×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزاده وجانبازسرافراز حاج محراب بنافی: آزادگان سند زنده‌ای از فداکاری‌ها وخودگذشتگی‌ها در دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: حاج محراب بنافی که به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز آزادگان به میهن اسلامی سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه برازجان بود بیان نمود:آزادگان سند زنده‌ای از فداکاری‌ها وخودگذشتگی‌ها در دوران دفاع مقدس هستند….

بنافی درابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش وگرامی داشت یاد امام راحل وشهدای هشت سال دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم ،امنیت وسلامت، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

وی افزود: آزادگان و ایثارگران با فداکاری، رشادت و عشق به اسلام، امام و معنویت، در مقابل شکنجه‌های جسمی و روحی دشمن استقامت کردند و علاوه بر دفاع از خاک کشور، در دوران اسارت نیز از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و شهدا دفاع کردند.

بنافی آزاده سرافراز شهرستان دشتستان ایثار، شهادت و آزادگی را به عنوان فرهنگ غنی مبتنی بر تعالیم تشیع و سرمایه اجتماعی دانست و گفت: باید این فرهنگ والا برای نسل حاضر و نسل‌های بعد نیز بازگو شود تا همواره فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت، شرایط سختی را پشت سرگذاشتند افزود: درماه محرم مراسم عزاداری محرم رابرگزار می کردند ومورد شکنجه وآزارواذیت نیروهای عراقی قرارمی گرفتند ، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدند وسرافرازانه پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

بنافی با تأکید بر این مطلب که جوانان کشورمان باید آزادگان را که تجلی بارز صبر و ایثار هستند الگوی زندگی خود قرار دهند، تصریح کرد :آزادگان جوانانی بودند که با درک وظیفه و احساس مسئولیت در راه دفاع از اسلام و ولایت، جان نازنین خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور دست بیگانگان بیافتد؛ لذا حماسه‌ها و همت آنان در تاریخ جاودانه است.

وییادآورشد: آزادگان الگوی مناسب برای ترویج صبر و استقامت برحسب تجارب ارزشمندی که در سال‌های سخت اسارت در بدترین شرایط و در زندان‌های رژیم بعثی داشتند می‌باشند و جوانانی بودند که در اردوگاه‌های صدام که همراه با تلخی‌ها و شکنجه‌های بسیار زیادی بود، مقاومت و پایداری کردند.

وی افزود:آزادگان سند زنده‌ای از فداکاری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان دلاور ما در دوران دفاع مقدس هستند.

بنابراین گزارش:آزاده وجانبازسرافراز حاج محراب بنافی که به نمایندگی از آزادگان دشتستان سخنرانی نمود، متولد روستای دشتی شبانکاره از توابع آبپخش می باشد،درسال ۱۳۶۵باسپاهیان محمدرسول الله عازم جبهه‌های جنگ شد،درآن زمان ۱۶سال داشت و سال دوم دبیرستان بود که وارد جبهه‌های جنگ شد، درعملیات کربلای ۴ شرکت کرد درست درهمان شب عملیات زخمی شد واز ناحیه پا ترکش خورده بود و درون نیزارها وباتلاق افتاده بود روز بعد به دست عراقی ها به اسارت درآمد .

ایشان۴ سال مفقود الاثر بود وهیچ اثری ایشان نبود، حتی نامه زده بودند به بنیاد شهید که آقای بنافی در جبهه ها به شهادت رسیده وپیکر مطهرش در خاک عراق مانده است.

درطول این چند سال خانواده فکر می کردندایشان به شهادت رسیده است به خانواده ایشان گفته بودند که برایش مراسم تشییع جنازه و مراسم عزاداری و روضه خوانی حتی قبر….، بعد از چهار سال ایشان به وطن بازگشت وشغل معلمی رانتخاب نمودودرخدمت دانش آموزان بودواکنون هم در شورای اسلامی شهر برازجان در خدمت مردم شهربرازجان است وبه مشکلات شهروندان رسیدگی می کند.

روز بیست وششم مرداد، سالروز بازگشت کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند، قاصدک آزادی در چنین روزی پیام‌آورِ رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.

۲۶مرداد ماه سالروز ورود غیور مردانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در عرصه میدان جنگ دلیرانه از کیان و مرزهای کشور دفاع کردند و در هنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند ولحظه ای برابر دشمن زبون سربه نشانه تسلیم خم نکردند،آنان نه تنها در اسارت دشمن نبودند، بلکه دشمن در اسارت روح بزرگ واعتقاد راسخ آنها بود.

نوشته ؛ ابوالفضل قاسمی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.