطقه بیان کرد: امسال قریب به ۴/۷۷۵دانش آموز در سه مقطع تحصیلی با شرکت در انتخابات دانش آموزی دموکراسی و مسئولیت پذیری را تمرین می کنند.

وی سپس افزود: انتخابات شورا‌های دانش آموزی در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت موثر دانش آموزان منتخب در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های واحد‌های آموزشی خود برگزار می‌شود.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.