×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابشار تنگه درزو اخند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام برای دیدن آبشار زیبای درزو که آخرین آبشار این دره هست باید قسمتی از مسیر را پیاده برید…

استان بوشهر، شهرستان عسلویه، روستای اخند و بهترین زمان سفر از آبان ماه تا اردیبهشت ماه است …

این آبشار حدود ۵۷ متر ارتفاع دارد و در طول مسیر آن برکه‌ها و آبگیرهای مختلفی دیده می‌شوند. حوضچه‌های تنگه درزو از دو متر تا بیش از ده متر عمق دارند، لذا محل مناسبی برای شنا کردن در آب و هوای گرم منطقه است. اگر در ماه‌های گرم سال به این منطقه سفر می‌کنید، آبتنی یکی از تفریحات لذت بخش آبشار درزو محسوب می‌شود. آبشار دارای آبریزها و یا آبشارهای متعددی است، که از ده متر تا ۵۷ متر متغیر است. آخرین محل ریزش آب که بلندترین آنها هم هست، آبشار درزو است. که مقصد ما خواهد بود……

وسایل و تجیهزات لازم در سفر به آبشار درزو عسلویه…

داشتن وسایل مناسب لذت سفر به این آبشار را برای شما دو چندان خواهد کرد. از وسایل ضروری برای بازدید از این آبشار می‌توان به کفش مناسب یا کفش کوه‌پیمایی، آب آشامیدنى، پاور بانک، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابى، قمقمه آب، یک وعده غذا و میان وعده مقوى و کیسه زباله است. در صورت تمایل به شنا، لباس شنا، حواله و لباس اضافه نیاز دارید. آب آبشار درزو با آن که شیرین است اما قابل شرب نیست. تلفن همراه در دره آنتن‌دهی ضعیفی دارد.

مسیر ابشار درزو

نکته قابل ذکر این است، که مسیر منتهی به آبشار صعب العبور بوده و نمی‌توان با خودرو به آنجا رسید. بنابراین پس از رسیدن به روستای اخند باید به سمت شمال به پیش بروید. از اینجا به بعد را با پای پیاده پیموده تا به دامنه کوه درزو برسید. مسیری که شما را به این ابشار می‌رساند، یک رودخانه خشک شده است که حدود یک و نیم الی دو ساعت بطول می‌انجامد….

در طول مسیر تعدادی حوضچه‌های آب دیده می‌شود که مکان مناسبی برای استراحت و شنا کردن است. نکته قابل ذکر این است که برای رسیدن به آبشار از راهنماهای بومی کمک بگیرید، تا راه را گم نکنید. طبیعت سرسبز، خنکی هوا و برکه‌های تنگه شما را به وجد خواهد آورد. توصیه می‌شود هنگام بازدید از ابشار درزو عسلویه ثبت تصاویر و لحظه‌های ناب خود را فراموش نکنید. این تصاویر بیاد ماندنی همواره یاد و خاطره این سفر حیرت انگیز را برای شما زنده نگه می‌دارند….

آدرس و مسیرهای دسترسی به آبشار درزو

برای رسیدن به این ابشار می‌توانید بصورت زمینی و یا هوایی به عسلویه سفر کنید. فرودگاه عسلویه همه روزه دارای پرواز بوده و به راحتی می‌توان به آنجا سفر نمود. همچنین در صورت سفر زمینی می‌توانید از مسیر شیراز و یا بوشهر خود را به عسلویه برسانید. برای سفر به عسلویه با قطار باید ابتدا به شهر شیراز سفر کرده و سپس خود را بوشهر برسانید. در جاده منتهی به بندر عسلویه، تعداد زیادی نیروگاه و پالایشگاه دیده می‌شوند. در شب هنگام چراغ‌های متعدد جاده زیبایی خیره‌کننده‌ای به جاده می‌دهند. همچنین در طول شب هوا مطبوع است و از آفتاب داغ و سوزان منطقه بویژه در فصول گرم سال خبری نیست. پس از رسیدن به شهر عسلویه باید مسیر روستای اخند را در پیش بگیرید. روستا در فاصله ۱۵ کیلومتری عسلویه واقع شده و شما را به تنگه و آبشار درزو می‌رساند.

از آنجا که این آبشار در محیط بکر و میان کوه‌ها اخند واقع شده است، برای بکر و تمیز ماندن آن حتما زباله‌ها را جمع‌آوری کنید و در طبیعت رها نکنید. این آبشار از آبشارهای بکر ایران است که در آن هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد. گردشگری بوشهر 

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی که دوست دارید استفاده نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.