×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امام جمعه دشتستان: برنامه اصلاحی اقتصادی دولت در راستای اجرای عدالت و کاهش فاصله طبقاتی است

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ توسط حجهالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

۳۰ اردیبهشت روز جمعیت و فرزند آوری………………………………….

ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبری در ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ در راستای:

۱- ارتقاء، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت
۲- رفع کردن موانع ازدواج
۳- اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران
۴- تحکیم بنیان و پایداری خانواده
۵- ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی
۶- ارتقاء امید به زندگی
۷- فرهنگ سازی برای تکریم سالمندان
۸- توانمندسازی جمعیت در سن کار
۹- مدیریت مهاجرت به داخل و خارج

مردم (جمعیت) ثروت واقعی هر کشوری را تشکیل می دهند…………………

جمعیت همواره یکی از اصلی ترین مؤلفه های قدرت دولت ها به شمار می رود، ایران با بحران کاهش جمعیت روبرو شده که این امر در تاریخ کشور بی سابقه بوده است و می تواند بر قدرت ملی کشور آثار منفی بگذارد.

 سوم خرداد روز ایثار و مقاومت………………….

۱- ایثار و مقاومت رمز موفقیت انبیای الهی و مقابله با مستکبران بوده است.

«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» (سوره احزاب آیه ۳۹)
(همان کسانى که پیامهاى خدا را ابلاغ مى‌کنند و از او مى‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند. و خدا براى حسابرسى کفایت مى‌کند.)

۲- خداوند به مومنان به واسطه مقاومت وعده بهشت داده است.

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (سوره فصلت آیه ۳۰)
(به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!)

پیروزی نتیجه ایثار و مقاومت است……………………….

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَإِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَهٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ» (سوره انفال آیه ۶۵)
(اى پیامبر، مؤمنان را به جهاد برانگیز. اگر از [میان‌] شما بیست تن، شکیبا باشند بر دویست تن چیره مى‌شوند، و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز مى‌گردند، چرا که آنان قومى‌اند که نمى‌فهمند.)

 حماسه خرمشهر………………………………………….

 حماسه خرمشهر تفسیر آیات زیر بود:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» (سوره محمد آیه ۷)
(اى کسانى که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‌کند و گامهایتان را استوار مى‌دارد.)

«وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَىٰ لَکُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُکُمْ بِهِ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ » (سوره آل عمران آیه ۱۲۶)
(و خدا آن [وعده پیروزى‌] را، جز مژده‌اى براى شما قرار نداد تا [بدین وسیله شادمان شوید و] دلهاى شما بدان آرامش یابد، و پیروزى جز از جانب خداوند تواناى حکیم نیست.)

«فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» (سوره انفال آیه ۱۷)
(و شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کُشت. و چون [ریگ به سوى آنان‌] افکندى، تو نیفکندى، بلکه خدا افکند. [آرى، خدا چنین کرد تا کافران را مغلوب کند] و بدین وسیله مؤمنان را به آزمایشى نیکو، بیازماید. قطعاً خدا شنواى داناست.)

*نگاهی به آمار شهدای روحانی یکصد سال اخیر به مناسبت برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی، هفته اول خرداد

– شهدای روحانی عصر مشروطه (سال ۱۲۷۵) تا وقوع انقلاب اسلامی (سال ۱۳۵۷): ۵۷ نفر

– شهدای روحانی انقلاب اسلامی تا قبل از شروع دفاع مقدس: ۴۰ نفر

– شهدای روحانی دفاع مقدس: ۳۶۴۱ نفر

– شهدای روحانی پس از دفاع مقدس (شهدای ترور): ۱۱۱ نفر
– شهدای روحانی مدافع حرم: ۳۸ نفر

– شهدای روحانی غیر ایرانی که در ایران مدفون هستند: ۴۸ نفر

– شهدای روحانی مفقودالاثر : ۹۳ نفر

 صبر مردم پیش بینی ها را بهم ریخت………………………………

صبور بودن و دشمن شناسی مردم باعث شد در این چند روزی که شبکه های معاند هر چه تلاش کردند برای شورش مردمی ولی از مردم که هیچی حتی از مزدوران و ارازل و اوباش اجیر شده شان را هم نتوانستند به خیابانها بکشند، درود بر شرف و عزت و صبر و شکیبایی این مردم بزرگ

 این بار برخلاف پیش بینی های بعضی مخالفین داخلی و تلاش های عوامل بیرونی معاندین که مرتب سعی می کنند به جهت تصمیم و اقدام اصلاحی اقتصادی دولت فضای جامعه را با انتشار اخبار و فیلم های غیرواقعی و قدیمی به سمت اغتشاش و ناآرامی تحریک کنند ولی مردم ما به لطف خداوند متعال و هدایت های رهبر حکیم و فرزانه و با تدبیر هوشمندانه دولت در پیش پرداخت یارانه ها و با اعتماد به صداقت و دلسوزی رییس جمهور محترم همه تلاش ها و توطئه ها و پیش بینی های معاندین و ضد انقلاب نقش بر آب شد و مردم با آرامش خود باعث بهم ریخته شدن همه محاسبات و تحلیل های دشمنان خارجی شدند.

 مردم ما نشان دادند که مدتهاست مرز خود را بین داشتن نقد و اعتراض با آشوب طلبان و بر هم زنندگان امنیت و شعار دهندگان ساختارشکنانه در کف خیابان ها جدا کرده اند.

 در این روزهای سخت نسخه خداوند متعال در سوره عصر آیه ۳ راه نجات ماست:

«إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ»
(مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند!)

 بنابراین این برنامه اصلاحی اقتصادی دولت که بارها توسط مسؤولین اعلام شده این است که پرداخت یارانه های حمایتی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی که تاکنون به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می شده از این به بعد این یارانه مستقیماً به دست خود مردم و مصرف کنندگان نهایی برسد.

 این طرح قطعاً به نفع مردم به ویژه به نفع محرومین و مستضعفین است، این طرح ضد فساد، ضد دزدی و ضد قاچاق و در راستای اجرای عدالت و کاهش فاصله طبقاتی است.

ان شاءالله تمام اقشار جامعه طبق رهنمود اخیر رهبری حکیم انقلاب که خود همیشه بالاترین مطالبه گر عدالت و حمایت از محرومین بوده، از این برنامه اصلاحی دولت مردم حمایت خواهند کرد تا این جراحی به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.