×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
سرپرست فرمانداری دشتستان: معلمان پایه گذار و بنیان گذار تمدن نوین هستند

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و بسیج فرهنگیان، از فرهنگیان جهادگر عرصه تعلیم و تربیت و فعالین بسیج فرهنگیان شهرستان دشتستان با حضور فرماندار، مسئولان آموزش و پرورش و سپاه شهرستان دشتستان در محل سالن جلسات فرمانداری تجلیل به عمل آمد.

سرپرست فرمانداری دشتستان در مراسم تجلیل از فرهنگیان جهادگر این شهرستان کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت را معلمان عنوان کرد و گفت: مدرسه بعد از خانواده کانون بروز خلاقیت ها و کارگاه ساخت نیروی انسانی جامعه محسوب می شود.

صادق بوستانی معلمان را پایه ریز تمدن نوین دانست و اظهار داشت: ضرورت وجود نیروهای انسانی جامع شرایط برای تمدن نوین اسلامی یک امر مهم است و تا نیروی کارآمد نباشد تمدنی هم بوجود نمی آید.

وی معلمان و فرهنگیان را پیش قراولان و میدان داران عرصه جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: در جامعه انسانی اساسی ترین عمل تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است، اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی زنده کردن همه افراد جامعه است.

سرپرست فرمانداری دشتستان یکی از اقدامات دشمنان را وارونه جلوه دادن خدمات انقلاب اسلامی به مردم خصوصاً نسل جوان و نوجوان جامعه عنوان کرد و ادامه داد: معلمان باید با بصیرت داشتن و بصیرت افزایی، داشتن روحیه انقلابی، استدلال و تبیین گری، تولید فکر، مقاومت فرهنگی در پرتو آگاهی، خودباوری، امیدآفرینی، مقابله با استحاله فرهنگی دشمن و پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی گام بردارند.

بوستانی به مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان نمود: دولت با اجرای طرح رتبه بندی معلمان سعدی دارد تا مشکلات معیشتی فرهنگیان را مرتفع و دغدغه آنان را کمتر نماید.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان نیز در مراسم گفت: خداوند به عنوان اولین معلم خلقت، پیامبران و انبیاء الهی را به عنوان بهترین معلم برای هدایت و راهنمایی بشر ارسال نمود تا انسان ها را از گمراهی و جهالت نجات دهد.

غلامرضا بناری جایگاه معلم را جایگاهی رفیع و بلندمرتبه عنوان کرد و افزود: بی‌تردید تجلیل جایگاه معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تأمین و سلامت امانت‌هایی که به دست ایشان سپرده‌اند را تضمین می‌کند.

وی اظهار داشت: نقش ممتاز و بی بدیل فرهنگیان در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی و عمر انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ۳۶ هزار شهید دانش آموز و چهار هزار و ۵۰۰ فرهنگی گواه این ادعا بر پیشتازی خانواده بزرگ آموزش و پرورش در صیانت و انتقال ارزشهای انقلاب است.

فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی نیاز به معلم در تراز انقلاب می باشد که خوشیختانه قشر معلم جامعه ما از این خصییه و خصلت برخوردار هستند و این را در همه ادوار و عرصه های مختلف انقلاب به نمایش گذاشته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.