×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
 امام جمعه دشتستان: مسؤولان موانع قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری را برطرف نمایند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید….

گزیده ای از خطبه اول به شرح زیر اشاره می گردد:

– علل ماندگاری قیام حسینی (ع) (به مناسبت ماه محرم)

برخی از عمده‌ترین دلائل ماندگاری نهضت عاشورا، عبارت است از:

۱. اراده الهی

۲. عمل صالـح

۳. جامعیت

۴٫ رهبری الهی

۵. حق‌محوری

۶. یاران مخلص و باوفا

ششمین عاملی که باعث ماندگاری نهضت کربلا شد عناصر و اصحاب می‌باشند. در تاریخ مشاهده می‌شود وقتی موسی بن عمران علیه السلام قومش را به جنگ با دشمنان دعوت می‌کند، می‌گویند خودت با خدا بروید و بجنگید وقتی پیروز شدید ما می‌آییم (قَالُوا یا مُوسَى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِیهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّکَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ).

در جنگ اُحُد پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فریاد می‌زد کجا فرار می‌کنید؟ عده اندکی دور پیامبر گرامی اسلام ماندند و عده زیادی فرار کردند.

قوم طالوت می‌گفتند: «لَا طَاقَهَ لَنَا الْیوْمَ بِجَالُوتَ وَ جُنُودِهِ» (بقره: ۲۴۹) ما طاقت

جنگ با جالوت را نداریم. اما اصحاب اباعبدالله علیه السلام شب عاشورا چه گفتند؟ زهیر بن قین گفت: به خدا قسم دوست داشتم هزار مرتبه کشته شوم و سپس زنده شوم و در عوض، خدای متعال کشته شدن را از شما و از جوانان اهل بیت برطرف کند.

مگر وقتی عمرو بن قرظه که غرق تیر روی زمین افتاد اباعبدالله بالای سرش آمد نگفت «یا ابْنَ رَسُولِ الله أَوَفَیتُ» آیا وفا کردم یا نه؟ حضرت فرمود: آری، تو پیش از من در بهشت خواهی بود؛ سلام مرا به رسول خدا برسان و خبر ده که من هم می‌آیم.

وقتی مسلم بن عوسجه در خون خود غلتید چشم‌هایش را باز کرد دید حبیب بن مظاهر و امام حسین بالای سرش آمده‌اند، حبیب پیش آمد و گفت:‌ ای مسلم بن عوسجه! بر خاک افتادن تو بر من گران است؛ مسلم آهسته گفت: خداوند تو را به خیر بشارت بدهد. حبیب گفت: اگر نمی‌دانستم که من نیز ساعتی دیگر به تو خواهم پیوست، دوست داشتم هرچه که می‌خواستی انجام شود، وصیت کنی تا آن‌طور که شایسته خویشاوندی و پیوند من است آنها را به کار ببندم. مسلم در حالی که به امام حسین علیه السلام اشاره می‌کرد، گفت: خدا تو را بیامرزد، من تو را به این شخص سفارش می‌کنم تا در راهش کشته شوی. نگفتند «لَا طَاقَهَ لَنَا الْیوْمَ بِجَالُوتَ وَ جُنُودُهُ» همه محکم ایستادند. مگر بچه شهید نیامد یا اباعبدالله! بگذار من به میدان بروم وقتی به میدان آمد صدا زد:

أَمیرِی حُسَیْنٌ وَ نِعْمَ الأمیرُ / سُرُورُ فُؤادِ الْبَشیرِ النَّذیرِ

عَلِیٌّ وَ فاطِمَهُ والِداهُ / فَهَلْ تَعْلَمُونَ لَهُ مِنْ نَظیر

امیرم حسین است و چه خوب امیری است. او مایه شادی دل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، بشارت‌دهنده و انذار‌کننده است. پدرش علی علیه السلام و مادرش فاطمه علیهاالسلام است آیا نظیری برای او سراغ دارید.

حضرت عباس علیه السلام آب روی آب ریخت و تشنه از شریعه بیرون آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان افزود…

۱️⃣ 14 مرداد روز جهانی حقوق بشر اسلامی 

آزادی و کرامت انسانی ودیعه الهی است که به عنوان یک اصل باید مورد توجه همگان، اعم از افراد و دولت‌ها قرار گیرد. حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین گفتمان‌های جهان معاصر به ویژه در میان کشورهای اسلامی محسوب می‌شود. با توجه به شرایط حاکم در عرصه بین‌المللی و اینکه حقوق بشر به ابزاری در دست استکبار جهانی درآمده است و همچنین به منظور حمایت و دفاع از تصویر واقعی اسلام ضرورت دارد تا مسلمانان، حقوق بشر موجود در مبانی و آموزه‌های انسان‌ساز اسلام را به درستی به جامعه جهانی معرفی کنند.

روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی فرصت مغتنمی است که دولت های اسلامی و نخبگان مسلمان در عرصه نظر و عمل دیدگاه های خود را برای معرفی مبانی حقوق بشر اسلامی و افشای مظاهر غیر انسانی حقوق بشر غربی ابراز نمایند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و پیشقراول در معرفی حقوق بشر اسلامی باید در این حرکت جلودار بوده و کشورهای مسلمان و نهادهای حقوق بشری را برای اتخاذ اقدامات جدی و ترویج گفتمان حقوق بشری با تأکید بر عدالت و کرامت انسانی تشویق نماید.

۲️⃣ 17 مرداد روز خبرنگار 

نقش رسانه‌ها در تعمیق و گسترش اخلاق بسیار حائز اهمیت است. رسانه‌های همگانی و ارتباط جمعی، در ایجاد نشاط، شور، شوق و مشارکت همگانی در اخلاقی‌سازی جامعه و وارد کردن اخلاق درخصوصی‌ترین محیط زندگی افراد نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند. به گونه‌ای که با رسانه‌ای شدن اخلاق،‌ عموم مردم درک عینی و ملموسی از اخلاق به دست خواهند آورد.

رسانه‌ها موظند که اصول دینی، اخلاقی و مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی را رعایت کنند. در حفظ امنیت، نظم عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه کوشا باشند. برای حیثیت و حریم خصوصی افراد ارزش قائل باشند.

از ترویج شایعات و خبرهای غیرموثق خودداری کنند. در ادبیات گفتاری و نوشتاری خود دقت کنند.

 با تفکری آزاد و اصولی قدم در راه پیشرفت کشور بردارند. به تقویت نظام کمک کنند.

از ترویج خشونت، بی اعتمادی، تهمت و … جلوگیری کنند، نباید باعث ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شوند، نباید غرض ورزانه کاخ آرزوهای خود را بر ویرانه های شخصیت و زحمات دیگران بنا کنند. بهتر است با افزودن نکات مثبت در خویش به آمال خود برسند.

رسانه اخلاقی، رسانه‌ای است که برای رسیدن به هدف، استفاده از هر وسیله ‌ای را مجاز نداند ، اخلاق رسانه‌ای ایجاب می‌کند اطلاعات در جای خود استفاده شوند و از ارائه آمار و اطلاعات سلیقه ای و غلط و یا وارونه جلوه دادن حقایق جلوگیری شود.

رسانه باید از آلوده شدن به تهمت و افترا به شدت پرهیز کند. دوری از تحریف حقایق و پرهیز از غوغاسالاری، جلوگیری از افشای اسرار و آبروی مومنان و فاش کردن اسرار حاکمیتی از جمله رسالت‌های مهم رسانه‌ها است که هر کدام از اینها سمی مهلک برای رسانه محسوب می‌شود.

جلوگیری از ترویج باطل، اجتناب از جنگ روانی علیه مردم، عدم چهره‌سازی گروه‌های منحرف و افراد بی آبرو برای کسب آبرو، جلوگیری از تفرقه و تمسخر دیگران از دیگر رسالت‌های رسانه‌هاست که متاسفانه گاهی خلاف آن دیده می‌شود.

۳️⃣ چهارشنبه ۲۲ محرم و ۱۸ مرداد روز بزرگداشت مدافعان حرم 

– نشر رایحه شهادت در جهان اسلام؛ از برکات عظیم شهدای مدافع حرم

مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم واژه‌ای مقدس است که در نبرد با تروریسم تکفیری و داعش در عراق و سوریه و در حماسه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت مصطلح گردید و در اندک زمانی، نظریه مدافعان حرم تبدیل به‌ یک گفتمان و فرهنگ نسبتا فراگیر و تاثیرگذار در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و امنیتی گردید؛ بطوری که خیل عظیمی از جوانان کشورهای منطقه غرب آسیا و حتی اروپا و آمریکا را نیز راهی کشورهای یاد شده نمود تا از حرم اهل بیت عصمت و طهارت دفاع نمایند.

۴️⃣ شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی

«سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود.

اعضای شبکه‌ گسترده‌ی تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند، بازداشت شدند.

مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه ‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهد شد.

۵️⃣ 16 مرداد آغاز پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل نظام مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.

به تعبیر قرآن کریم سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر خود آن ملت بخواهد، لذا از همه افراد واجد شرایط دعوت می شود برای شوربخشی به انتخابات و حضور حداکثری مردم در این مرحله از انتخابات ثبت نام نمایند.

۶️⃣ قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری

این قانون در راستای ترویج جوانی جمعیت بسیار قانون خوبی است اما در مقام اجرا با مشکلاتی مواجه است از جمله در مورد آورده اولیه واگذاری زمین برای خانواده ها در توان متقاضیان نیست و قسطی کردن آن در ۷ قسط هم نتوانسته مشکل را برطرف نماید و اقساط تسهیلات بانکی نیز بالاست و از توان داوطلبان که از زوج های جوان هستند خارج است، لذا مسؤولان محترم برای تشویق فرزندآوری باید این موانع را برطرف کنند.

#نمازجمعه

✅ برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۵/۱۳)

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۵/۱۳) توسط حجه الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام مهدی شفیعی نسب با موضوع اهمیت نماز جمعه

۲) برپایی ایستگاه صلواتی توسط موکب قمر بنی هاشم ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان جهت پذیرایی از نمازگزاران جمعه

۳) برپایی ایستگاه سلامت توسط کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج هجرت

۵) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی که دوست دارید استفاده نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.