×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه موقت شهر سعدآباد ؛ سیرتحول از قیام علیه کشف حجاب تا هنجارشکنی امروزی،تبیین گردد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت شهر سعدآباد درخطبه های دشمن شکن این هفته،شانزدهم تیرماه،ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای حمله مزدوران ستم شاهی به مسجد گوهرشاد،اظهار داشت:….

 رضاخان متاثر از فرهنگ غربی تصور می کرد یک جامعه برای پیمودن پله های ترقی باید از فرق سر تا نوک پا،غربی شود وبر این اساس کشف حجاب وپوشش اجباری کلاه فرنگی را الزامی دانسته و قیام های مردمی را که سد راه خود می دید بی رحمانه سرکوب کرده وبه رگبار می بست و درحمله به مسجد گوهرشاد هزاران نفر از مردم بی گناه را به خاک وخون کشاند.

خطیب نمازجمعه سعدآباد، افزود:

جامعه آن روز با هدایت گری روحانیت اصیل در برابر غرب گرایی رضاخان ایستادند والبته هزینه آن را هم پرداختند اما این مقاومت در تاریخ ماندگار شد ومردم مشهد در این عرصه پشگام بودند ودر برابر خواست نامشروع حاکمیت رضاخانی آرام ننشستند و در آن شرایط جنایات رضاخان در حمله به مسجد گوهرشاد واکنش نهاد های بین المللی را به همراه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت جریان شناسی غرب گرایی در ایران از دوران رضاخان تا کنون،یادآور شد:

با مشاهده وضعیت کنونی جامعه،یک علامت سوال باید برای مردم ما وعلی الخصوص نسل جوان به وجود اید؟ که چه اتفاقی افتاد که جامعه ما از مقاومت در برابر کشف حجاب رضاخانی به هنجار شکنی های امروزی روی آورده است و تامل پیرامون این مسئله ما را متوجه سیر تحول غرب گرایی و هجوم خاموش دشمنان می کند.

 حجت الاسلام شاد در با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی،ابراز داشت:

امام خامنه‌ای در برهه های گوناگون نسبت به تهاجم فرهنگی وشبیخون فرهنگی وناتو فرهنگی دشمنان، هشدار داده و روشنگری کردند و پدیده کشف حجاب وهنجارشنکی امروزی نتیجه یک هجمه فرهنگی درازمدت استکبار جهانی است و کاری را که رضاخان با گلوله وسرنیزه نتونست انجام بدهد،امروز دشمن با امپراطوری رسانه انجام داده وجامعه را به سمت استحاله فرهنگی سوق می دهد.

وی در پایان، با تاکید نسبت به ضرورت شناخت نقش های شوم دشمنان،تصریح کرد:

در شرایط کنونی نسل جوان ما باید عمق توطئه دشمنان را ببینند وتحلیل صحیحی از سناریو های دشمن داشته باشند وبدانند که استکبار جهانی هویت دینی وحاکمیت ارزش های الهی را هدف قرار داده و می خواهد در گذر زمان نسل جدید ما را به تساهل وتسامح واباحه گری مبتلا نماید تا از رهگذر آن جلوی استمرار وتداوم انقلاب اسلامی را بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.