×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان: شهید مطهری دلباخته قرآن بود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: شهید مطهری از متفکران اسلامی در عصر کنونی است. به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان، ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم، به جایگاه و ارزش والای مقام معلم و ارزش قلم اشاره و اظهار کرد: در بیان ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است «ن والقلم ومایسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد» و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خدا بر آن سوگند یاد می‌کند.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان با بیان اینکه تعلیم و تربیت دارای جایگاه و ارزش ویژه‌ای در دین مبین اسلام است، گفت: آیه شریفه «لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» (آل عمران/ آیه ۴۶۱) به این مهم اشاره داشته و رسالت یک معلم را همان رسالت خداوند و رسالت رسولان الهی در هدایت، سرپرستی و خروج از ظلمات به سوی نور و رشد و کمال بخشی انسان به قرب حضرت حق می‌داند.
شاد با بیان اینکه هفته عقیدتی سیاسی از نهم اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: هر سال متناسب با این هفته برنامه‌های مختلفی از سوی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.
وی ماندگاری انقلاب اسلامی را در ایمان، اعتقاد و تحقق مطالبات و اوامر مقام معظم رهبری بیان کرد و اذعان داشت: اگر انسان در مسیر زندگی هدف مشخصی برای خود تعیین نکند بدون شک در کنار گم کردن راه دچار خسران ابدی و زیان‌های بسیار زیادی می‌شود.
حجت الاسلام ابوذر شاد اظهار داشت: تبیین نقش سرداران و فرماندهان شهید در قالب انتشار خاطرات، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه از طریق رسانه‌های مجازی، تکریم، تقدیر و تجلیل از برترین‌های آموزشی، عقیدتی، تقدیر از اساتید، مربیان و هادیان سیاسی، سرکشی از اساتید و مربیان، تقدیر از معلمین و فرهنگیان توسط بسیج فرهنگیان و تکریم و تقدیر از فراگیران و متربیان از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته عقیدتی سیاسی در پایگاه‌های مقاومت و رده‌های اقشار بسیج است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دشتستان با اشاره به اینکه شهید مطهری دلی داشت دلباخته قرآن، مغزی سر سپرده به عرفان و استاد حریت و آزادی بود، گفت: سال‌ها از شهادت معلم عالی‌قدر به دست راهزنان دین و اندیشه و کج‌اندیشان بدطینت می‌گذرد و با این وجود یاد این شهید هنوز هم در اندیشه‌ها و اذهان تازه است.
وی با اشاره به اهمیت علم و معلم در تبیین شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: شهید مطهری از متفکران اسلامی در عصر کنونی است که در گستردگی شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی، سرآمد هم عصران خویش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.