×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:رویکرد هنری وجهادی درامر تبلیغ واطلاع رسانی دینی ضرورت دارد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع) استان بوشهردر مصاحبه با خبرنگار این خبرنگاری ضمن تبریک سالروز تبلیغ واطلاع رسانی دینی، اظهار داشت: یکی از برنامه های فرهنگی پیامبر گرامی اسلام ص ، تشکیل گروه های تبلیغی و اعزام آن ها به میان قبایل و مراکز جمعیت بود که دل های قبایل بی طرف را به سوی معارف اسلام می کشاند،مبلّغان ورزیده که حافظ قرآن و احکام و سخنان پیامبر بودند، به قیمت جان خود، عقاید اسلامی را با روشن ترین بیان و واضح ترین روش به گوش مردم دور دست می رساندند ودر روایتی مولای متقیان از قول رسول اکرم (ص) نقل می فرمایند که رسول خدا (ص) سه بار فرمود:

اللهم ارحم خلفایی خداوندا! جانشینانم را بیامرز. گفته شد: ای رسول خدا! جانشینان شما چه کسانی هستند؟ فرمود: آنان که حدیث و سنّت مرا تبلیغ می کنند و آن ها را به امت من می آموزند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در ادامه با اشاره به ضرورت رویکرد جهادی واستفاده از ظرفیت های هنری درامر تبلیغ، اذعان داشت:

امام خامنه ای نائب المعصوم، استفاده از هنر را برای انتقال پیام دین، انقلاب و نظام اسلامی، امری حتمی و ضروری دانسته و همه هنرمندان متعهد را برای تلاش در این جهاد مقدس فراخوانده اند. معظم له در یکی از دیدارهایشان با هنرمندان فرمودند: اگر یک انقلاب، یک فرهنگ، یک تمّدن و یک حقیقت به میدان هنر راه نیابد و از شیوه های هنری برای مطرح شدن بهره گیری نکند، آن انقلاب، فرهنگ و تمّدن، در جامعه رشد نخواهدکرد. حضرت امام خامنه‌ای هم چنین در جایی فرمودند: هنر، بهترین و رساترین وسیله تبلیغ است.

و در شرایط کنونی برای کسب توفیقات روز افزون درمیدان تبلیغ واطلاع رسانی دینی باید از ظرفیت های هنری استفاده حداکثری گردد وبرای تحقق این مهم رویکرد جهادی باید اتخاذ گردد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید به ضرورت توجه مبلغان به نیارمندی های جامعه ی هدف بویژه نسل جوان، افزودند:

یکی از ضرورت های تبلیغی، توجه به نسل جوان و آشنایی با نیازمندی های روحی و روانی آن هاست. بی گمان، راه روشنی که جوانان امروز و هر روز جامعه دینی را به سعادت دنیوی واخروی می رساند، تنها ارائه جلوه های زیبای دین داری، فراهم سازی فضای زیست مومنانه وعفیفانه، بیان آموزه های زنده، پویا و هم سو با جاذبه های فطری، احتیاجات روحی و توان مندی های جسمی خواهد بود لذا ضرورت دارد مبلغان ارزش های واقعی و معارف دینی را با قالبی نو، به روز، پرتنوع و همراه با هم زبانی و مهربانی باید به نسل جوان ارائه نمایند.

وی با تبیین سناریوی دشمنان اسلام وانقلاب برای ایجاد شکاف وجدایی بین امام وامت، تصریح کردند:

امام خمینی ره ، درباره پیوند جوانان و روحانیان می فرمایند: از روحانیون عظیم الشأن تقاضا دارم که با طبقات جوان به چشم عطوفت و پدری نظر کنند،با روی گشاده و آغوش باز حرف های آنان را بشنوند و اگر بیراهه می روند، با بیانی آکنده از محبت و دوستی، راه راست اسلامی را نشان آن ها دهند.امروزلازم است همه آحاد جامعه،خصوصا مبلغان عرصه تعلیم و تربیت دینی،توجه داشته باشند که تئوریسین های جبهه دشمن وامپراطوری رسانه ای آنان تمام تلاش خود را می کنند تا از این رهگذر.ازطرق مختلف وبا استفاده از جنگ شناختی و ترکیبی بتوانند انقلاب ما را از مسیر خود منحرف نموده و میان امام وامت فاصله ایجاد کنندچراکه امام بدون امت وامت بدون امام راه به جایی نخواهند برد و در چنین شرایطی ابتکار عمل در دست دشمنان نظام اسلامی خواهد افتاد لذا هوشیاری مضاعف لازم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.