×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخشدار شبانکاره،پدافند غیر‌عامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به کارگیری جنگ‌افزار نیازی ندارد

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، مانور پدافند غیرعامل به منظور آشنایی دانش آموزان با راهکارهای مقابله با تهدیدها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی صبح دوشنبه ( ۸ آبان ۱۴۰۲ ) به مناسبت هفته و روز پدافند غیرعامل در مدرسه امیر کبیر شهر شبانکاره با همکاری بخشداری، آموزش و پرورش، آتش نشانی، اورژانس و بسیج با حضور حسینی بخشدار شبانکاره، حجت‌الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره و سایر مسئولین بخش و شهر شبانکاره برگزار شد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛حسینی بخشدار شبانکاره در این مانور بیان کرد: پدافند غیر‌عامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به کارگیری جنگ‌افزار نیازی ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی، تجهیزاتی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد….

وی با اشاره به حوادث احتمالی و نقش پدافند غیر عامل در اینگونه حوادث گفت: پدافند غیر عامل نقش مهمی در کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع حوادث و حملات نظامی و سایبری دشمنان دارد.
در پدافند غیر‌عامل تمام نهادها بویژه دستگاه های امداد رسان با همراهی همه احاد جامعه دخیل هستند.

حسینی بخشدار شبانکاره در خصوص فراگیری پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیر‌عامل در تقویت بنیان و افزایش ضریب ایمنی، حفاظتی و امنیتی کشور بسیار تاثیر‌گذار است و باید به این مساله نگاه ویژه‌ای داشت و مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی و آموزش این امر مهم است.

در ادامه بخشدار شبانکاره با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزى بیان داشت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشمند و پرورش‌دهنده است و دانش‌آموزان عضو این نهاد، باید با الگو گیری از شهیدان والامقامی مانند شهید فهمیده در عرصه‌های مختلف، باید با فعالیت‌ های خود موجبات رشد و تعالی شخصیتی خود و همچنین باعث افتخار و بالندگی ایران اسلامی باشند.


همچنین در ادامه این برنامه حجت الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره در خصوص سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی تصریح نمود: بسیج و بسیجی همیشه و در همه ی برهه ها حامی انقلاب بوده اند، بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی با فداکار و استقامت در کنار سایر قوای نظامی بازویی پرتوان برای کشور در مقابله با دشمنان بوده اند.

وی همچنین بیان داشت: دانش آموزان در قالب بسیج می توانند برنامه های متعدد فرهنگی و تربیتی را سامان دهند که توجه به جهاد تبیین از مهمترین موضاعات امروز در جامعه است که می بایست در ذیل برنامه های فرهنگی صورت پذیرد.

وی در ادامه با یادآور شدن مسئله فلسطین و غزه و قدردانی از حمایت دانش آموزان در این برهه از تاریخ که سختی هایی را دشمنان و ستمکاران بر فلسطن روا داشته اند خاطر نشان نمود: با اینکه اسرائیل جنایتکار این روزها با استفاده از بمب باران های هوایی کشتار زیادی در این کشور مسلمان صورت می دهد اما استقامت و اراده ملت سربلند فلسطین با توکل بر خدا بر این مشکلات و رنج ها فائق خواهند آمد و پیروز نهایی ازآن مردم فلسطین است


در ادامه این برنامه کارشناس حوزه ایمنی و آتش نشانی مسائل ایمنی و نحوه عمل در موقع حوادث و کار با کپسول آتش نشانی را به دانش آموزان آموزش دادند.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.