×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه کارگروه فرهنگی و رسانه پیاده روی عزاداری بزرگ ولایت برگزار شد / مراسم ۵ مهر ماه برگزار خواهد شد/تصاویر اختصاصی

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : شامگاه شنبه دوم مهرماه جلسه کارگروه فرهنگی ورسانه پیاده روی بزرگ ولایت به ریاست عباس دهقان کمارجی معاون فرماندار دشتستان برگزارشد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام :  دراین جلسه عباس دهقان کمارجی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان از استقراربیش از ۱۴۱ موکب در مسیر پیاده روی بزرگ ولایت خبر دادوبیان نمود تاکنون ۴۰موکب کارت خودرادریافت نموده اندوکارت بقیه موکب ها هم درحال پیگیری است.

معاون برنامه ریزی فرماندار دراین جلسه ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم(ص) وگرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پیاده روی بزرگ ولایت حدود یک دهه در حال برگزاری است و بعنوان یکی از برنامه های ارزشمند فرهنگی و مذهبی شهرستان دشتستان می باشد.

وی درادامه یادآورشد: باانتشار بیماری کرونا متاسفانه باعث شد پیاده روی ولایت دراین چندسال برگزارنشود ولی امسال با پیگیری های هیات مذهبی و مسئولین برگزاری مراسم وبرگزاری جلسات متعددی طی یک ماه اخیر با حضورمدیر اجرایی ستاد پیاده روی،رییس ستاد ،امام جمعه ودبیر ستاد بمنظور برپایی این پیاده روی تشکیل شد.

دهقان کمارجی با اشاره به کارگروه های هماهنگی پیاده روی ولایت افزود: در جلسات متعددی که طی یک ماه گذشته برگزار شد، سه کارگروه هماهنگی به عنوان های کارگروه سیاسی، کارگروه امنیتی و کارگروه هماهنگی فرهنگی – رسانه ای تشکیل شد چون بخشی از پیام بسیار مهم این مراسم، پیام فرهنگی است و این مراسم در فضای مجازی، رسانه ای و فرهنگی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

وی با اشاره به شکل گیری موکب ها از ابتدای برگزاری پیاده روی بزرگ ولایت گفت: با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی یک اتفاق بزرگ فرهنگی مذهبی در شهرستان دشتستان شکل خواهد گرفت، کلیه موکب داران تا ساعت ۲۴ شب وسایل لازم را به موکب ها انتقال دهندو از ساعت ۵:۳۰ پخش زنده این مراسم توسط صدا و سیما انجام می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان با تاکید برپیام فرهنگی این پیاده روی در فضای مجازی و رسانه گفت:مردم خونگرم،ولایتمدار دشتستان در روز آخر ماه صفر که شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است با شرکت در پیاده روی ولایت عشق خودرا به اهل بیت (ع) را به نمایش می گذارند و قطعا در هرشرایطی از برگزاری این پیاده روی استقبال خواهند کرد.

دهقان کمارجی با تاکید بر حفظ حجاب وپوشش اسلامی افزود: مسیر این پیاده روی از سه راهی روستای بنداروز آغاز و تا امام زاده ابراهیم(ع) در روستای نینیزک ادامه خواهد داشت وازساعت ۵:۳۰ صبح مواکب ها جهت خدمات رسانی به زائرین درمسیر آماده هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان افزود: تمهیدات ترافیکی از ساعت ۲۴شب دوشنبه شروع و از ساعت ۳ بامداد بسته می شود وپس از این ساعت تردد هرگونه وسیله نقلیه ممنوع می باشد.

معاون فرماندار با اشاره به خدمات رسانی موکب ها از ساعت پنج و نیم صبح گفت: در مسیر پیاده روی، بازرسین بهداشت به منظور سلامتی از مواکب ها بازرسی خواهند کرد ونکات لازم را به مسئولان مواکب از نظر بهداشتی بیان خواهند نمود.

دهقان درخصوص حمل ونقل و کمتر شدن ترافیک گفت: یک لاین جداگانه برای حمل و نقل و ترافیک کمتر برنامه ریزی شده تا مردم برای برگشت مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به انتشاروانعکاس خبرها از طریق پیام رسان های داخلی افزود: هماهنگی های لازم با صدا وسیما بمنظور پخش زنده مراسم انجام گرفته و حوزه رسانه نیز هر کدام در بخش های مختلف ایفای نقش خواهند کرد وبا ثبت جلوه های ویژه ای از طریق عکاسان و اصحاب رسانه ها یک نقطه بسیار ارزشمند و رویداد فرهنگی و معنوی در شهرستان دشتستان رقم خواهد خورد.

دهقان ازاسقراراورژانس،ایستگاه های پرستاری و صدور کارت شناسایی برای اصحاب رسانه خبرداد و یادآور شد: وسیله نقلیه برای پوشش خبری در اختیاراصحاب رسانه قرار خواهد گرفت وهمچنین در انتهای مسیر برنامه های خوب فرهنگی خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان در این جلسه ضمن دعوت از مردم ولایت مدار دشتستان در پیاده روی بزرگ ولایت گفت: امیدواریم با همدلی و اطلاع رسانی به موقع همچون سالهای قبل شاهد حضور گرم مردم در پیاده روی بزرگ ولایت باشیم.

درادامه جلسه سید حسین گلزادگان مدیر اجرایی ستاد عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تسلیت دهه آخر ماه صفر وقدردانی از اصحاب رسانه به خاطر نقش زینب گونه خود در طول دوازده سال گذشته درپیاده روی بزرگ ولایت گفت: اصحاب رسانه بدون هیچ چشم داشتی اخبار را بخوبی منعکس نمودند.

وی با اشاره به ساماندهی مواکب گفت: طی این مدت حدود۱۴۱ موکب را در این مسیر پلاک گذاری و بحث فرهنگی و تغذیه آنها را پیگیری کردیم.

گلزادگان درخصوص برگزاری مراسم عزاداری مردمی ولایت درسال جاری گفت:از ابتدای ماه محرم جلسات هماهنگی این مراسم در فرمانداری دشتستان با حضور فرماندارومعاونان ایشان برگزارشد که سه کمیته امنیت و ترافیک زیر نظر معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، کمیته فرهنگی زیر نظر معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و کمیته پشتیبانی مصوب شد.

گلزادگان با اشاره به ۳ محور اصلی کارگروه فرهنگی عزاداری ولایت گفت: اولین محوریت ولایتمداری، امامت و جهاد تبیین، دومین محوریت دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و سومین محوریت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ازدواج، فرزندآوری و عفاف و حجاب است که هرکدام در قالب نمایشگاه و ایستگاه های مختلف در مسیر پیاده روی مستقرهستند.

سید حسین گلزادگان مدیر اجرایی ستاد عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان با اشاره به یک مکان جهت استراحت وخدمات به اصحاب رسانه درطول مسیریادآورشد: به جهت کثرت موکب ها ،هر موکب یک خبرنگارداشته باشد وبعداز تهیه گزارش جهت پوشش به سجاد ستوده نیا بعنوان مسئول کارگروه فرهنگی رسانه تحویل تا جهت پوشش خبری به صدا و سیما ارسال شود.

مدیر اجرایی ستاد عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان تصریح کرد: این عزاداری و حرکت عظیم در شهرستان به یک کارگروه فرهنگی و رسانه ای برای پوشش و انعکاس خبری خوب نیاز داشت که “سجاد ستوده نیا” روابط عمومی فرمانداری دشتستان بعنوان مسئول کارگروه فرهنگی و رسانه ای عزاداری مردمی ولایت شهرستان دشتستان انتخاب می شود تا در برگزاری جلسات با حضور اهالی رسانه و انعکاس و بازتاب اخبار مشکلی نداشته باشیم.

دراین جلسه حبیب قاسمی مسئول بسیج رسانه شهرستان و مدیر مسئول هفته نامه مردم جنوب و پایگاه خبری سخن مردم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس وتسلیت دهه آخر ماه صفرگفت: در طول دوازده ساله پیاده روی ولایت اصحاب رسانه دشتستان فعال بوده ومراسم پیاده روی بزرگ ولایت را پوشش خبری داده اند.

وی با بیان اینکه مردم برازجان از روی عشق به ولایت مسیر پانزده کیلومتری را طی می نمایند افزود: رسالت صداوسیما دراین مراسم خیلی مهم است ،و نیازمبرم هست که مراسم به صورت زنده پخش شود.

حبیب قاسمی با دعوت از اصحاب رسانه جهت پوشش خبری مراسم پیاده روی بزرگ ولایت گفت: اصحاب رسانه با مراجعه به سجاد ستوده نیا مسئول کارگروه فرهنگی و رسانه ای عزاداری مردمی ولایت شهرستان، جهت صدور کارت شناسایی اقدام نمایند.

سجاد ستوده نیا مسئول کارگروه فرهنگی و رسانه ای عزاداری مردمی ولایت شهرستان دراین جلسه گفت: امسال سعی می شود در بحث گزارش رسانه ای از همه مواکب ها انجام می شود وطبق هماهنگی های صورت گرفته مشکل آنتن دهی حل می شود وبه امید خدا از ظرفیت همه رسانه ها استفاده خواهدشد.

وی از صدور کارت شناسایی برای اصحاب رسانه وروابط عمومی ها خبرداد وگفت: دو اکیپ مستند سازی در مراسم بزرگ پیاده روی ولایت فعالیت خواهند داشت.

در ادامه سایر اصحاب رسانه حاضر در جلسه نظرات خود را بیان نمودند.

توجه داشته باشید دوستان برازجان سلام : اگر دوست دارید تصویر یا کیفیت اصلی بیند روی آن عکس کلیک بفرمایید تا کامل باز شود و بعد آن را با کیفیت اصلی ببیند و ذخیره نمائید ….

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.