×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: دانشجویان از اقشار برجسته در نقش آفرینی های انقلابی هستند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ 13 جمادی الاول شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها

– پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم بارها فاطمه زهرا سلام الله علیها را ملاک حق و باطل معرفی کرده و تصریح فرموده: «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لیَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَهَ وَ یَرْضَى لِرِضَاهَا» (کنزالعمال، ج ۲، ص ۱۱۱)
(خداوند تبارک و تعالی از غضب فاطمه به غضب می آید و از خشنودی فاطمه خوشنود می شود.)

– رسول اکرم (ص): « مَنْ عَرَفَ هَذِهِ فَقَدْ عَرَفَهَا وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهَا فَهِیَ فَاطِمَهُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ هِیَ بَضْعَهٌ مِنِّی وَ هِیَ قَلْبِی‏ وَ رُوحِیَ‏ الَّتِی‏ بَیْنَ جَنْبَیَّ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَى اللَّهَ » (بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۵۴)
(هر کس این دختر را مى‏شناسد که مى‏شناسد و هر کس که نمى‏شناسد [بداند که] او فاطمه (علیها السلام) دختر محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) است. او پاره ‏اى از وجود من است و او قلب من و روح من است که بین دو پهلویم جای دارد. پس هر که‏ او را آزار دهد مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.)

– علت این همه تاکیدات ریشه در اصلی ترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد.

۲️⃣ 12 آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

– تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی
قانون اساسی کشور ما بر اساس قرآن و سنت تنظیم شده به همین علت مترقی ترین قانون اساسی جهان است علاوه بر این تنها قانون اساسی جهان است که به رأی مردم گذاشته شده و مردم به آن رأی داده اند.

– به همین دلیل ما ادعا می کنیم حکومت ما مردم سالادری دینی است و یک الگوی جدیدی به جهان عرضه نموده است.

۳️⃣ 12 آذر روز معلولان

– این قشر از مردم اگرچه از حیث جسمی ضعیف و ناتوانند اما از حیث روحی قوی و توانمند هستند مسؤولان زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم نمایند و مشکلات آنها را بررسی و برطرف نمایند.

۴️⃣ 16 آذر روز دانشجو

– از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به بعد دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش آفرینی های انقلابی بودند، در پیروزی انقلاب اسلامی، در حماسه انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن آوری، در بسیج سازندگی و نهضت خدمت رسانی، در پرشورسازی انتخاباتها، در حماسه دفاع از حرم اهل البیت (ع)، با راهبری جریان های عدالت طلبی و مطالبه گری، در بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه، با حضور در خیل مدافعان امنیت همه گویای برخورداری ایران عزیز از فرزندانی بصیر و با کفایت برای امتداد گام دوم انقلاب است که مخاطب اصلی آن جوانان هستند.

۵️⃣ توصیه های رهبر معظم انقلاب به بسیجیان

۱- بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید.
۲- قدر خود را بدانید و بسیجی بودن را توفیق خدادادی بدانید.
۳- دشمن و نقاط ضعف و نقشه های آن را بشناسید و هوشیار باشید.
۴- رشد معنوی خود را مراقبت و اندازه گیری کنید.
۵- آمادگی عملی خود را حفظ کنید و غافلگیر نشوید.
۶- امروز مهمترین شیوه بدخواهان، جعل و دروغ‌پردازی به وسیله تلویزیونهایشان یا فضای مجازی است، در مقابل این شگرد با عمل به وظیفه جهاد تبیین، روشن‌بینی خود را افزایش دهید.

۶️⃣ برخی از خسارت های آشوب های اخیر

– بازخوانی سیر تاریخی اغتشاش ها و شرارت های خیابانی پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوره ی زعامت رهبر معظم انقلاب نشان می دهند که همه آنها با مداخله خارجی و طراحی آمریکا و پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف با انقلاب اسلامی و عملگی منافقین ضد انقلاب و اراذل و اوباش صورت گرفته است.

– در جریان شرارت های اخیر خسارات بسیار زیادی به کشور وارد شد که اگر قرار باشد یک تقسیم بندی در این زمینه داشته باشیم باید آنها را به دو دسته مشهود و غیرمشهود یا از جهت دیگر خسارات خورد و کلان تقسیم نمود در عرصه کلان می توان به خطر افتادن سرمایه گذاری خارجی و کم شدن قدرت چانه زنی در بیرون و در عرصه داخل که ناظر بر سطح خورد خسارات است اشاره نمود.

– خسارت های مشهود:
خسارت به بورس، خسارت ترانزیت جاده ای، خسارت به صنعت گردشگری، خسارت به شهرداری ها و آمبولانس ها، تأثیر اغتشاشات بر کسب و کار های اینترنتی، خسارات وارده بر بانک ها

– خسارت های نامشهود:
تعطیلی کسب و کارها در مناطق اغتشاش، رکود بازار در این مناطق، خسارت به اموال شخصی و جان مردم و … که در برآوردها نیامده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.