×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه موقت برازجان:تحلیل امام خامنه ای از انواع رویکردهای پیشرفت کشور، بی نظیر است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ امام جمعه موقت برازجان در خطبه های دشمن شکن این هفته ۲۶ خردادماه مطرح کرد:…

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان در جمع شرکت کنندگان درمراسم عبادی سیاسی نمازجمعه ضمن گرامیداشت ۲۷ خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی ره، اظهار داشت:

امام خامنه ای عزیز با نگاهی جامع در مقوله پیشرفت،در ابتدا به نقد رویکردها و تئوریهای موجود در داخل کشور می پردازند و از نظر رهبری، در کشور ما همه در برابر پیشرفت به عنوان یک آرمان‌ مطلوب یک‌ جور نیستند و یک‌طور فکر نمى‌کنند. افراد را ازاین جهت به چند دسته تقسم می شوند: گروه اول کسانی هستنند که دچار غفلت و روزمرگى‌اند، سرشان گرم مسائل روزمره است و یادشان نمى‌آید که آرمانى هم وجود دارد این گروه چندان توجهی به مسائل پیشرفت و مبانی و الگوهای شکل‌دهنده‌ی آن ندارند. در حقیقت می‌توان گفت از نظر رهبری این دسته از افراد دغدغه‌ی آرمان‌ها و الگوهای نیل به آرمان‌ها را ندارند. شاید بتوان گفت این دسته افراد بیشتر پیرو سایر افرادند و خودشان را با شرایط موجود سازگار می‌سازند.

حجت الاسلام ابوذر شاد در ادامه با تشریح سایر رویکردها داخلی نسبت به پیشرفت کشور از منظر رهبرانقلاب، افزودند:

دسته دیگر افرادهستند که دغدغه دارند اما مأیوس، غمگین و افسرده‌اند ودچار وادادگی هستند؛ نگاه‌شان بدبینانه است و مى‌گویند نمى‌شود کارى کرد. از نظر امام خامنه ای ، این دسته از خیر حیات طیبه مى‌گذرند اینها هم با این‌که دغدغه دارند و غافل نیستند، در نهایت به دام غفلت و روزمرگى مى‌افتند. به نظر رهبری در بعضى‌ها این احساس سطحى است اما در بعضى‌ها هم این احساس عمیق است ودسته دیگر کسانی هستند که طالب توسعه و رشد و پیشرفت هستند اما راه آن را در تقلید مطلق از الگوهاى غربی جستجو مى‌کنند واین طیف دربرابر برخی جاذبه های الگوهای غربی ارقبیل:روح خطرپذیرى ،روح ابتکار ،روح اقدام ،انضباط ،دعوت به کار و تلاش،دعوت به وقت‌شناسى ،دعوت به رعایت دقایق و ذرّه‌هاى سرمایه‌هاى انسانى ،دعوت به شکوفا کردن استعدادها ،دعوت به سازندگى ،دعوت به تولید ثروت و دعوت به نوسازى دنیا درحدی دلباخته می شوند که به نوعی مقلد الگوهای غربی می شوند واین تفکر غرب گرایی متاسفانه خود وهم کیشانشان را به مصیبت های دنیای غرب سوق می دهند.

خطیب نماز جمعه برازجان اذعان داشت:

دسته‌ی چهارم از رویکردهایی که در داخل نسبت به پیشرفت کشور وجود دارد از منظر مقام معظم رهبری، کسانى هستند که خود را باور دارند اینها فکر مى‌کنند که در مجموعه‌ى اندیشه و معرفت و دستورالعمل موجود در اختیار ملت ایران و یک جوان آگاه و بیدار ایرانى به‌قدر کفایت براى رسیدن به آن الگو به شکل کامل راه وجود دارد واین طیف خودباوران هستند، حال کدام رویکرد عزت مندانه ومقبول است آیا کسانی که دلباخته الگوهای غربی هستند وبه عنوان مثال ربا را فرمان اقتصاد می دانند واز نگاه تک بعدی الگوی غربی به توسعه وپیشرفت وبی توجهی به معنویات غفلت کرده اند لذا یکه تازی می کنند تاحدی که چشم بر روی ناکامی های الگوهای غربی می بندند قطعا خودباوری واتکا به فرهنگ غنی اسلام وتوانمندی های داخلی ورویکرد خودباوری وجهادی پیشرفت وعزت واستقلال واینده انقلاب را تضمین می نماید….

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه دشتستان درپایان به نواقص الگوهای غربی وناکامی های آنان از منطر رهبری اشاره و تصریح کردند:

نگاه تک بعدی به توسعه،بی توجهی به معنویات و.. از نظر ایشان هنرِ یک مجموعه و یک مکتب، این است که همه‌ى عوامل در آن جمع باشد. و الاّ اگر یک مکتب، فقط جهان‌گیرى‌اش خوب باشد، مى‌تواند فتوحات کند؛ اما نمى‌تواند نگهدارد. منابع طبیعى را خوب مى‌تواند حفظ کند؛ ولى از حفظ منابع انسانى، ناتوان است.رشد مادّى مى‌تواند بدهد؛ اما در دادنِ رشد معنوى مى‌ماند ودرناکامی های فرهنگ غرب می‌توان به: شیوع جنایت و جنگ،مسئله‌ی استعمار و غارت سایر ملل،ساخت بمب‌های اتمی و شیمیایی،نبود دموکراسی واقعی، نبود آزادی واقعی،زوال عاطفه و تضعیف بنیان خانواده،رواج فسادوفحشاو…از منظر رهبر انقلاب؛ مبتنی بر سنت و وعده‌ی الهی فرجامی جز هلاکت و نابودی بری غرب و ملل غربی نمی‌بینند.این یک قاعده‌ی حتمی است که بنیان جامعه بر پایه‌ی فساد، جنایت، خودسری و شهوت‌پرستی محصولی جز ویرانی نخواهد داشت: «شما جوانها آن‌روز را خواهید دید که این دنیاى متمدن غربى از نبود معنویت، دچار هلاکت و نابودى خواهد شد؛ از اوج توانایى‌ها و اقتدارى که امروز از آن برخوردار است، به حضیض ذلت و ناتوانى خواهد افتاد.

در پایان به نا به این گزارش برنامه های جانبی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۳/۲۶) را بدین شرح اعلام می نماییم…

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه (۱۴۰۲/۰۳/۲۶) توسط حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان اقامه گردید….

۱) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید محمد امین رضوی نیکو کارشناس مذهبی با موضوع سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع)

۲) برپایی ایستگاه صلواتی توسط ستاد نماز جمعه جهت پذیرایی از نمازگزاران

۳) برگزاری میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران بانک های ملت، سپه، رفاه کارگران و قرض الحسنه مهر جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

۴) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج انصار المهدی (عج)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.