×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مدیرعامل صنایع سیمان دشتستان: آماده همکاری لازم جهت صادرات سیمان و انتقال دانش فنی به کشور آفریقای جنوبی هستیم

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ مدیرعامل سیمان دشتستان گفت: شرکت صنایع سیمان دشتستان آمادگی دارد تا علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور آفریقای جنوبی به سیمان ، با توجه به توانمندی مهندسین شرکت، با شرکت های فعال در آن کشور در زمینه انتقال دانش فنی نیز همکاری نماید.

سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی به همراه مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر، فرماندار دشتستان ، رئیس اتاق بازرگانی استان، معاون عمرانی فرماندار و جمعی از متخصصین از تاسیسات، خط تولید وآزمایشگاه شرکت صنایع سیمان دشتستان بازدید کرد.

مهندس ایرج موسوی در جلسه ای که به همین مناسبت برگزار شد اظهار داشت: هلدینگ سیمان دشتستان دارای سه شرکت تابعه است. سیمان مند دشتی، شرکت بازرگانی دامون دشتستان که در زمینه پیمانکاری فعالیت مینماید و شرکت حمل و نقل میلاد بار دشتستان است.

موسوی افزود: ظرفیت تولید شرکت سیمان دشتستان و مند دشتی هر کدام یک میلیون تن درسال است.

وی بیان داشت: این شرکت در سال ۸۲شمسی (۲۰۰۲) میلادی به بهره‌برداری رسید و مزیت این شرکت فاصله ۶۰ کیلومتری تا بندر می‌باشد.

موسوی گفت: ۷۷ کارخانه سیمان در کشور با تولید ۸۰میلیون تن سیمان وجود دارد که حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون تن از آن در داخل کشور مصرف می‌شود و حدود ۱۵ میلیون تن آن نیز صادر می‌شود.

وی کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق کشور، کشور های آسیای میانه و روسیه در شمال، عراق در غرب و کویت، قطر و امارات در حوزه کشورهای خلیج فارس و چین، بنگلادش، موزامبیک، تانزانیا و غنا را مهمترین مقاصد سیمان کشور عنوان کرد.

موسوی اضافه کرد: کویت و قطر مهمترین مقاصد صادراتی سیمان دشتستان است و آمادگی صدور سیمان به آفریقای جنوبی را داریم.

مدیرعامل سیمان دشتستان گفت: در زمینه قطعات بخش زیادی از آن بومی سازی شده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی آمادگی صادرات آن هم داریم.

موسوی بیان داشت: در زمینه دانش فنی نیز با توجه به دانش و تجارب ارزنده مهندسین شرکت آمادگی خوبی برای انتقال آن به کشور آفریقای جنوبی داریم.
سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: باتوجه به ظرفیت های دو کشور ایران و آفریقای جنوبی ما قابلیت همکاری تجاری با شرکت های ایرانی را داریم.

ویکا مازوی کومالو روز دوشنبه در بازدید از شرکت صنایع سیمان دشتستان افزود: گرچه ایران با چالش هایی درگیر است و با محدوویت هایی روبرو شده است ولی امیدواریم که بتوانیم با ایجاد موقعیت های لازم برای کارآفرینان هر دو کشور زمینه مناسبات تجاری فراهم شود.

وی یادآورشد: امروز با هدف بررسی توانمندیهای استان بوشهر و ظرفیت های لازم همکاری در زمینه تجارت و تبادل دانش فنی مهندسی و متخصصین بامسئولین استانی دیدار کردیم.

کومالو با بیان اینکه آفریقای جنوبی صنعتی ترین کشور در آفریقا است افزود: ۱۵شرکت تولید سیمان در کشور آفریقای جنوبی ۱۰ میلیون تن در سال تولید می کنند که بیشتر بصورت شراکتی با چین و فرانسه کار می کنند در صورتی مصرف سالانه ما ۳۰میلیون تن است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار جلوتر از دیگر کشورهای آفریقایی هستیم ولی ما نمی‌توانیم ادعای توسعه یافتگی کنیم ولی در حال توسعه هستیم و برای توسعه زیرساخت ها و در مسیر صنعتی تر شدن توسعه صنعت سیمان برای ما بسیار اهمیت دارد.

کومالو اضافه کرد: در زمینه توسعه زیر ساختها همکاری با ایران برای ما مهم است.

فرماندار دشتستان نیز گفت: در سفر و بازدید سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی به دشتستان صنعت سیمان، منابع معدنی و خرمای این شهرستان جهت تبادل تجاری دو کشور مورد توجه وی قرار گرفت.

احمد بنافی در بازدید روز دوشنبه ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی از صنایع سیمان دشتستان افزود: امروز در خصوص ظرفیت های شهرستان دشتستان در حوزه سیمان و کلینکر و منابع معدنی و همچنین ظرفیت خرمای دشتستان به تبادل نظر پرداختیم و سفیر افریقای جنوبی نیز از ظرفیت های این شهرستان آَشنا شدند و در زمینه توسعه همکاری در حوزه تجاری و اقتصادی با فراغت و استقبال همراهی کردند و ان شالله در آینده شاهد افزایش تراز تجاری جمهوری اسلامی با کشور دوست افریقای جنوبی باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های بسیار خوب در شهرستان دشتستان که مورد بحث قرار گرفت خرمای با کیفیت این شهرستان بود که می تواند خرمای افریقای جنوبی را نیز تامین کند.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید خرما در استان بوشهر ۱۶۰هزار تن در سال است که ما آمادگی صادر کردن بخش زیادی از آن را به کشورهای هدف داریم که می توان مقصد صادرات خرمای دشتستان افریقای جنوبی باشد.

مدیر کل اداره صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: یکی از حوزه های که سفیر آفریقای جنوبی علاقمند به بازدید از آن بودند، صنایع سیمان دشتستان بود که طی این بازدید شناخت لازم را وضعیت صنایع سیمان دشتستان بدست آورد.

مهدی صفوی افزود: تلاش می کنیم ظرفیت های استان را در همه زمینه های نفت و گاز و صنایع آبزیان و خرما و فرآوری و معدنی به نحو مطلوب معرفی کنیم و این شناخت منجر به انعقاد یک سری توافقنامه همکاری باشد.

توجه داشته باشید که دوستان همراه سایت برازجان سلام برای دیدن تصاویر با کیفیت اصلی روی عکسی که دوست دارید آن را ببیند ، ضربه بزنید…

روابط عمومی شرکت سیمان دشتستان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.