×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: بزودی برکات نبرد بزرگ طوفان الاقصی را در همه جای جهان خواهیم دید

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۲۱ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– اهمیت تزکیه :

از جمله مباحث مهمی که بسیار مورد تأکید قرآن قرار گرفته است، تزکیه و تهذیب نفس می‌باشد. از دیدگاه قرآن، نفس انسانی در ابتدا مانند لوحی سفید و خالی است که هم قابلیت تزکیه و دریافت کمالات و هم قابلیت آلوده گشتن به تیرگی‌ها را دارد که هر دو با اختیار و انتخاب خود انسان صورت می‌گیرد.

در اهمیت تزکیه نفس، همین بس که قرآن پس از یازده مرتبه قسم در سوره شمس، تزکیه نفس را تنها عامل رستگاری و وصول به سعادت فردی معرفی می‌نماید و فساد اخلاقی را منشأ بدبختی و مایه زیان می‌شناسد.

تهذیب نفس، موجب تقوا، خویشتن داری، نورانیت دل، روشن بینی و آینده نگری در انسان می شود.

اگر انسان بداند از کجا آمده است، اکنون در چه وضعیتی است و در نهایت به کجا خواهد رفت، آن گاه در می یابد که تزکیه نفس بهترین ره توشه انسان است که لحظه ای در آن تردید جایز نیست.

امام خمینی (ره): ماه رمضان ها می آید و می رود و ماه ها یکی پس از دیگری می روند و عمرها هم می رود، آنچه که باقی می ماند آن صفحات اعمال شماست که در قلب شما ثبت است و شاید نامه عمل هم همان باشد. قلب شما نسبت به دنیا چه بوده است، دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجه تان به دنیا چه اندازه بوده است. آن روز که دستتان نمی رسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دستتان رسید خدای نخواسته عکس آن بود؟

اولیاء خدا آن چیزی که پیش شان مهم بود تهذیب نفس بود و دل کندن از غیر خدا و توجه به خدا. تمام مفاسدی که در عالم واقع می شود از این توجه به خود است در مقابل توجه به خدا، تمام کمالاتی که برای اولیاء خدا و انبیاء خدا حاصل شده است، از این دل کندن از غیر و بستن به اوست و علامات این مسائل در اعمال ما ظاهر می شود (صحیفه نور، جلد ۱۸، صفحه ۱۸) .

آلودگی نفس، تدریجی است و هیچکس نیز در امان نیست باید هوشیار بود.

“همه اینهایی که می بینید فاسد شدند این طور نبودند که اینها از اول به این درجه از فساد بودند. . . این طور هم نبودند که یک دفعه جهش کرده باشند از یک مرتبه ای به مرتبه بالای فساد، این طور هیچ وقت نبوده است. این به تدریج واقع شده است. . . شیطانی که در باطن انسان است با کمال استادی انسان را به تباهی می کشد. . . همه اینهائی که فاسد شدند به تدریج فاسد شدند، هیچ کس یک دفعه فاسد نشده است و هیچ یک از ماها هم باید تصور نکنیم که مامون از این هستیم که فاسد بشویم . . .

اگر محاسبه کند آدم شب از خودش و خودش را در محاسبه قرار دهد که امروز تو این صحبت را کردی، این مبدا، مبدا شیطانی بوده است، نه مبدا انسانی و الهی، ممکن است کم کم دنبال این برود که اصلاح کند، و اگر این کار را نکند و همان رویه را تعقیب بکند، هیچ بعید ندانید که یک نفر زاهد، عابد مسلمان، یک انسان فاسد شقی از کار درآید. مامون نیست هیچ کس در امان نیست.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی
۲- جلسات قرآن خانگی
۳- تعلیم و تعلم قرآن
۴- گفتن اذان در خانه

۵- اقامه نماز به جماعت

– علت و حکمت تشریع نماز جماعت

بر اساس روایتی که از امام رضا (علیه السلام) نقل شده است، علت تشریع نماز جماعت، آشکار شدن دین اسلام، توحید و اخلاص در بین مردم است. در این مورد در کتاب علل الشرائع روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که: خدا نماز جماعت را برای این قرار داد تا کسانی که نماز می‌خوانند از کسانی که نماز نمی‌خوانند شناخته شوند و همچنین معلوم گردد که چه کسی اوقات نماز را حفظ و چه کسی آن را ضایع می کند همچنین در اسناد و روایات آمده است که اگر نماز جماعت نبود، کسی نمی‌توانست در مورد دیگری شهادت به خیر بدهد.

– فضیلت نماز جماعت

بدون شک چنین مستحبی که بر آن اینگونه تاکید نموده اند دارای ثواب و فضائل بسیاری خواهد بود. در این باره حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) منقول است که هر چقدر تعداد افراد شرکت کننده در نماز بیشتر باشد، نزد خداوند محبوب تر و پاداش آن نیز بیشتر است. اگر ماموم یک نفر باشد (دو نفره نماز بخوانند) فضیلت نماز ۱۵۰ برابر و اگر دو نفر باشند ( نماز جماعت ۳ نفره) فضیلت آن ۶۰۰ برابر و اگر از ۹ نفر بیشتر شوند، پاداش آن را جز خداوند نمی داند.

علاوه بر این در روایات آمده است که یک نماز جماعت برتر از ۲۵ نماز فردی است و ثواب یک نماز به صورت جماعت، برتر از ۴۰ سال خواندن نماز بصورت فرادا در منزل می باشد. همچنین فضیلت نماز جماعت به امام عالِم ، مانند این است که نماز به امامت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

– آثار نماز جماعت

خواندن نماز بصورت جمعی باعث دوری از نفاق، آمرزش گناهان، استجابت دعاها، آسان شدن تحمل فشار و سختی های قیامت، ورود به بهشت، جلب رضایت خداوند و ملائکه، آشکار شدن توحید بر همگان و … می شود.

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند که: هر گامی که نمازگزار به سوی مسجد بردارد. هزار حسنه برایش نوشته می‌شود، ۷۰ هزار درجه دریافت می‌کند و اگر در این حال از دنیا برود، خدا ۷۰ هزار فرشته را مأمور می‌کند تا در قبر او را زیارت کنند و در تنهایی قبر مونس او باشند تا زمانی که از قبرش برانگیخته شود.

علاوه بر موارد مذکور هویت یافتن جامعه اسلامی، آگاهی بیشتر مسلمان از مشکلات یکدیگر و کمک به هم، تعاون و همکاری، افزایش محبت، مودت، ارتباط و الفت بین مسلمانان نیز جزو فواید شرکت در نماز جماعت است.

۲️⃣ یکشنبه ۲۳ مهر شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان (۱۳۶۱ هـ ش)

شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی عالمی ربانی، مجاهدی پارسا و عاشق حضرت امام (ره) بود و همواره از امام مدد می‌گرفت. این پیر سالخورده و روشن‌ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی به تن کرده و اسلحه به دوش گرفته و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیش‌قدم بود. یاد و خاطره این بزرگواران هرگز نباید از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان مردم پاک شود و از کنارشان به سادگی گذشت این خون‌های پاک شعله مقدس انقلاب اسلامی را پیوسته برافروخته‌تر و گدازنده‌تر خواهد کرد.

۳️⃣ سه‌شنبه ۲۵ مهر روز جهانی ریشه کنی فقر

فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد، یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است.

در جمهوری اسلامی، دلهای مسؤولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکافهای عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد.

در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع به‌ شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

۴️⃣ هفته پیوند اولیا و مربیان؛ ۲۴ تا ۳٠ مهرماه

نسل صالح و سالم (انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزنده ی جامعه ایمانی است که بطور مشخص با دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمد، محقق می‌گردد.

دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر بطور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعا امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌نمایند.

روشن است که هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهند داشت و پیوند واقعی (و نه صرفاً شعاری) اولیاء و مربیان، برای ایجاد هماهنگی و هم‌سویی نظری و رفتاری میان مربیان و خانواده‌ها و یکسان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است.

هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مناسبی برای نشان دادن ضرورت این ارتباط است.

برای چنین دستاورد عظیمی، شایسته است والدین و معلمان هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری هم عمدتاً در سه محور قوام می‌یابد:

* افزایش آگاهی نسبت به راهکارهای تربیت فرزند،

* التزام عملی به آموزه‌های تربیتی اخلاقی و هماهنگی حرف و عمل به‌ عنوان اثرگذارترین عامل تربیت،

* دعا و تضرّع به پیشگاه خداوند متعال برای موفقیت در فرایند تربیت نسل آینده.

۵️⃣ زلزله مهیب در افغانستان

چنانچه استحضار دارید در روز شنبه، زلزله مهیبی بخش‌هایی از کشور مسلمان و برادر افغانستان را لرزاند و منجر به کشته و زخمی‌شدن برادران و خواهران دینی‌مان و وارد شدن خسارات مالی فراوان در استان هرات، خصوصاً مناطق روستایی این منطقه گردید.

ضمن عرض تسلیت به مردم داغدیده و مظلوم افغانستان خصوصاً برادران و خواهران مهاجرمان در ایران، همه مردم عزیز و ایثارگرمان را به اهدای کمک‌های نقدی و اقلام مورد نیاز عزیزان رنج دیده فرا می‌خوانیم.

۶️⃣ 26 مهر روز تربیت و ورزش

سلامتی بدنی و ورزیدگی اندام؛ ودیعتی الهی

* ورزش عامل سلامتى و نشاط، سلامتى عامل کار و تلاش بیشتر.

* ورزش عامل طول عمر و عمر طولانى عامل خدمت و عبادت بیشتر.

* ورزش عامل تندرستى و تندرستى عامل خوش اخلاقى.

* ورزش عامل بسیار مهمی در رفع بیکاری، بدکاری و … .

* هر چه ورزشگاه بیشتر باشد نیاز به زندان و بیمارستان کمتر است.

* هر که کار فکری و مغزی دارد، نیازش به ورزش بیشتر است.

* ورزشکار در پیری نیز از کار خودش خیر می‌بیند.

* آمادگی برای کارهای سنگین، مقاومت در برابر امراض، سلامت روح، مقدمه انجام عبادات، از برکات ورزش است.

۷️⃣ طوفان الأقصی؛ شکست غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها

– سرخط بیانات فرمانده کل‌قوا در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح؛ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

* نیروهای مسلح، دژ امنیت، عزت، و هویت ملی

* دانشگاه‌های افسری کانون‌های ارزشمند پرورش نیروی انسانی آگاه، شجاع و کارآمد

* شکست «غیرقابل ترمیم» رژیم صهیونیستی در حماسه اخیر جوانان فلسطینی

* اذعان همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در این قضیه

* تلاش رژیم خبیث برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌ها استکباری جهان برای القاء این موضوع در افکارعمومی جهانیان

* ضرورت عکس‌العمل دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها

* ردّ یاوه‌گویی‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن درباره دست داشتن غیرفلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر

گروه‌های دیگر مقاومت و منطقه در جهان، معجزه گفتمان مقاومت و هزینه برای عزت را در برابر عجز گفتمان سازش و هزینه برای ذلت، با لعیان مشاهده کردند و جرات و جسارت اقدام‌های بزرگ و کارهای به ظاهر ناشدنی را پیدا کردند و از این پس برکات این نبرد بزرگ را در همه جای جهان خواهیم دید.

۸️⃣ ظرفیت گردشگری شهرستان ناشناخته مانده است

علی رغم ظرفیت بزرگ شهرستان در زمینه گردشگری اعم از نخلستان های سرسبز و زیبا ”طبیعت زیبا و اماکن گردشگری ”آثار تاریخی کهن” پیشینه مقاومت مردان و زنان در مقابل استبداد و استعمار متاسفانه این همه جاذبه های توریستی و گردشگری آن ناشناخته مانده و از این همه مسافر و مهمانی که در طول سال وارد استان می‌شوند کمترین سهم و بهره را دارند لذا مسؤولین مربوطه باید برای معرفی افتخارات و ارزش‌های این شهرستان بیشتر تلاش کنند و غبار مهجوریت را از چهره شهرستان برطرف نمایند.

۹️⃣ بزشک خانواده و نظام ارجاع

شهروندان محترم شهر برازجان
با ثبت نام در برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

– ارایه خدمات مراقبتی مستمر توسط تیم سلامت

– ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشک عمومی و متخصص

– کاهش هزینه های درمان و بستری در بیمارستان

. ارائه خدمات مراقبتی مستمر توسط تیم سلامت با برنامه سلامت خانواده

– کاهش هزینه های درمان و بستری در بیمارستان با برنامه سلامت خانواده…

 برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۷/۲۱)…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۷/۲۱) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط ناوسالار یکم پاسدار محمود رفعتی راد فرمانده گروه ۴۱۶ ظفر نیروی دریایی سپاه پاسداران به مناسبت هفته نیروی دریایی

۲) برپایی ایستگاه صلواتی توسط گروه ۴۱۶ ظفر سپاه جهت پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۳) برپایی ایستگاه سلامت توسط گروه جهادی شهید مهدی درخشان و انجام تست فشار خون

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج ابا صالح المهدی (عج)

۵) برپایی میز خدمت با حضور رؤسای ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انتظامی شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۶) برپایی ایستگاه فروش کتاب های سیره شهدای والامقام

۷) برگزاری نمایشگاه عکس از فعالیت های گروه ۴۱۶ ظفر سپاه پاسداران مستقر در شهرستان

۸) برپایی پایگاه جمع آوری صدقه برای سلامتی آقا امام زمان (عج) و کمک به ملت مظلوم فلسطین توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نموده و عکس را در مکان فضای مجازی مورد علاقه خود استفاده نمائید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.