×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع) استان بوشهر،ازدواج آسان با التزام به سبک زندگی علوی وفاطمی میسر می گردد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرضا هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج مولای متقیان امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت:…..

این پیوند آسمانی واقعه ی عظیمی است که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی،اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرده است از این جهت مرسوم است در این روز مبارک زوج‌های جوان پیوند خودشان را آغاز می کنند و زندگی که سراغاز علوی وفاطمی داشته باشد سرشار از خیرات وبرکات خواهد بود واگر زوجین تلاش کنند تا از سبک زندگی وسیره عملی ورفتاری این بزرگواران الگوگیری نمایند قطعا سعادت وخوشبختی دنیوی واخروی آنان تضمین خواهد شد وخانواده و جامعه ما هرمقدار که از سبک زندگی ومشی اهل البیت فاصله بگیرند به همان میزان آسیب پذیر ودرگیر معضلات ومفاسد اجتماعی خواهند شد لذا زیبنده نیست که ما مدعی مسلمانی باشیم ولی با فرهنگ غنی اسلام وائمه درعمل بیگانه باشیم و فرهنگ غربی در زندگی فردی واجتماعی ما ساری وجاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) ساده‌ترین مراسم خطبه عقد را داشته اند، اذعان داشت: برای اجرای خطبه عقد،امام علی (ع) به دستور پیامبر به مسجد رفت. همچنین پیامبر (ص) به بلال دستور داد که مهاجر و انصار را در مسجد جمع کند وبعد از مدت کوتاهی همه در مسجد جمع شدند. پیامبر (ص) بالای منبر مسجد رفتند و در حضور شاهدان، خطبه عقد برترین بانوی اسلام را خواندند و برای عروس و داماد دست به دعا برداشت و فرمود: خداوند این هم سنگری را برای شما مبارک و پاینده نماید بر همین اساس شایسته است خانواده ها با التزام به سیره عملی این بزرگواران شرایط ازدواج را برای جوانان سخت نکنند وبرای ترویج ازدواج آسان بهترین راه این است که توقعات وانتطارات کاهش پیدا کند واعتقاد داشته باشیم به وعده های خدای متعال که فرموده از فضل خودش بندگانش را بی نیاز می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سبک زندگی این زوج نورانی نمونه‌ جامعی از همسرداری اسلامی می باشد، افزودند:

زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، سرشار از الگوهای ارزشمند است و مقام معظم رهبری، در تحلیلی زیبا، از نقش حضرت زهرا (س) در زمینه فعالیت‌های تأثیرگذار همسرش چنین یاد می‌کنند: در طول ده سالی که پیامبر (ص) در مدینه بود، حدود نه سال، جنگ‌های کوچک و بزرگی ذکر کرده اند (حدود شصت جنگ اتفاق افتاده)، در اغلب آن‌ها امیرالمؤمنین (ع) هم بوده است. حالا شما ببینید، حضرت زهرا (س) خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ می‌ماند… از لحاظ زندگی هم وضع رو به راهی ندارند… در حالی که دخترِ رهبر است، دختر پیامبر است، یک نوع احساس مسئولیت هم می‌کند. ببینید انسان چه روحیه قوی‌ای باید داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند، دل او را از وسوسه اهل و عیال و گرفتاری‌های زندگی خالی کند، به او گرمی بدهد، بچه‌ها را به آن خوبی تربیت کند… فاطمه زهرا (س) این گونه خانه داری، شوهرداری و کدبانویی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.