×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی اصحاب رسانه با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در تالار لیان بوشهر برگزار شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، این آئین شامگاه سه شنبه ۲۵ مردادماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر و با اجرای برنامه های متعدد برگزار شد.

در این مراسم از اعضای خانه مطبوعات تقدیر شد و  و به مناسبت روز خبرنگار از کتاب زندگینامه خبرنگار پیشکسوت زنده یاد علی پیرمرادی و فصلنامه شفیعی رونمایی شد….

توجه داشته باشید دوستان برازجان سلام هر اگر دوست دارید تصویر یا کیفیت اصلی بیند روی آن عکس کلیک بفرمایید تا کامل باز شود و بعد آن را با کیفیت اصلی ببیند و ذخیره نمائید .

فیلم اجرای تاتر بشیر و اهنگ روی نیزهای این مراسم در انتهای گزارش ببیند ….

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر:جهاد تبیین مهمترین وظیفه خبرنگاران است…

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ،عبدالرحیم افروغ سه شنبه شب در آئین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: باید قدر سهم خود را از جهاد تبیین مشخص کنیم و اگر روزی این نگاه توسط امام جامعه مشخص می‌شود چنانچه سهم و مسئولیتی در جهاد تبیین مشخص نکنیم نشان می دهد نقش خود را بخوبی عملی نکرده ایم.

وی افزود: ممکن است در رسانه‌ها سلیقه ها متفاوت باشد اما همگان باید نسبت به مساله انقلاب اسلامی، ایران و آرمان‌های بالای بشری هم‌عهد و هم‌مسیر باشند.

افروغ ادامه داد: وقتی از رسانه‌های جهان استکبار صحبت می‌شود نگاه آنها مبتنی بر جهان‌بینی خودشان است که ما نیز باید در رسانه حرکت کلی و افق بلند حرکت کنیم و این تکلیفی مهم برای خبرنگاران است.

جهاد تبیین تاکید دوباره بر قانون مطبوعات است….

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ ایمان شمسایی سه شنبه شب در آئین تجلیل از خبرنگاران استان بوشهر افزود: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تاکید بر وحدت، سیاست نه شرقی و نه غربی از جمله ارکان قانون مطبوعات است که رهبر معظم انقلاب در قالب جهاد تبیین بر آن تاکید دارند.

وی تاکید کرد: اصل هدف انقلاب اسلامی تبیین است و رسانه ها در راستای ایران، اسلام و انقلاب اسلامی اجماع دارند.

شمسایی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در شرایط جنگ نابرابر رسانه ای قرار دارد و رسانه های معاند به هر صورتی برعلیه انقلاب اسلامی ایران می تازند و این وظیفه رسانه ها است که در قالب جهاد تبیین در مقابل این جنگ نابرابر قرار گیرند.

وی با یادآوری رشادت های رئیسعلی دلواری و مردم خونگرم و مظلوم استان بوشهر گفت: مردم استانهای بوشهر و خوزستان از این جهت مظلوم هستند که با توجه به منابع و ثروتی فراوان، نقش مهمی در تامین بودجه های کشور دارند و همه ایران مدیون آنها است.

شمسایی اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم درخصوص مطبوعات انجام کار حرفه ای، تولید اثر خوبی که مردم در آن خودشان و نیازهای خود را ببینند، مطالبه گری صحیح، ارتقای دانش عمومی، گردش صحیح اطلاعات که برای ما و صنف روزنامه نگاران مهم است، باید انجام شود.

به گفته مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچند روزنامه نگاری یک هنر، ذوق و کار عاشقانه است، اما یک حرفه و شغل مقدس نیز هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به رسانه های محلی و رسانه های تخصصی از جمله دیگر رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 شمسایی با اشاره به اینکه مطبوعاتی ها هیچ صنفی ندارند، گفت: رسانه ها یک صنف بسیار بسیار بزرگی است که در کنار خانه مطبوعات تشکل‌های دیگری نیز وجود دارد و با توجه به اینکه مانند نظام مهندسی و پزشکی کد مشخصی نداریم، برای سامان دادن خبرنگاران و حمایت مادی و معنوی از افراد رسانه ای سامانه جامع رسانه های کشور طراحی و تلاش شده با ثبت اطلاعات خبرنگاران شناسایی تا افراد غریبه وارد این مجموعه نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در پیام صوتی و تصویری به این نشست گفت: انسان یک موجود رسانه‌ای است که هم قدرت تاثیر رسانه‌ای دارد و هم از رسانه‌ اثرپذیری دارد بر همین اساس است که رسانه همواره به عنوان ابزار مدیریت فکر و اندیشه انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار از دیرباز در اندیشه این بوده تا رسانه را به خدمت گیرد و از این طریق افکار و اندیشه خود را به جامعه تزریق کند و انسان ‌ها را بر قطاری بنشیند که ایستگاه‌ آن تسلیم اندیشه‌های استکباری است.

وی ادامه داد: شاید تاریخ هیچ وقت تهاجم‌ رسانه‌ای با پوشش گسترده این چنینی را تجربه نکرده است، به همین خاطر نیاز است برای نجات انسان از دست استکبار، خط مقاومت رسانه‌ای و نظام نوین رسانه‌ای انقلابی پایه ریزی شود تا بتواند در برابر تهاجم گسترده استکبار، مقاومتی حماسی و نجات بخش بیافرینند.

صفایی بوشهری ادامه داد: رسانه‌های بزرگ جهان تحت تاثیر سرمایه‌داری غرب همه به دنبال نظمی هستند که انسان در آن نظم برده مدرن آنان باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های یاد شده در اسارت جهان استکبار هستند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایرانی بخوبی توانسته انقلابی نیز در عرصه رسانه ایجاد کند که تجلی آن خبرنگاران به عنوان اصحاب رسانه انقلابی هستتند به همین خاطر باید خط مقاومت رسانه‌ای و جبهه‌ رسانه‌ای ایجاد شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: نکته مهم این است که تهاجم رسانه‌ای به نظام انقلابی ما از دیرباز شروع شده، به آن نیز آسیب رساندند ولی ما را شکست ندادند.

وی گفت: مهم ترین عامل این مقاومت، رسانه‌ها هستند که باید سنگرهای رسانه‌ای برقرار کنند و پیروزمندانه در برابر اندیشه‌های جهان استکبار مقاومت ایجاد کنند.

صفایی بوشهری گفت: به همین خاطر نیاز است حمایت از خبرنگاران، نظام‌سازی رسانه و توسعه دانش و مردمی کردن رسانه در اولویت قرار گیرد تا هر ایرانی یک رسانه برای ارائه اسلام، حمایت از انقلاب و جهاد تبیین باشد.

وی افزود: استان بوشهر همواره دارای رسانه های انقلابی، مردمی است که این مایه افتخار و عزت هستند. 

در این آیین کتاب خاطرات خبرنگار فقید بوشهری علی پیرمرادی اثر حبیب قاسمی پیشکسوت رسانه استان و همچنین فصل‌نامه نامه شفیعی (نسخه فصل بهار) اثر نصرالله شفیعی دیگر پیشکسوت رسانه‌ای استان بوشهر رونمایی شد.

معاون استاندار بوشهر: رسانه ها باید نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا کنند….

 به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : علی باستین روز چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش و جایگاه حساسی در پویایی جامعه دارند و بواسطه ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش اثرگذاری ایفا کنند.

وی ادامه داد: کشور اکنون دچار جنگ چند جانبه و بویژه تحریم‌های طالمانه استکبار جهانی است که بیشترین آثار آن نیز در عرصه اقتصاد نمایان می‌شود.

باستین عنوان کرد: اصحاب رسانه با دانش عمیق خود باید در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بخوبی تاثیرگذار باشند.

وی گفت: ضعف فرهنگ سرمایه گذاری و کار در استان بوشهر موضوعی است که رسانه‌ها باید به صورت ویژه به آن بپردازند.

باستین بیان کرد: در چند سال اخیر فضای سرمایه گریزی و سرمایه ستیزی در استان بوشهر حکمفرما بوده است که رسانه باید این فضا را به سمت سرمایه‌پذیری سوق دهند.

وی یادآور شد: استان بوشهر در حوزه خبرنگاری ظرفیت بسیار خوبی دارد که این ظرفیت باید در راستای کمک به مردم در کنار دولت قرار بگیرد.

باستین تاکید کرد: خبرنگاران باید نقد سازنده خود را از دستگاه‌ها دریغ نکنند و در مقابل دستگاه‌های اجرایی نیز باید خود را پاسخگوی رسانه‌ها بدانند چراکه چیزی برای پنهان کاری از حوزه رسانه وجود ندارد.

وی گفت: از خبرنگاران توقع است چهره مطلوب‌تری از اوضاع اقتصادی استان بوشهر به تصویر بکشند تا زمینه جذب سرمایه گذاران به این استان بیش از پیش فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: خبرنگاران باید سقف مطالبه‌گری خود را از سطح استانی فراتر برده و آن را به سطح‌های ملی و بین المللی سوق دهند.

باستین اظهار کرد: رسانه‌ها باید صدای رسای مردمان استان بوشهر باشند تا بتوانند براحتی مطالبات آنان را در فضاهای ملی و بین المللی مطرح کنند.

وی گفت: بین دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها باید ارتباط منسجم تعریف و برای پروژه‌های مختلف پیوست فرهنگی دیده شود تا از این طریق فعالان رسانه‌ها بخوبی حمایت شوند.

باستین افزود: باید همکاری متقابلی بین مردم و رسانه‌ها ایجاد شود تا خدمات دولت به نحو شایسته و مطلوب‌تری به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به افتتاح محل جدید فعالیت خانه مطبوعات بوشهر (واقع در مجتمع فرهنگی ۹ دی) عنوان کرد: برای تجهیز خانه مطبوعات اقدام‌ اساسی خواهد شد و با هدف حمایت از خبرنگاران تسهیلاتی با نرخ بهره‌ ۴ درصد و بازه پرداخت پنج ساله استفاده کنند.

وی یادآور شد: خانواده خبرنگاران نیز چنانچه مهارت منجر به اشتغال دارند هیچ محدودیت تسهیلاتی برای آنها وجود نخواهد داشت…….

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور از پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره از دیگر خبرهای خوش به اصحاب رسانه خبر داد و گفت: خبرنگاران از خدمات و حمایت‌های مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

مازیار هوشمند سه‌شنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای رسانه‌های تاثیرگذار است اظهار داشت: مطبوعات استان بوشهر همواره در نمایشگاه ملی مطبوعات جز برترین‌ها معرفی شده‌اند که حمایت از رسانه محلی استان بوشهر یکی از اولویت‌ها است.

وی کمک به اصحاب رسانه استان بوشهر با این همه ظرفیت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در این راستا با تصویب شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی رسانه‌های مکتوب و محلی این استان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از این پس آگهی‌های صنایع پارس جنوبی علاوه بر مطبوعات ملی در رسانه‌های محلی هم منتشر می‌شود و تمام شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی ملزم به اشتراک برای خرید مطبوعات محلی هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور امنیت شغلی را مهم‌ترین دغدغه اصلی خبرنگاران دانست و تصریح کرد: برای تحقق این مطالبه برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌ها در دست اجرا است.

پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره از دیگر خبرهای خوش به اصحاب رسانه استان بوشهر بود که افزود: اصحاب رسانه که در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام و عضو شوند، از خدمات و حمایت‌های مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: خبرنگاران که موفق به دریافت اینترنت رایگان از سامانه وزارت ارتباطات نشده‌اند زمینه تامین آن فراهم شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور از فراهم شدن ساختمان خانه مطبوعات بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این ساختمان با همکاری معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر تجهیز می‌شود.عکاس سید محمد مهدی امیری 

 

روابط عمومی اداره ارشاد بوشهر 

تماشا و دانلود فیلم اجرای تاتر بشیر و اهنگ روی نیزهای این محفل در نوشته زیر ببینید/ فیلم بردار سید محمد مهدی امیری

https://www.aparat.com/v/36YMP

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.