×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: از نخلداران در عرصه تولید و توزیع خرما با قیمت متناسب حمایت گردد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ *تاسوعا و عاشورای حسینی*

درس ها و پیام های عاشورا:

۱- احیاء سنت:

امام حسین (ع): «إنّی لَمْ أخرُجْ أشِرًا ‌و لا بَطِرًا و لا مُفسِدًا و لا ظالمًا، و إنّما خَرجْتُ لِطَلبِ الإصلاحِ فی اُمّهِ‌ جَدّی مُحمّدٍ صلّی الله علیه و آله؛ اُریدُ أن آمُرَ بالمَعروفِ و أنهَی عَنِ المُنکِر، و أسیرَ بسیرهِ‌ جَدّی و سیرهِ‌ أبی علیّ بنِ أبی‌طالبٍ علیه السّلام» (لمعات الحسین، ص۱۱)

(من خروج نکردم از برای تفریح و تفرّج، و نه از برای استکبار و بلندمنشی، و نه از برای فساد و خرابی، و نه از برای ظلم و ستم و بیدادگری! بلکه خروج من برای اصلاح امّت جدّم محمّد صلّی الله علیه و آله می‌باشد؛ من می‌خواهم امر به معروف نمایم و نهی از منکر کنم و به سیره و سنّت جدّم، و آئین و روش پدرم علیّ بن أبی‌طالب علیه‌ السّلام رفتار کنم)

۲- افشای باطل:

امام حسین (ع): «أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یُعمَلُ بهِ ، و أنَّ الباطِلَ لا یُتَناهى عَنهُ …» (تحف العقول : ۲۴۵٫)

(آیا نمى بینید که به حق عمل نمى شود و از باطل نهى نمى شود؟ …)

۳- احیاء امر به معروف

امام حسین (ع): « … اُریدُ أن آمُرَ بالمَعروفِ و أنهَی عَنِ المُنکِر … » (لمعات الحسین، ص۱۱)

(… من می‌خواهم امر به معروف نمایم و نهی از منکر کنم …)

۴- تفکیک مومنان و مسلمانان

امام حسین (ع): « اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ؛ » (تحف العقول، ص ۲۴۵)

(به راستى که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست، تا جایى که دین وسیلهزندگى آنهاست، دین دارند و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى شوند.)

۵- عزت خواهی

امام حسین (ع) در بخشی از سخنانش در روز عاشورا فرمود:

« ألا وَإنَّ الدَّعیَّ ابنَ الدَّعیِّ قَد رَکَّزَ بَینَ اثنَتینِ بَینَ السُلَّهِ وَالذِلَّهِ وَهَیهاتَ مِنّا الذِلَّهُ یَأبى اللّه ُ ذلک لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَمیَّهٍ وَنُفوسُ أبیَّهٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَهَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الکِرامِ » (اللهوف : ۹۷ .)

(هان ! این حرامزاده پسر حرامزاده مرا میان دو چیز مخیّر کرده است : میان شمشیر و تن دادن به خوارى . و هیهات که ما تن به ذلّت و خوارى دهیم . خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاک و مطهّر[ى که ما در آن پرورش یافته ایم] و دلهاى غیرتمند و جانهاى بزرگمنش ، این را بر ما نمى پذیرند که فرمانبرى از فرومایگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهیم .)

۶- همه چیز فدای دین

جایگاه و ارزش دین تا حدی است که همه چیز حتی عزیزترین انسانها مثل امام حسین (ع) و فرزندانش باید فدای دین شوند.

۷- مقاومت تا آخر

تا آخرین نفس، آخرین نفر، آخرین فشنگ، مقاومت کردن و تسلیم نشدن، نشانه عقیده راسخ و پایداری است.

۸- نترسیدن از کمی نفرات

امام علی (ع): « أیُّها النّاسُ ، لا تَسْتَوحِشوا فی طریقِ الهُدى لِقلّهِ أهلِهِ ، فإنّ النّاسَ اجْتَمَعوا على مائدهٍ شِبَعُها قصیرٌ، و جُوعُها طویلٌ » (بحار الأنوار : ۶۷ / ۱۵۸ / ۱ .)

(اى مردم! در راه راست، به دلیل شمار اندک رهروان آن، احساس تنهایى نکنید؛ زیرا مردم بر سفره اى گرد آمده اند که سیرى آن ، کوتاه مدّت و گرسنگى اش طولانى است.)

۹- حمایت از ولی امر

سخنان یاران حضرت در شب عاشورا و کلام حضرت عباس گویای این حمایت است.

واللّه إِن قَطَعْتُمُوا یَمِینی إِنِّی اُحامی اَبَدا عَن دینی…
وَ عن امامِ صادِقِ الیَقینِ نَجْلِ النَّبِیِّ الطاهِرِ الأمین

(به خدا سوگند! اگر دست راستم را قطع کنید، همانا جهادکنان از دینم حمایت می کنم! نزد امام درستکار باتقوایی که فرزند پیامبر پاک و امین حمایت خواهم کرد.)

۲️⃣ *سه شنبه ۱۱ محرم روز تجلیل از اسراء و مفقودان*

ملت ما برای همیشه قدردان و قدرشناس ایثار و فداکاری رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهداء و خانواده های معظم ایثارگران خواهد بود و هرگز این همه ایثار و فداکاری و جان نثاری آنها را در راه اسلام و مکتب و ولایت فراموش نخواهد کرد.

۳️⃣ *سه شنبه ۱۱ محرم روز بزرگداشت شهداء مدافع حرم*

۱- بر اساس پیشگویی امیرالمومنین علی (ع) فتنه جریان تکفیری و پدیدآورندگان خبیث آن اولین و آخرین توطئه بر ضد جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نیست از این رو تداوم و هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت لازم و ضروری است.

۲- جریان تکفیری بزرگترین فتنه مستمر و نهفته در مقابل اسلام ناب محمدی است از این رو مدافعان حرم برترین مجاهدان و شهدای آنان بافضیلت ترین شهیدان تاریخند.

۳- افتخار رویارویی با این فتنه کور و کامیابی در سرکوبی آن، تنها نصیب مجاهدان راستین ولایت مدار است و مدعیان دروغین را سهمی از آن نیست.

۴- باید به این بشارت بزرگ و شادی آفرین حضرت امیرمومنان (ع) توجه کنیم که جریان تکفیری به برکت مجاهدت مدافعان حرم و خون پاک شهیدانشان هیچگاه به اهداف شوم و خطرناک خود دست نخواهند یافت.

۵- گرامی می داریم رجعت پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم سردار شهید “عبدالله اسکندری”، سردار شهید “رحیم کابلی”، شهید والامقام “مصطفی تاش موسی”، شهید والامقام “محمد امین کریمیان” و شهید والامقام “عباس آسمیه” که پس از هشت سال به میهن اسلامی بازگشتند.

۴️⃣ *برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و برنامه ریزی برای اقامه نماز ظهر عاشورا در همه مساجد و هیئات*

۵️⃣ *برگزاری میز ملی خرما در شهرستان*

ضمن تشکر از نماینده محترم و فرماندار محترم بابت برگزاری این جلسه تخصصی خرما، متاسفانه همچنان قدر و منزلت خرما مغفول مانده و در سبد غذایی اکثر مردم قرار نگرفته، امید است این گونه جلسات کمک کند به ترویج و تبلیغ خرما و حمایت از نخلداران در عرصه تولید و عرضه آن به بازار، به قیمت متناسب و تقویت این شغل مقدس 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.