×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: اداره آموزش و پرورش عشایر در استان بوشهر ایجاد گردد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– وقف

وقف‏ یکى از سنت هاى مهم اسلامى است که از زمان پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) وجود داشته و در اعصار ائمه معصومین (علیهم السلام) مورد توجه بوده و تأکیدهاى فراوانى نسبت به آن در روایات اسلامى آمده است و در طول تاریخ کارهاى مهمى به وسیله موقوفات انجام شده و بسیارى از مراکز علمى، درمانى و مدارس دینى و کارهاى خیر اجتماعى از این طریق انجام گرفته است و مسلمانان جهان از برکات موقوفات، بهره فراوان گرفته و مى ‏گیرند.

– جایگاه وقف در آینه روایات:

احادیث در این زمینه فراوان است، از جمله در روایتى مى‏خوانیم که فردى از پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) پرسید: زمینى بسیار مرغوب دارم. آن را چه کنم؟ فرمود: «احْبِسْ أَصْلَهَا وَسَبِّلْ ثَمَرَتَهَا؛ اصلش را وقف کن و محصولش را در امور خیریه مصرف نما».

و یا حدیث معروف پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) که مى ‏فرماید: «إِذَا مَاتَ‏ ابْنُ‏ آدَمَ‏ انْقَطَعَ‏ عَمَلُهُ، إِلَّا مِنْ ثَلَاثٍ، صَدَقَهٍ جَارِیَهٍ، أَوْ عِلْمٍ یُنْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ یَدْعُو لَه؛ هنگامى که مؤمن از دنیا مى‏رود، عملش قطع مى‏شود مگر از سه چیز: صدقات جاریه (اموالى که به صورت موقوفه و مانند آن در آمده و مردم دائماً از آن استفاده مى‏کنند) و علوم و دانش هایى که انسان ها از آن سود مى‏برند و فرزند صالحى که براى او دعا مى‏کند».

در بعضى از روایات از جابر ابن عبدالله نقل شده که تمام صحابه که اموالى داشتند، وقفى از خود به یادگار گذاشتند.

در امالى شیخ طوسى از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود: «خَیْرُ مَا یُخَلِّفُهُ الرَّجُلُ بَعْدَهُ ثَلَاثَهٌ وَلَدٌ بَارٌّ یَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ سُنَّهُ خَیْرٍ یُقْتَدَى بِهِ فِیهَا وَ صَدَقَهٌ تَجْرِی مِنْ بَعْدِهِ؛ بهترین چیزى که انسان بعد از خود به یادگار مى‏گذارد سه چیز است: فرزند نیکوکارى که براى انسان استغفار کند، و سنت نیکى که مردم در آن به او اقتدا نمایند، و صدقه‏ اى (موقوفه) اى که بعد از او جریان داشته باشد».

ثقه الاسلام کلینى رحمه الله و شیخ الطایفه شیخ طوسى رحمه الله در حدیث معتبر از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده‏اند: « قالَ لى اَبى: یا جَعْفَرُ! اَوْقِفْ لى مِنْ مالى کَذا وکذا النّوادِبَ تَنْدُبُنى عَشْرَ سِنینَ بِمنى اَیّامَ مِنى‏؛ پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایام حج در منى اختصاص بده».

– ارکان وقف در سیره علوی:

پیشوایان اسلام در مسأله وقف پیشگام بودند. داستان اوقاف متعدد امیرمؤمنان على (علیه السلام) که تقریباً شامل همه اموال آن حضرت مى ‏شد چه آنها که از طریق سهم غنایم جنگى به دست آمده بود و یا آنها که از کد یمین و احیاى اراضى موات و حفر چاه به دست مى‏آمد معروف است.

اهتمام امیر مؤمنان على (علیه السلام) به امر وقف و پیشگام بودن در این کار خیر به خوبى نشان مى‏دهد که این مسأله ارزش فوق العاده‏ اى در اسلام دارد. چرا که آن حضرت زمین ‏هاى زراعى و نخلستان ‏هاى فراوانى را احداث کرد سپس آنها را به صورت وقف خاص و عام در آورد، بخشى را براى فرزندان خود و آل ابى‏طالب و بنى هاشم و بخشى را به عنوان انفاق فى سبیل الله قرار داد.

در این میان وصیت‏نامه حضرت علی(ع) که عمدتاً وقف ‏نامه است و آن حضرت بعد از بازگشت از صفین مرقوم فرموده است. ارکان وقف‏ از جمله متولى وقف‏ یعنى فرزندان رشید امیر مؤمنان علیه السلام امام حسن علیه السلام و بعد از او امام حسین علیه السلام و مصارف موقوفه و چگونگى تقسیم آن و نیز نحوه اداره نخلستان‏ ها، در آن یکى پس از دیگرى بازگو شده است.

نخست سخن از واقف و هدف اصلى او به میان آمده است، آن حضرت مى‏فرماید: «هَذَا مَا أَمَرَ بِهِ عَبْدُ اللَّهِ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ فِی مَالِهِ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ لِیُولِجَهُ بِهِ الْجَنَّهَ وَ یُعْطِیَهُ بِهِ الْأَمَنَهَ؛ این دستورى است که بنده خدا على بن ابى‏طالب امیر مؤمنان در مورد اموالش (و موقوفاتش) صادر کرده و هدفش جلب خوشنودى خداوند است تا از این طریق او را وارد بهشت کند و امنیت و آرامش سراى دیگر را به او عطا فرماید».

از این عبارت به خوبى استفاده مى‏شود که یکى از شرایط وقف که «قصد قربت» است در این وقف‏نامه مورد توجه قرار گرفته است و بلافاصله بعد از ذکر نام واقف به آن اشاره شده است.

سپس امام (علیه السلام) در بخش دیگرى از این وصیت‏نامه (وقف‏نامه) چهار نکته را بیان مى‏کند: در بیان شخص متولى و حق التولیه و مصارف وقف و کسانى که بعد از وفات یا شهادت متولى اول، قائم مقام او مى‏شوند مى‏فرماید: «مِنْهَا وَ إِنَّهُ یَقُومُ بِذَلِکَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ یَأْکُلُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ وَ یُنْفِقُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ، فَإِنْ حَدَثَ بِحَسَنٍ حَدَثٌ وَ حُسَیْنٌ حَیٌّ قَامَ بِالْأَمْرِ بَعْدَهُ وَ أَصْدَرَهُ مَصْدَرَهُ؛ سرپرستى این موقوفه بر عهده حسن بن على است که به طور شایسته (دور از اسراف و تبذیر) از درآمد آن مصرف کند و بخش دیگرى از آن را (در راه خدا) انفاق نماید و اگر براى حسن حادثه ‏اى رخ دهد، و (برادرش) حسین زنده باشد سرپرستى آن را بعد از وى به عهده مى ‏گیرد و همان کارى را که حسن انجام مى‏ داد، برادرش انجام مى‏دهد».

از جمله «وَ یُنْفِقُ مِنْهُ بِالْمَعْرُوفِ‏» به خوبى استفاده مى‏شود که این موقوفه هم جنبه وقف خاص داشته و هم وقف عام؛ بخشى از آن تعلق به فرزندان آن‏ حضرت داشته و بخشى دیگر به همه نیازمندان و مؤمنان.

در آخرین بخش از این وقف ‏نامه، امام (علیه السلام) از چگونگى نگهدارى و رسیدگى به این موقوفات سخن مى‏گوید و دو دستور مهم در این زمینه صادر مى‏کند؛ نخست مى ‏فرماید: «وَ یَشْتَرِطُ عَلَى الَّذِی یَجْعَلُهُ إِلَیْهِ أَنْ یَتْرُکَ الْمَالَ عَلَى أُصُولِهِ وَ یُنْفِقَ مِنْ ثَمَرِهِ حَیْثُ أُمِرَ بِهِ وَ هُدِیَ لَهُ؛ (بنده خدا على بن ابى‏طالب) با کسى که این اموال در دست اوست شرط مى‏کند که اصل این اموال را حفظ نماید و تنها از میوه و درآمدش در راهى که به او دستور داده شده و راهنمایى گردیده انفاق کند».

آنچه را امام (علیه السلام) در اینجا بیان فرموده، قاعده ‏اى کلى در تمام موقوفه‏ هاست که باید اصل آن مال سالم بماند و تنها درآمدش در موارد وقف صرف شود. حتى این تعبیرگاه به هنگام اجراى صیغه عقد وقف، گفته مى‏شود که «ان لَا یُبَاعُ وَلَا یُوهَبُ‏» یا در تعریف وقف مى‏گویند: «الوقف حبس العین و تسبیل الثمره»، ولى امام (علیه السلام) به عنوان تأکید آن را بیان فرموده مبادا کسانى از موقوف علیهم به این فکر باشند که بخشى از نخلستان را بفروشند و از ثمن آن استفاده کنند.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ سنت های فراموش شده

۱- روضه های خانگی
۲- جلسات قرآن خانگی
۳- تعلیم و تعلم قرآن

۴- گفتن اذان در خانه

طبق روایات هفت فایده دنیایی و هفت فایده آخرتی در اذان گویی هست؛

– فواید دنیوی :

۱- فایده نخست شفای از بیماری برای اهل منزل موذن است
۲- دور شدن شیاطین از آن منازل
۳- تصدیق موذن، هر کس با موذن اذان گوید ثواب موذن و هر کس اذان را بشنود ثوابی جداگانه می برد
۴- غفران گناه گذشته و ضمانت عصمت در آینده
۵- اینکه موذن وقتی اذان می گوید هفت هزار ملک درود به موذن می فرستند

– فواید آخرتی:

۱- وجوب جنت نخستین فایده آخرتی اذان گویی است
۲- اینکه موذن یک سر و گردن از همه اهل محشر بلندتر است
۳- موذن نوری دارد به اندازه آسمانها در قیامت
۴- اینکه موذن سکونت همراه با حضرت ابراهیم دارد
۵- موذن ۴۰ هزار گنهکار را در محشر شفاعت می کند
۶- تا انتهای روز قیامت در سایه عرش الهی
۷- محشور شدن با نبیین و صالحین

– فضیلت اذان در روایات :

– محمّد بن راشد می گوید: هشام بن ابراهیم به من گفت: من از بیماری خود و اینکه صاحب فرزند نمی گردم به امام رضا علیه السلام شِکوه کردم.

امام رضا علیه السلام به من فرمود: در منزل- با صدای بلند- اذان بگو.

هشام بن ابراهیم می گوید: من پس از آنکه این کار را انجام دادم. خدای متعال مرا از بیماری شفا داده و فرزندان زیادی به من کرامت فرمود.

سپس محمّد بن راشد می گوید: من نیز همیشه درگیر بیماری و مریضی بودم و کسانی که با من در خانه زندگی می کردند نیز بیمار و مریض بودند. بگونه ای که من تنها می ماندم و شخصی نبود که به من خدمت کند.

هنگامی که این حدیث را از هشام شنیدم. به کاری که امام علیه السلام فرموده بود پرداختم. پس آنگاه خداوند عزّوجلّ بیماریها را از من و خانواده ام دور ساخت والحمدللَّه

– سلیمان جعفری می گوید: امام رضا علیه السلام به من فرمود: در منزل خود اذان بگو. زیرا این کار شیطان را فراری می دهد

مردی از فقر و نداری خود به امام صادق علیه السلام شِکوه نمود.
امام صادق علیه السلام به او فرمود: هنگامی که صدای اذان را می شنوی. اذان بگو

پیامبر اکرم علیه السلام فرمود: بدرستی که خدای متعال نسیمی را مأمور کرده که صدای اذان را به آسمان ببرد.

و هنگامی که ملائکه صدای اذان را از اهل زمین می شنوند می گویند: این صدای امّت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم است که به یگانگی خدا اقرار می کنند و آن ملائکه تا پایان آن نماز برای افراد این امّت استغفار می کنند.

۲️⃣ یکشنبه روز جهانی کودک

روز جهانی کودک به عنوان روز تجلیل از کودکان، این سرمایه های ملی شناخته شده است. کودکان آینده سازان این کشور هستند و باید روزی مخصوص به خود داشته باشند.

در کشور عزیزمان ایران ۱۶ مهر به عنوان روز ملی کودک نام گذاری شده است روز جهانی کودک یک تاریخ یادبود است که به افتخار کودکان و به منظور یادآوری حقوق آنها برگزار می شود.

کودکان روحیه لطیفی دارند و حساس ترین گروه جامعه هستند. آنها دائم در معرض آسیب های مختلفی از جمله قربانی هایی که در جنگ و حوادث طبیعی تا رفتارهای اشتباه والدین، قرار می گیرند.

با پیشرفت های بسیار در دهه های متوالی، هنوز میلیون ها کودک بدون حقوق اولیه خود زندگی می کنند. در حال حاضر بیشتر از هر زمانی، زندگی آنها تحت تاثیر خشونت، جنگ، طلاق، مشکلات روانی و بی توجهی قرار دارد.

۳️⃣ سه شنبه ۱۸ مهر روز جهانی سلامت

سلامت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی هایش را باز می شناسد و قادر است با استرس های معمول زندگی خود کنار بیاید.

سلامت روان چیزی فراتر از فقدان یا نبود بیماری روانی است، بعد مثبت سلامت روان که سازمان بهداشت جهانی در تعریفی سلامتی بر روی آن تاکید دارد یک حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و هیچ کدام از ابعاد بر دیگری برتری ندارد و مفهوم سلامت روانی آن شامل آسایش ذهنی، احساس خودتوانمندی، کفایت و شناخت توانایی خود در محقق ساختن ظرفیت های عقلی و هیجانی خویش است.

دستیابی به اهداف سلامت روان شامل افزایش توانایی های افراد و جامعه و قادرسازی آنها در راه رسیدن به اهدافشان است که به همه ی ما مربوط است نه فقط به کسانی که از بیماری های روانی رنج می برند.

هیچ گروه و طبقه ای از اختلال روانپزشکی مصون نیست ولی افراد بیکار، فقرا، حاشیه نشینان شهرها، نوجوانان، جوانان، سالمندان، زنانی که قربانی خشونت خانگی هستند، مصرف کنندگان مشروبات الکلی، دخانیات و مواد مخدر بیشتر در معرض خطر ابتلا به این اختلالات هستند.

متاسفانه در تمام دنیا به سلامت روان و بیماریهای روانی به اندازه ی سلامت جسمانی و بیماری های جسمی اهمیت داده نمی شود و مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است.

۴️⃣ 13 مهرماه آغاز هفته نیروی انتظامی

در تقویم رسمی ایران روزی به نام روز نیروی انتظامی به ثبت رسیده است هر سال در این روز به مدت یک هفته، بزرگداشت ناجا صورت می پذیرد و از زحمات و فداکاری های نیروی انتظامی تقدیر و تشکر به عمل می آید .

نیرویی که جانفشانی های بسیار فراوانی را در راه امنیت کشور به جا گذاشته است و جان نیروهای خود را فدای این مرز و بوم کرده اند تا هموطنانشان در آرامش و امنیت کامل زندگی کنند

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی است مسلّح در اطاعت فرماندهی کل قوا و وابسته به وزارت کشور که فرمانده آن از طرف مقام معظم رهبری منصوب می شود.

بنابر ماده ۳ ادغام نیروهای انتظامی، هدف از تشکیل این نیرو، استقرار نظم و امنیت، تأمین آسایش عمومی و فردی، نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چارچوب این قانون در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران است.

حضرت آیت اللّه خامنه ای فرماندهی کل قوا، در سخنانی درباره نیروی انتظامی فرموده اند: «نیروی انتظامی، آن سازمان رشید، آن بازوان توانا، آن شانه های پرتحمّلی است که می تواند و می خواهد این بار سنگین را بر دوش بگیرد و این خدمت بزرگ را برای مردم انجام دهد …. نیروی انتظامی، هم باید با عزّت، هم با امانت، هم با کارایی خود، در محیط زندگی مردم بدرخشد. آن ملتی که نیروی انتظامی خود را عزیز می داند، او را با خود یگانه می شمارد و به او اعتماد می کند، ملت خوشبختی است. مردم نیروی انتظامی را باید از خود بدانند … مردم احساس آرامش می کنندکه ببینند جوانان، مردان و زنان در این سازمان بزرگ و کارآمد، با انجام صحیح وظایف خود، می توانند آن چه از آنان متوقع است، آن را محقق کنند».

از فرماندهی محترم و کارکنان خدوم انتظامی شهرستان بابت مجاهدت خستگی ناپذیرشان در تامین امنیت شهروندان تقدیر و تشکر دارم.

۵️⃣ سرخط‌های بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت (۱۱/ ۰۷/ ۱۴۰۲)

– قاصر بودن فهم و زبان بشری از فهم و بیان شخصیت و فضائل والای پیامبر اعظم (ص)

– جهاد کامل در راه خدا، راه ادای دِین به پیامبر

– احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم، علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب الهی

– فراخوان سران و سیاستمداران کشورهای اسلامی و صاحب نظران و نخبگان جهان اسلام به تفکر بر روی این پرسش “دشمن اتحاد کشورهای اسلامی کیست و اتحاد مسلمانان به چه کسانی ضرر می‌زند و مانع دست ‌درازی و غارتگری و دخالت‌های آنها می‌شود؟”

– اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ خط مشی واحد در مسائل اساسی، راه مقابله با دخالت آمریکا و قدرت‌های زورگو

– بشارت تحقق وعده «موتوا بغیظکم» قرآن در خصوص رژیم صهیونیستی

– قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده‌ی محکوم به باخت

– نهضت فلسطین، امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه

۶️⃣ 15 مهر روز روستا و عشایر

جامعه روستایی و عشایری خاستگاه تمدن بشری است که با فرهنگ و شیوه زندگی مخصوص خود مردمانی صبور، تلاشگر، معتقد و غیور را تربیت کرده‌اند. این جامعه به عنوان سنگ زیربنای تولید، برخلاف نسبت جمعیتی پایین، نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور ایفا می‌کنند و به مثابه کانون‌های کوچک تولیدی، سهم بزرگی در توسعه همه جانبه دارند.

اگر چه نفت، صنعت و خدمات سهم به سزایی در اقتصاد ملی دارند اما اقتصاد روستایی و عشایری در مقابل منابع طبیعی پایان‌پذیر، جزو اقتصاد پایان‌ناپذیر محسوب می‌شود.

نگاهی به جمعیت روستاها و عشایر نشان می‌دهد که این جمعیت مولد، کم حاشیه و نجیب، به دور از آلودگی و معضلات کنونی شهرها و وابستگی کمتر به منابع نفتی، نقش ارزشمندی در توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

روستاییان و عشایر در تامین غذا، امنیت غذایی، سلامت تولید مواد غذایی پیشتازند؛ نقش پر رنگی در صنعت توریسم و صنایع دستی دارند؛ و تولید کننده فرهنگ و آداب و سنن بسیاری در کشور بوده و هستند و نقش مهمی را در تأمین امنیت کشور به ‌خصوص در مناطق مرزی و دور افتاده ایفا می‌کنند.

– مشکلات عشایر شهرستان

– جاده‌های عشایری نابسامان هستند

با فرارسیدن فصل پاییز و آغاز آهنگ کوچ جلوه های زیبایی از حضور عشایر و برپا شدن چادرها در کوه و دشت نمایان می‌شود اما در پس این صحنه‌های جذاب حضور سختی‌های کوچ و کمبود امکانات و دست اندازهای مسیرهای، ایل راه‌ها و میان‌بندها کوچ نشین‌ها را رنج می‌دهد.

سالانه اعتبار خوبی برای ترمیم جاده های عشایری هزینه و بصورت موقت مرمت و بازگشایی می‌شود اما به دلیل اینکه زیرساخت محکمی ایجاد نمی‌شود با کمترین بارش و سیلاب این جاده ها بسته و خانوارهای عشایری به ویژه در زمان بارش بامشکلاتی روبرو می‌شوند.

همانگونه که عشایر به آب آشامیدنی سالم نیاز دارند برق نیز از دیگر اولویت های آنها است که با رساندن آن به چادرهای عشایر می توان ضمن پاسخگویی به این نیاز در آنها به حفظ محیط زیست هم کمک کرد.

عشایر برای یافتن چراگاه‌ها همراه با دام خود مسیرهای سخت گذر و طولانی را می پیمایند اما کمبود علوفه در مراتع و گرانی علوفه دستی آنان را نگران کرده و رنج می دهد

ناوگان آبرسانی سیار به جامعه عشایری ، باید متناسب با جمعیت آنها باشد هر چند اقدامات خوبی شده و امکاناتی فراهم شده اما کفایت نمی کند.

– سهمیه آرد مصرفی خانوارهای عشایری کافی نیست

جامعه عشایری به دلیل نوع زندگی وابستگی بالایی به مصرف نان به عنوان منبع اصلی غذایی خود دارند بر این اساس میزان نیاز آنان به آرد و نان نسبت به جامعه شهری و روستایی که در سبد غذایی مصرفی خود از تنوع غذایی گسترده تری بهره می‌برند، بیشتر است.

– مشکل آموزش و پرورش عشایر

مدرسه عشایری استان بوشهر زیر مجموعه اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان فارس است و با توجه به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان عشایری در استان بوشهر هستند می طلبد شاخه ای از آموزش و پرورش عشایر در این استان وجود داشته باشد.

به دلیل نبود آموزش و پرورش عشایر در استان بوشهر معلمان برای پیگیری‌های اداری خود باید به استان فارس مراجعه کنند و همه این شرایط موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و معلمان شده است.

بنا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۷/۱۴) بدین شرح اعلام شد…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۷/۱۴) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط سرهنگ علی یاری فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان به مناسبت هفته فراجا

۲) برپایی ایستگاه صلواتی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان جهت پذیرایی از نمازگزاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی

۳) برپایی ایستگاه سلامت توسط بهداری فراجا و انجام تست فشار خون

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص)

۵) برپایی میز خدمت با حضور مدیران ادارات ورزش و جوانان ، صنعت، معدن و تجارت ، امور مالیاتی ، شبکه بهداشت و درمان ، اتاق اصناف و فرماندهی انتظامی شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۶) برپایی ایستگاه فروش کتاب های سیره شهدای والامقام

۷) اهداء جوایز برگزیدگان مسابقه پیام جمعه تاریخ ۷ مهرماه توسط امام جمعه، مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرورش، فرمانده و رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشتستان

۸) اهداء جوایز برگزیدگان مسابقه عکس رضوی (ویژه پیاده روی بزرگ ولایت) کانون خدمات رضوی شهرستان توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه، آقایان عباسعلی اسدی دبیر و حبیب قاسمی مسؤول رسانه کانون خدمات رضوی شهرستان دشتستان

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی از فضای مجازی که دوست دارید استفاده نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.