×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در بازدید معاون وزیر ارشاد؛راه اندازی مجتمع سینمایی بهمن از مطالبات جدی مردم و مسئولین استانی است/از مطالبه جدی مردم و مسئولین استانی راه‌اندازی سینما بهمن در شکل شایسته ی آن است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : معاون وزیر به همراه مسئولین و جمعی از مدیران استانی از سینما بهمن بازدید کرد…

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام، محمد خزایی معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بررسی وضعیت مجتمع فرهنگی سینمایی بهمن روز چهارشنبه ۱۸ آبان از سینما بهمن بازدید کردند….

در این بازدید امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر پیشینه و وضعیت فعلی و مشکلات سینما بهمن را تشریح و خاطرنشان کرد: پس از حادثه متروپل در آبادان، با توجه به قدمت و وضعیت سقف این مجتمع، فعالیت سینما بهمن در ۱۳ تیرماه طبق دستور ستاد بحران استان متوقف شد و عملاً تنها سینمایی که در استان اقدام به اکران فیلم‌های روز سینمای کشورداشت از مدار فعالیت خارج شد….

وی در رابطه با بازدید که استاندار بوشهر به همراه معاون عمرانی استاندار و رئیس سازمان برنامه و مدیریت استان از مجتمع سینمایی بهمن در شهریورماه داشتند اظهار داشت: استاندار محترم و سایر مسئولین استانی نسبت به مطالبات عمومی در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای داشتند، ولی با توجه به حجم ریالی این پروژه علاوه بر همت مسئولین استانی، نیاز به حمایت جدی مسئولین ملّی می‌باشد….

پارسایی فر بیان کرد: در طرح جدید سینما بهمن، افزایش تعداد سالن‌ها به پردیس ۱۰ سالنه و ظرفیت آن ها ارتقا و با جدیدترین تکنولوژی روز پیش بینی شده است.

همه دنیا برای حوزه سینمایی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند…
رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور در باره مشکلات حوزه سینما گفت: امروز سینما ملی است اما نگاه ملی به آن وجود ندارد، طوریکه همه مردم سینما را دوست دارند، مسئولان از سینما صحبت می‌کنند اما نگاه ملی برای حل مشکلات سینما، سینماگر، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما وجود ندارد….

وی اضافه کرد: به نحوی که امروز سازمان سینمایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته از فقیرترین سازمان‌هایی است که در حوزه فرهنگی در حال فعالیت است….

خزاعی اضافه کرد: همه دنیا برای حوزه سینمایی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند چون معتقدند این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر است و می‌شود از آن به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل استفاده کرد….

وی با بیان اینکه امروز سینما در تمام دنیا مورد اتفاق نظر همه سیاستمداران است و برای آن وقت، انرژی و اعتبار تخصیص می‌دهند گفت: در کشورهای منطقه نیروی انسانی وجود ندارد اما سرمایه وجود دارد این در حالی است که در کشور ما پول و سرمایه نیست اما نیروی انسانی وجود دارد در همین ارتباط باید این ظرفیت از بالقوه به بالفعل تبدیل و از فیلم سازان حمایت شود….

گفتنی است؛ در این بازدید محمد خزایی معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی آذرپندار سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران، امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر، احمد پوربهی مسئول حراست حوزه هنری استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، معصومه عباسی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی بوشهر، حضور داشتند.روابط عمومی حوزه هنری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.