×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نمازجمعه برازجان رتبه برتر کشوری را دارد/ انتقاد ما از مسؤولین و مدیران جنبه تخریبی ندارد/ تاسیس نمازجمعه در بخش ارم و بوشکان/ امام جمعه شهرستان دشتستان چندین کتاب به چاپ رسانده است

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، پیش از ظهر سه شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲، نشست مطبوعاتی حجته الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور با اصحاب رسانه برگزار شد.

امام جمعه دشتستان در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: اصحاب رسانه، رسالت نظارت بر جامعه را داشته و مردم را از بدی ها بازداشته و به سمت خوبی ها هدایت کنند.

وی در ادامه افزود: چشم های بیدار و هوشیار در جامعه اگر پیوسته تذکر داده و یادآوری کنند، به اصلاح جامعه کمک کرده و معضلات جامعه کاسته می شود، شما از رسانه ای که دارید مطالب را انتشار داده و ما نیز در کنار شما بوده و زبان گویای مردم در تریبونی که داشته هستیم، در کنار مردم پیگیر مشکلات و مطالبات به حق آنها هستیم، همه در یک سنگر بوده و همه ما رسانه هستیم، در راستای اهداف انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی، دفاع از مظلوم، اعتراض نسبت به افرادی که به مردم ستم کرده اند، هستیم.

حجته الاسلام مصلح اضافه کرد: رسانه سخنگوی مردم بوده و فعالیت های مثبت نظام را برجسته کرده تا امیدواری مردم نسبت به نظام و آینده افزایش پیدا کند، دستاوردها و پیشرفت های این انقلاب در زمینه های بهداشتی، خدماتی، عمرانی و … اطلاع رسانی شده که ارزشمند است، با امید به آینده بهتر، پویا و فعال هستیم، با بیان خوبی ها و کارهای مثبت و دستاوردهای عظیم نظام، مردم را امیدوار و در کنار آن باید ضعف ها و مشکلات را پیگیری و عنوان کرده تا شاهد برطرف شدن آنها باشیم.

وی ادامه داد: رو به رشد خواهیم بود و آینده این انقلاب را همراه با پیشرفت و عزت خواهیم دید، در مقایسه با ۴۰ سال گذشته در تمامی عرصه ها مستقل تر، توانمند تر و قوی تر شده ایم، در منطقه و کشورهای لبنان، سوریه و … حرف اول را ایران می زند.

امام جمعه دشتستان اذعان داشت: فعالیت های ما در عرصه های مختلف آشکار بوده و در منظر مردم است، نمازجمعه اجتماع نهادی تاثیرگذار و کم نظیر است، هر هفته در سراسر جهان تشیع اقامه شده و بیش از ۹۰۰ نمازجمعه در ایران اسلامی برگزار می شود، نمازجمعه یک سنگر بوده که نقش برجسته خود را ایفا کرده است، دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و مظلومیت به طور یک صدا در نماز جمعه انجام می شود.

وی ضمن بیان اینکه باید قدردان نماز جمعه باشیم، اضافه کرد: شهدای بزرگی را در طول تاریخ در نماز جمعه تقدیم کرده که می توان به صدوقی، طباطبایی، دستغیب و … اشاره کرد، نهاد نماز جمعه کمترین هزینه را برای نظام داشته و هیچ بودجه و نیروی دولتی ندارد، نهادی مردمی در خدمت مردم و کنار مردم است، بیشترین کارآمدی از ارزش های انقلاب اسلامی را نمازجمعه داشته است، دفاع از انقلاب اسلامی در نمازجمعه انجام شده و همه ما رسانه ها وظیفه دفاع از این انقلاب و نظام را داریم.

حجته الاسلام مصلح تصریح کرد: اگر مدیر و دستگاهی خدمت خوبی به جامعه داشته، آن را تشویق و تحسین کنیم، وظیفه ما حمایت از مدیران خدوم است، با توجه به اشراف امام جمعه بر مردم و جامعه، اهمیت نمازجمعه را می‌توان در بیان مسائل و مشکلات مردم در نظر گرفت، انتقادهای ما از مسؤولین و مدیران جنبه تخریبی نداشته و تلفنی یا دوستانه مطرح شده اما اگر اصلاح وضعیت رؤیت نشود، از طریق تریبون نماز جمعه اطلاع رسانی و انتقاد انجام شده تا شاهد حضور مردم به دنبال گلایه از مسؤولین در خیابان نباشیم.

وی ادامه داد: لوله کشی گاز، برق، بهداشت، آب و … تا دورترین نقاط کشور رفته است که نشان از خدمات نظام بوده و باید منعکس شود.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: نماز جمعه نمایش وحدت و همبستگی مسلمانان است، ۵ مرداد ۵۸ نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد و برازجان جزو شهرهای پیشتاز در استان بوشهر در برگزاری نماز جمعه بوده است، سال ۵۹ نیز نمازجمعه در دشتستان آغاز شد.

حجته الاسلام مصلح در نشست با اصحاب رسانه ادامه داد: از سال ۸۶ تاکنون مسؤولیت سنگر امامت جمعه دشتستان را برعهده گرفته و تاکنون به خدمتگزاری برای مردم مشغول بوده ایم، نهاد نمازجمعه ما جزو نهادی های برتر کشوری از نظر کمی و کیفی بوده است، مدرسه علمیه خواهران نیز جزو مدارس شاخص کشوری مطرح شده است، کمتر شهرستانی در کشور ۶ محل برای اقامه نماز جمعه داشته که ما داریم و در بخش ارم و بوشکان نیز در حال پیگیری برای اقامه نماز جمعه در آینده هستیم.

وی تصریح کرد: هدف ما پیشرفت و آرامش در شهرستان است، امید است از کار کردن خسته نشده و در خدمت مردم باشیم.

امام جمعه دشتستان یاداور شد : مواردی را که در خطبه های نمازجمعه مطرح می کنیم، مشکلات مردم بوده و پیگر مسائل مردم هستیم، در گذشته نگاه این بوده در شهرهای کوچک نمازجمعه تاسیس نشده اما با پیگیری های انجام شده تلاش هایی که داشتیم، در بخش بوشکان و ارم نمازجمعه تاسیس می شود.

وی اضافه کرد: هیئت ها، مساجد و حسینیه ها باید نگاهی کلی داشته و به تمامی اقشار و گروه ها نگاه لازم را داشته باشند، آفت ها و آسیب ها در جامعه ما وجود داشته است، حساسیت هایی روی آرایشگران زنانه بوده و تخلف ها در ناحیه آقایان و بانوان باید رسیدگی شود.

حجته الاسلام مصلح ادامه داد: مسجد محوری جزو سیاست های اخیر ما بوده و در تلاش هستیم که محلات مسجد محور را در برنامه خود داشته باشیم، روحانی و پایگاه فعال را در محلات خود داشته باشیم که تمامی محله را پوشش داده تا فعالیت های لازم اجرایی شود.

گفتنی است در پایان این نشست مطبوعاتی از فعالان فرهنگی و خبری شهرستان توسط امام جمعه دشتستان با اهدا هدایایی تقدیر بعمل آمد. 

بنا به این گزارش در این نشست، مطرح شد که حجت‌الاسلام حسن مصلح تا به امروز از اولین امام جمعه های شهرستان دشتستان هستند که توانسته اند چندین کتاب به انتشار بیاورند که می توان از اهدای کتاب امروز ایشان به اصحاب رسانه در این محفل از کتاب صراط بندگی که این دوستان رسانه ای تقدیم شد نام برد .

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، به آرامی لمس نماید ، تا تصویر باز شود و در مطلب مناسب خود با ذخیره عکس مورد علاقه خود از آن در هر محیطی که دوست دارید استفاده نماید. عکاس سید محمد مهدی امیری 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.