×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه دشتستان: دولت به نگرانی نخلداران توجه نماید

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۶/۱۷ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید….

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– سه برکت مهم نهضت عاشورا

۱٫ تمایز اسلام ناب محمدی از اسلام‌های التقاطی اموی و …

اولین پیامد و اثر حماسه کربلا، این بود که اسلام اموی از اسلام علوی جدا شد. مردم فهمیدند اسلام یزید اسلام اموی است و اسلام امام حسین علیه السلام اسلام علوی است. مشخص شد در اسلام اموی شراب‌خوردن، ظلم‌کردن و جنایت‌کردن مجاز است. در حقیقت اسلام اموی یک اسلام تصنعی و جعلی است. اسلام حقیقی اسلامی است که أباعبدالله علیه السلام در راهش همه‌چیزش را فدا کرد. امروز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بصیرت‌داشتن، توجه به ابعاد این نظریه نورانی امام خمینی و امام خامنه‌ای یعنی نظریه تمایز و تقابل دو نوع قرائت از اسلام در صورت دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی است. این نظریه الهی اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمه‌الله طرح شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبه‌های بیشتری نیز به آن افزوده شد. برای مثال، رهبر انقلاب در پیام حج امسال خود، سه مسأله‌ی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسأله‌ی فلسطین» و «مسأله‌ی درک تفاوت اسلام‌ ناب-اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسأله‌ی اتحاد جهان اسلام و مسأله‌ی فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده‌، اما به نظر می‌رسد مسأله‌ی سوم آن‌چنان‌که باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است. حال آن‌که امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسأله‌ صدچندان شده است. «اسلام آمریکایی دو شاخه دارد: یک شاخه اسلام متحجّر، یک شاخه اسلام سکولار. استکبار از هر دو شاخه پشتیبانی کرده‌اند و می‌کنند؛ یک جاهایی آنها را به‌وجود می‌آورند، یک جاهایی آنها را راهنمایی می‌کنند، یک جاهایی آنها را کمک می‌کنند؛ اسلام ناب در مقابل آنها است؛ اسلام ناب اسلامی است که همه‌جانبه است؛ از زندگی فردی و خلوت فردی تا تشکیل نظام اسلامی، همه را شامل می‌شود» (۱۴/۰۳/۱۳۹۵).

۲٫ شکسته‌شدن ابهت‌های پوشالی طاغوت

دومین پیامد حادثه عاشورا جرأت مبارزه با طاغوت و ظلم یزید بود. نهضت عاشورا به عالم فهماند که با یزید هم می‌شود درافتاد ولو با عده‌ای اندک؛ یعنی آن ابهت شکست، آن قدرت شکست که بگویند کسی نمی‌تواند با بنی‌امیه در بیفتد، حکومت چهل ساله‌ای که معاویه در شام پایه‌هایش را محکم کرده بود کاری کرده بود که مردم آنچنان مطیعش بودن که هر طور دین را برایشان تعریف می‌کرد، می‌گفتند باشد، مثلاً: سب علی کنید، از آن حضرت فضیلت‌سوزی کنید برای برخی فضیلت‌سازی، نماز جمعه را چهارشنبه بخوانید و… اما شهادت امام حسین علیه السلام این رام‌بودن و این مطیع‌بودن را شکست.
بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است / که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است
نه ظلم کن به کسی نی به زیر ظلم برو / که این مرام حسین است و منطق دین است

۲️⃣ پیام‌های افتتاح بزرگترین و ایرانی‌ترین پروژه گازی

تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از یک وقفه ۲۰ ساله، دستاوردی مهم برای بخش انرژی ایران است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل ناترازی گاز خصوصاً در فصل سرما را حل کند و از مشکلات کشور در زمستان‌ها بکاهد.

این دستاورد نشان‌دهنده‌ی قدرت و نفوذ شعار جاودانه “ما می‌توانیم” است و نماد توانمندی‌های فنی و عزم متخصصان ایرانی در غلبه بر چالش‌ها و تکمیل پروژه‌های پیچیده است.

افتتاح این ابر پروژه در طول دو سال و حدود ۴ سال زودتر از موعد مقرر نشان می‌دهد نگاه‌ها و رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت‌ها چقدر مهم است.

یک دولت کشور را برای سالها معطل آمد و رفت شرکت توتال می‌کند و دولت دیگر بدون معطلی و توجه به آمد و شد خارجی‌ها و اخم و لبخند آنها اولویت را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی قرار داده و معجزه توان علمی و فنی و روحیه و مدیریت جهادی را به همگان می‌نمایاند.

۳️⃣ حماسه بزرگ اربعین و یادآوری چند نکته

حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و میهمانانی عزیز از کشورهای همسایه، یک نصاب جدید و تاریخی به‌ شمار می‌آید. در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت و دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسؤولان استانی و شهرستانی قابل تقدیر است. البته در مواردی که کم هم نیست باید آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.

مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه “مردمی‌بودن” و “مردمی‌ماندن” راهپیمایی اربعین و جستجوی دقیق برای کاهش دخالت دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم گری است.

۴️⃣ جمعه سیاه (قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷)

قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور، در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید.

کشتار بیرحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می کرد با فریبکاری از خود چهره ای صلح دوست ، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد .

۵️⃣ دولت به نگرانی نخلداران توجه نماید

با توجه به اینکه نخلداران عزیز در آستانه برداشت خرمای جدید خود هستند به دلیل مشکلات گذشته سخت نگران عرضه محصول خود هستند.

متاسفانه طی سال های اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به به شدت بالا رفته و قیمت آن هیچ تناسبی با هزینه های سنگین تمام شده آن ندارد تا جایی که نخلداران نه تتها سودی نمی برند بلکه متضرر هم می شوند.

لذا یکی از مطالبات بحق نخلداران خرید تضمینی خرماست چنانچه جهاد کشاورزی در امر خرید خرما به نفع باغداران ورود نکند بیشتر نخلداران همچون سال گذشته متضرر خواهند شد و دیگر رغبتی به این شغل مقدس نخواهند داشت.

۳٫ شکستن انسداد راه حق و باز شدن راه پیشروی حق برای همیشه تاریخ

سومین پیامد حادثه عاشورا ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا است که این بسیار مهم است. امام صادق علیه السلام فرمود: پنج سال هاشمیان برای امام حسین علیه السلام در مدینه عزا نگه داشتند و در خانه‌هایشان غذای رسمی طبخ نشد، مهمانی رسمی برگزار نشد، لباس عزا از تنشان بیرون نیامد(سوگنامه آل محمد، ص ۵۴۲). همین امر بنیانگذاری فرهنگ اعتراض و اعلام حقانیت موضع سیدالشهداء در جامعه بود. به تبع این روحیه مبارزه، شاهد اعتراض‌ها و قیام‌های انفرادی هم هستیم. به مرور زمان و تا امروز تاریخ، این مسیر ادامه دارد و تبدیل به فرهنگ «کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء» شده است. به بیان امام خمینی رضوان الله علیه: «این کلمۀ «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمۀ بزرگی است… ارض کربلا در روز عاشورا چه نقشی را بازی کرد، همۀ زمین‌ها‌‎ ‎باید آنطور باشند. نقش کربلا این بود که سیدالشهداء(سلام الله علیه) با چند نفر جمعیت‌‎ و عدد معدود، آمدند کربلا و ایستادند در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار. در مقابل امپراتور زمان ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند، ‎و شکست دادند یزید را. همه‌جا باید اینطور باشد. همه روز هم باید اینطور باشد. همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز عاشوراست و ما باید مقابل ظلم ‎بایستیم؛ و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را ما پیاده کنیم، انحصار به یک زمین ‎نداشته؛ انحصار به یک افراد نداشته. قضیۀ کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند‌‎ نفری و یک زمین کربلا نبوده. همۀ زمین‌ها باید این نقشه را اجرا کنند، و همۀ روزها غفلت‌‎‎ نکنند»(صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۱۲۲-۱۲۳).

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ علائم و نشانه های نزدیک شدن به قله

۱- مردم ایران و نظام انقلابی ایران طی ۴۵ سال گذشته، به مراتب از ابتدای انقلاب قوی‌تر شده‌اند و در مقابل دشمنان ایران چه در سطح جهانی و چه در سطح منطقه‌ای رو به ضعف نهاده‌اند. حال و روز امروز صهیونیستها از یک سو و قوت و اقتدار محور مقاومت از دیگر سو مهم‌ترین گواه صدق این ادعا است.

۲- روزگاری نه ‌چندان دور در دهه ۹۰ و قبل از آن آمریکا در هر مناسبت و مقطع از روی‌ میز بودن گزینه نظامی و حتی طراحی حمله به ایران سخن می‌گفت اما امروز ایران اسلامی به درجه‌ای از بازدارندگی فعال رسیده است که دیگر دشمن جرأت بر زبان راندن حمله نظامی را ندارد چه رسد به اقدام به آن.

۳- جنگ اقتصادی و تحریم‌های رنگارنگ و متنوع بیش از چهار دهه بر ایران انقلابی فشار وارد کرده و می‌کند اما اکنون به ‌خاطر عظمت استقامت ملت ایران، تحریم‌ها قدرت خود را از دست داده است و به ‌خاطر سیاست متوازن ایران در رفع تحریم‌ها و شرطی‌نکردن اقتصاد به زلف مذاکرات و نیز اتخاذ سیاست‌های درست خصوصاً در دولت سیزدهم و نیز تلاش برای خنثی‌سازی تحریم، موجب شده است در بسیاری عرصه‌ها تحریم‌ها کم‌اثر شود و حرکت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها باشتاب بیشتری انجام شود.

۴- در عرصه فرهنگی نیز علیرغم حجم بی‌امان جنگ فرهنگی تمام‌عیار دشمن که نمونه آن را در سال گذشته و در هنجارسازی بی‌حجابی دیده و می‌بینیم، باید بگوییم در بسیاری از این حوزه‌ها، نیز در حال بازسازی نیرویی و توانمندسازی هستیم و ان شاءالله دشمن را در این میدان نیز شکست خواهیم داد.

۵- در عرصه علم و فناوری در عرصه ‌های مختلف راه‌های میان‌بُر زیادی را رفته‌ایم و مرزهای دانش را علیرغم شگفتی دشمن درنوردیده ‌ایم و ما می‌توانیم را تجربه کرده‌ایم. طبیعی است مسیر آینده در این راه روشن‌تر است.

۶- طبیعی است این مطلب اصلاً به‌ معنای ندیدن مشکلات فراوان، بی‌تدبیری‌ها و ضعف تدبیرها، معضلات اجتماعی و فرهنگی نیست؛ اتفاقاً همه به این مشکلات اذعان داریم، ناراحتیم و حتی اعتراض داریم. انتقاد هم داریم اما انتقاد را به ‌خاطر اعتقادمان به نظام و دلبستگی به آن می‌گوییم.

۷- نزدیک‌ شدن به قله، اتفاقاً به ‌معنای تمام‌ شدن مشکلات نیست بلکه هرچه به قله نزدیک می‌شویم، عده‌ای نفس کم می‌ آورند. عده‌ای توان از دست می‌دهند و به اصطلاح می‌بُرّند. به همین خاطر مخاطب اولشان را مسؤولان قرار می‌دهند و ایشان را توصیه به خسته ‌نشدن می‌کنند.

✅ برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۶/۱۷)

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۶/۱۷) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام کاظمی با موضوع قیام امام حسین علیه السلام

۲) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء

۳) برپایی ایستگاه کمک به دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.