×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهبر انقلاب:مهم‌ترین مشکل امروز کشور مشکل اقتصادی است

در دیدارِ جمعی از مردم اصفهان با رهبر انقلاب چه بیاناتی مطرح شد..

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در شهر اصفهان، جمعی از مردم این استان، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب: *مهم‌ترین مشکل امروز کشور مشکل اقتصادی است*…

مهمترین مشکل ما امروز هم‌اکنون مشکل اقتصادی است. می‌بینید بنده سالهاست شعار سال را یک نقطه‌ اقتصادی قرار می‌دهم و از مسئولین درخواست می‌کنم که بروند سراغ حل این مشکل و پیگیری این نقطه. دهه‌ی ۹۰ از لحاظ اقتصادی دهه‌ خوبی نبود برای ما. مشکلاتی برای ما به وجود آمد.

اگر همان کارهایی را که حالا بناست انجام بدهند و ان‌شاءاللّه می‌دهند، آن روز انجام داده بودند، امروز وضع ما بهتر بود. البته بالاخره تحریم مؤثر است، برخی از تدبیرها مؤثر است، مدیریت‌ها مؤثر است، همه‌ اینها مؤثر است.

من می‌بینم مسئولان جدّاً دارند تلاش می‌کنند. کارهایشان هم در موارد بسیاری مؤثر است. در همین وضع اقتصادی هم مؤثر است. اما خب مشکل اقتصادی هست.

امروز البته کشورهای مختلف دنیا هم مشکل اقتصادی را دارند. ما هم داریم. باید تلاش کنیم ان‌شاءاللّه این مشکل را برطرف کنیم….

رهبر انقلاب:

*خیلی از جوانان ما نمی‌دانند در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد*

دفاع مقدس هشت ساله خیلی حادثه‌ی مهمی بود. خیلی از جوانهای ما نمی‌دانند چه اتفاقی افتاد. هشت سال همه‌ی قدرتهای دنیا یک طرف؛ ایران یک طرف.

خب حالا مثلاً در بعضی از جاها یک حوادثی هست، به یک کشوری حملاتی می‌شود مثلاً، اوّلاً به آن وسعت نیست که در ایران بود. ثانیاً بالاخره کسانی هستند به آنها کمک می‌کنند.

آن زمان ناتو همراه صدام بود، آمریکا به خصوص همراه صدام بود، شوروی سابق همراه صدام بود، بعضی از کشورهای اروپا که خیلی وابستگی به شوروی نداشتند وابستگی به آمریکا هم نداشتند آنها هم همراه صدام بودند؛ مثل یوگسلاوی. یعنی همه‌ی دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی یک طرف.

خب در این جنگ با همین حرکت مردم و همین انگیزه‌های مردم آن هم با دست خالی ایران توانست پیروز بشود. ما در جنگ هشت ساله یک پیروزی کامل و درخشان پیدا کردیم.

رهبر انقلاب:…

*پیگیر مسئله‌ آب اصفهان هستم*

مسئله‌ آب اصفهان مسئله‌ مهمی است. بنده هم دنبال این قضیّه بوده‌ام. دوستان متعدّدی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدللّه مشغولند، یعنی کارهای خوبی دارد انجام می‌گیرد.

حالا مثلاً ممکن است گفته بشود که بعضی از این‌ها بلندمدّت است، خب باشد. بالاخره دارد کار انجام می‌گیرد و پیش می‌رود و ان‌شاءاللّه حل خواهد شد.

به مسئولان دولتی که واقعاً‌ تلاش هم می‌کنند، سفارش می‌کنم در این زمینه هرچه ممکن است بیشتر تلاش کنند. هرچه ممکن است سریع‌تر کار کنند. مردم اصفهان شایسته‌ این هستند که ما شب و روز نشناسیم.

رهبر انقلاب:

*پیشرفت جمهوری اسلامی، منطق لیبرال دموکراسی را باطل می‌کند*….

مشکل استکبار با ایران این است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.

غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از ۲ قرن دنیا را غارت کنند. به بهانه‌ ایجاد دموکراسی، اموال کشورها را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.

حالا اگر یک حکومتی در دنیا به وجود بیاید که با یک منطق واقعی به مردم کشورش هویت بدهد و آن‌ها را بیدار و قوی کند، این منطق لیبرال دموکراسی را ابطال می‌کند؛ این جمهوری اسلامی است….

تحلیل رهبر انقلاب از طراحیِ عناصر پشت صحنه‌ی اغتشاشات: *بدون شک این بساط شرارت جمع خواهد شد*….

آنهایی که پشت صحنه اغتشاشات را دارند می‌چرخانند، می‌خواستند مردم را در صحنه بیاورند؛ حالا که نتوانستند، می‌خواهند شرارت کنند بلکه بتوانند مسئولین کشور را و دستگاه را خسته کنند. اشتباه می‌کنند؛ این شرارت‌ها موجب می‌شود مردم خسته بشوند، از آنها بیزارتر بشوند، از آنها متنفّرتر بشوند. حالا که مردم از این اشرار متنفّرند. ادامه‌ی این کار موجب می‌شود تنفّر مردم بیشتر بشود.

حالا، مطلب اوّل اینکه حوادثی از این قبیل، بله، برای مردم مشکل درست می‌کند، در خیابانها دکّانت را باید ببندی، ماشینت را باید نگه داری، چه کنی، مشکلاتی درست می‌کند، جنایتهایی هم انجام می‌دهند، تخریب می‌کنند، چه می‌کنند، لکن اینهایی که در صحنه هستند و آنهایی که پشت صحنه هستند، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.

این بساط شرارت جمع خواهد شد بدون شک آن وقت ملت ایران با نیروی بیشتر، با روحیه‌ی تازه‌تر وارد میدان، در میدان به پیشرفت ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب افزود: ملت تهدید اغتشاشات را به فرصت تبدیل کرد

حالا آن‌ها این اغتشاشات را به اصطلاح یک تهدیدی دانستند علیه ملّت ایران. ملّت ایران از این اغتشاشات استفاده کرد و حقیقت خودش و جهت‌گیری خودش را نشان داد. ‌امسال ۱۳ آبان با همه‌ سال‌های قبل فرق داشت. ملّت عظیم ایران در ۱۳ آبان آمدند علیه آمریکا شعار دادند.

یک نمونه دیگر این تشییع این شهدا. یک شهید عزیز به شهادت می‌رسد این روزها. جوان ناشناخته‌ای همچون روح‌الله عجمیان به شهادت می‌رسد اما جمعیت عظیم مردم در نقطه مقابل خواست دشمن به صحنه می‌آیند و می‌گویند شما جوان ما را به شهادت رساندید ولی ما همگی پشت آن جوان هستیم.

از آن تهدید فرصت درست می‌کنند، یعنی مردم خودشان را نشان می‌دهند، می‌گویند: ما اینیم. شما جوان ما را به شهادت می‌رسانید، ما همه پشت این جوانیم.

فریب‌خورده‌ها را باید هدایت کرد اما جنایت‌گران باید مجازات شوند

مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند.

آن کسی که فریب‌خورده و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه و موعظه کرد و از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ دشمن همراهی با او می‌کند باید بیدارش کرد.

آن کسی که عامل جنایت، قتل، تخریب یا تهدید است باید مجازات بشود. به اندازه‌ گناه خودشان باید مجازات بشوند.

مجازات به وسیله‌ قوه‌ قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچکس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات.فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.