×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگ ترین و ننگین ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده اند

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ مطرح شد

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۱️⃣ *جمعه ۸ ذی الحجه روز ترویه*
*حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کوفه*

– نامه حضرت در هنگام عزیمت از مکه :

وقتی امام حسین علیه السلام تصمیم گرفت که از مدینه خارج شود، در جمع «بنی هاشم»، کاغذی خواست، بسیار زود آوردند، حضرت بر آن کاغذ چنین نوشت:

«بسم اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ مِنَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلیٍّ اِلی بَنی هاشِمٍ اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّهُ مَنْ لَحِقَ بی مِنْکُمْ اُسْتُشْهِدَ، وَ مَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یَبْلُغْ مَبْلَغَ الْفَتْحِ وَ السَّلام»

(به نام خداوند بخشنده مهربان، این نامه از حسین بن علی برای بنی هاشم است. امّا بعد [از ستایش خدا] پس به راستی هر کس به من [در این قیام] ملحق شود به شهادت می رسد، و کسی که تخلّف کند به پیروزی نخواهد رسید.)

حضرت در این نامه علاوه بر خبر شهادت خود، از شهادت یاران نیز خبر داد و اتمام حجّت جدّی برای بنی هاشم و اعلان خطر برای متخلّفین نمود.

۲️⃣ *شنبه ۹ ذی الحجه روز عرفه و روز نیایش و شهادت حضرت مسلم بن عقیل*

در موضوع سفیر و نائب الامام حضرت مسلم باید گفت مردم کوفه در تبعیت و دفاع از نایب امام مردود شدند و به واسطه اینکه حمایت و همراهی به هنگام نداشتند هیچ گاه به رستگاری نرسیدند و عبرتی است برای همیشه تاریخ مسلمانان و اما در موضوع عرفه و روز نیایش:

نبی اکرم (ص): خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ آزاد نمی کند.

امام علی (ع): «مِنَ الذُّنوبِ ذُنوبٌ لاتُغفَرُ إلاّ بِعَرَفَاتٍ» (. دعائم الاسلام ، ج ۱ ، ص ۲۹۴٫) (برخى از گناهان جز در عرفات بخشوده نمى شوند.)

۳️⃣ *یکشنبه عید سعید قربان*

عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلامی است که اعمال و آدابی دارد از جمله: غسل، زیارت امام حسین (ع)، احیاء شب آن، دعای ندبه، شرکت در نماز عید قربان و قربانی کردن

نبی اکرم (ص): خداوند عید قربان را قرار داد تا مستمندان از گوشت سیر بشوند بنابراین از گوشت قربانی به ایشان بخورانید.

امام باقر (ع): خداوند قربانی کردن و اطعام کردن را دوست دارد – ترغیب به سنت قربانی در عید قربان

۴️⃣ *سه شنبه ۲۱ تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب – روز حجاب و عفاف*

– بدپوششی، بیماری بدخیم جوامع بشری:

پشت سر موج بدحجابی، توطئه و دسیسه دشمن به خوبی دیده می شود، تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای دو هدف عمده زندگی بانوان را به طور کلی متحول کرد.

دو هدف عمده استکبار در عفاف و حجاب زدایی عبارت است از:
۱- ارضاء جنسی آسان
۲- تامین نیروی کار ارزان

اما استکبار هدف سومی هم دارد و آن تسلط بر جوامع اسلامی از طریق اشاعه فساد و فحشاء است.

مستر همفر جاسوس انگلیسی در جهان اسلام صریحاً اعلان می کند برای تسلط بر جوامع اسلامی به هر وسیله ای که شده باید زنان مسلمان را از حجاب اسلامی خارج کرد و بی حجابی در بین مسلمانان رایج شود و رابرت مرداک صهیونیست و غول رسانه ای غربی ها می گوید: عفاف زدایی و به دنبال آن فروپاشی خانواده کلیدرمز انحطاط تمدن ایران اسلامی است.

این شیوه برای غربی ها با توجه به تجربه تلخ تاریخ اندلس به شیوه اندلسی کردن جوامع مسلمانان مشهور شده است.

به فرمایش امام خامنه ای: سیاست امروز دشمن، سیاست اندلسی کردن ایران است.

بلعم باعورا بنیان گذار این نظریه است چرا که او بعد از افتادن به ورطه انحراف و مخالفت با ولی زمان خویش به جمع دشمنان حق پیوست و در شرایطی که بنی اسرائیل به پیروزی هایی رسیده بودند به دشمنان بنی اسرائیل چنین مشاوره داد:

«أشیر علیک ان تزین النساء وتأمرهن ان یأتین عسکرهم فتتعرض الرجال، فان الزنا لم یظهر فی قوم قط الا بعث الله علیهم الموت» (بحارالانوار، ج ۱۳ ، ص ۳۷۸)

(زنان را آرایش کرده به سوی سپاه آنان بفرست تا با مردان بیامیزند. زیرا در بین گروهی که زنا، فراوان و آشکار شود، خداوند مرگ را در میان آنان زیاد می کند.)

فساد جنسی در هر جامعه ای بروز و ظهور یابد آن جامعه نابود خواهد شد.

بنابراین مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگ ترین و ننگین ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده اند.

حجاب دژ و دیوار محکمی است که دزدان نتوانند شرف و آبروی ما را بدزدند، مگر کسی به نام آزادی در خانه اش را باز می گذارد یا دیوار خانه و باغش را خراب می کند که زنان ما حجاب خود را بردارند؟

ممکن است انسان پا برهنه و بدون کفش آزادتر باشد اما تیغ ها و خارها چنان به پاها آسیب می رسانند که از نعمت پا و قدرت راه رفتن محروم می شود.

۵️⃣ *برخی از مشکلات جدی شهر*

ضمن تبریک روز شهرداری ها و دهیاری ها و تشکر از اقدامات انجام شده توسط شورا و شهردار پیرو تذکرات گذشته با توجه به حضور شهردار در نماز جمعه این هفته به عنوان سخنران قبل از خطبه برخی معضلات شهر را مطرح می کنم:

۱- مشکل سگ های بلاصاحب همچنان به عنوان یک مطالبه بحق مردم است که محیط شهر را آلوده و ناامن کرده اند.

۲- مسئله آسفالت نشدن بسیاری از کوچه ها و معابر، تا کی باید این شهر ۱۵۰ هزار نفره کوچه های خاکی و بدون آسفالت داشته باشد.

۳- ساماندهی جمعه بازار که عمده به افراد ضعیف و فقیر ارتباط دارد، تا کی باید رها شده بماند و فکر و چاره ای برای ساماندهی آن نشود.

۴- مشکل بازار روز همچنان نابسامان است و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند.

امید است تا پایان سال ۱۴۰۱ آقای شهردار و شورا حداقل این چهار مورد را حل کنند و نتیجه اقدامات را به مردم گزارش دهند.

۶️⃣ *دعوت مردم به برگزاری جشن باشکوه غدیر و عملی نمودن پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک دست غذا*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.